1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Oké, dankje!

2. JeePee

JeePee Guest

Albers is sneller dan Sutil, maar zijn flying lap eindigde al in de 1ste bocht. Ik verwacht dat als er geen rare dingen gebeuren hij er in de race voorbij gaat.

Verder voorin erg spannend. Ferrari, Mclaren, Ferrari, Mclaren... waarbij hoogstwaarschijnlijk Alonso en Kimi de zwaarste van het viertal zijn. Mocht Massa bij de start gepasseerd worden door Lewis, dan wordt het net zoals vorige race weer een hells gevecht, met als enige verschil dat het nu om de leiding gaat. Extra spannend dus.

Ik zal de race maandag middag pas kijken. Ben morgen de hele dag weg, dus ook geen media dan. Kijk hem later wel terug op DVD. Ben heel erg benieuwd wat het gaat worden. Ik gok op 1. Raikkonen 2: Massa 3: Alonso 4: Hamilton. Ferrari neemt revange na de 1-2 van Mclaren.

3. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dat hoop ik dan maar, want je kunt niet de hele tijd excuses blijven aanvoeren. Het wordt weer een keer tijd voor een goed resultaat voor Albers om zich in de kijker te rijden bij de betere teams. Die teams letten echt niet op die excuses en redenen waar CA mee komt, die zien alleen een Sutil die sneller is dan CA en dat telt voor hun. Zaak voor CA om daar morgen dus wat aan te gaan doen, hoewel ik denk dat niemand Spyker serieus neemt. Het is een beetje dezelfde situatie als bij Super Augurki vorig jaar...

Ja, ik moest toch wat! Straks zouden we weer met twee auto's buiten de top 10 vallen en dat kan natuurlijk niet. Ik ben toch erg blij dat ik hem eruit heb gegooid, want nu start ik toch op een mooie 7e plek en kan ik weer voor de punten vechten. Wie weet maakt Massa weer een blunder en haal ik meer punten dan hij om hem weer achter me te houden in het WK :+

4. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    No way er gaat een mclaren tussen beide ferrari's inzitten. Het wordt niet weer een 1-2.

5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik vraag me uberhaupt eigenlijk af of Ferrari wel het team is die de WK van 2007 in hun bezit hebben. Massa is namelijk vaak sneller dan Raikkonen, maar ik zie in Massa geen WK, getuige alleen al het feit dat hij in al die jaren dat hij al meedoet alleen Villeneuve nog maar heeft verslagen als directe teamgenoot. Hij is dan wel sneller dan Kimi, maar toch heeft Kimi veel meer punten, mede door pech maar ook door een blunder van Massa zelf.

Kimi is eigenlijk gewoon langzamer dan Massa, hij moet steeds hopen dat er iets met Massa gebeurt, zodat hij er voor finisht. Tot nu toe is dat steeds het geval, maar dat kan niet blijven duren.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat Alonso 'gewoon' weer WK gaat worden, mits McLaren en Ferrari zo gelijkwaardig aan elkaar blijven. Als Ferrari opeens met een superbak aankomt, kan het natuurlijk ook weer anders lopen..

6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik denk ook niet dat Massa goed genoeg is om het WK te winnen maar Kimi heeft toch zeker goede kansen imo.

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Kansloos is Kimi zeker niet, maar hij valt me toch behoorlijk tegen. In Melbourne was hij in de trainingen eigenlijk de hele tijd langzamer dan Massa, maar door een motorwissel van Massa kon hij profiteren. In Maleisië was hij ook langzamer, maar door een fout van Massa kon hij weer profiteren. Tuurlijk is dat Massa's eigen schuld, maar het zegt ook direct dat wanneer Massa geen fouten maakt, hij sneller is dan Kimi. Ook nu staat hij er dus weer voor. En de problemen van Massa houden een keer op, dan zal Raikkonen echt moeten laten zien wat voor talent hij is. Eerlijk gezegd vind ik Kimi wat ingedut bij Ferrari.

Aan Kimi vanmiddag de taak om het tegendeel te bewijzen :+

8. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Sooow.. mooie pitstop serie bij BMW zeg, in hetzelfde rondje zowel heidfeld als kubica binnenhalen, en zonder dat de 1 op de ander hoeft te wachten. Echt heel mooi om te zien zeg!

9. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    idd. erg netjes gedaan van ze. En ook weer een erg goede race van Heidfeld.

3 races 3 verschillende winaars. Ok het is dan verdeeld tussen twee teams maar nog steeds een mooi begin van het seizoen. En belangrijker nog:
    Raikonen 22
    Alonso 22
    Hamilton 22

En weer een record houder in de Formule 1, Hamilton. Eerste keer dat iemand/rookie in zijn 3 eerste races op het podium eindigt.
    In ieder geval heeft ie in mij er een fan bij. Erg toffe coureur en zeker een toekomstig kampioen. Zou toch wat wezen als ie dit jaar kampioen zou worden......... Race gaat ie in ieder geval nog wel winnen.
    Toegegeven ik gun het Raikonen wat meer, maar wat een sensatie zou dat zijn en laten we wel wezen, de potentie daarvoor laat ie wel zien.

Voor de rest vond ik het toch wel een spannende race, aardig wat gevechten niet super veel inhaal acties. Maar toch een leuke race.

10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Leukste race van het seizoen tot nu toe. Er waren overal wel gevechten op de baan en er waren redelijk veel inhaal acties. Massa reed gewoon goed en zonder fouten, zelfde geldt eigenlijk voor Hamilton, Kimi en Heidfeld (inhaalactie op Alonso _O_). Aan het einde van de 2de stint had ik er op gerekend dat Kimi nog wel aan Hamilton voorbij zou gaan (zeker omdat ik dacht dat Hamilton eerder de pits in moest) maar op de harde banden was hij dan net iets te snel voor Kimi. Mooi voor Spyker dat ze met 2 auto's gefinished zijn :)

11. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Leuke race. Het bleef nog redelijk spannend door alonso, raikonen en heidfeld die trouwens een super race reed. Ook bij de plaatsen van 8 t/m 14 waren leuke gevechten te zien.
    De stand is inderdaad erg tof, en hamilton leidt dus het WK in zijn debuutjaar.

Ik zat voor de formule 1 trouwens nog de champcar race van vorige week te kijken, en dit vond ik ook erg tof om te zien. Het leuke is dat alle auto's gelijk zijn, dus net zoiets als in A1 GP.

WTF doet froukje de both daar in godsnaam?8)

Laatst bewerkt: 15 apr 2007
  12. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ze zat er vorige week toch ook? Ze heeft wel een race licentie meen ik, dus ze zal er ook wel verstand van hebben.

13. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Vond de race niet echt geweldig, er waren absoluut een aantal mooie gevechten maar er was ook een vrij lange periode waarin niks gebeurde.

Leuk voor Massa dat hij eindelijk z'n winst te pakken heeft, en Hamilton weer enorm sterk én met een heel mooi record op z'n naam.

Nu drie WK-leiders dus dat kan leuk worden. :)

14. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Zou leuk zijn als Hamilton WK kon worden zonder een overwinning te pakken :+

15. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Vorige week niet gezien, dus dat wist ik niet. Ik heb verder de voorbeschouwing ook niet gezien, dus ik heb geen idee of ze er verstand van heeft.

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Even iets wat hier nog niet is besproken, maar me wel opvalt. Wat vinden jullie tot nu toe van Robert Kubica?

Hij viel vorig jaar sterk in, maar dit jaar lijkt hij toch duidelijk de mindere van Heidfeld. In Melbourne kon je nog spreken van pech. In Sepang ook nog een beetje, hoewel hij voor zijn problemen ook in gevecht was met Rosberg terwijl Heidfeld met Massa aan het knokken was. Vandaag in Bahrein zag je op een gegeven moment dat Heidfeld na zijn 2e stop vlak achter Kubica de baan opkwam, terwijl Kubica nog naar binnen moest. In de kwalificatieduels staat het 3-0 voor Heidfeld. Volgens mij heeft Kubica Heidfeld uberhaupt nog nooit verslagen in de kwalficaties (ook vorig jaar niet).

Ik vind Kubica wel een hele toffe coureur die wel een mooie manier van racen heeft. Maar is hij niet teveel opgehemeld vorig jaar om Villeneuve te doen vergeten? Ik denk namelijk dat wat Kubica nu laat zien, dat Villeneuve dat ook had gekund.

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hamilton weer heel erg sterk! _O_ Wat een coureur zeg. 3 podiums als debutant. Hij heeft nu ook Alonso gepakt, was niet Alonso zijn weekend, jammer, hoop op een mooi resultaat in Spanje voor Alonso.
    Ben al lange tijd fan van McLaren en vind het heel tof dat er een frisse wind door het team waait, 2 goede talentvolle jonge rijders. Ik voorspel een hele mooie toekomst voor Hamilton.
    Verder keurig gedaan van Massa, kan niks anders zeggen, een strakke race gereden. Vind dat Kimi tot nu toe wel de pit mist die hij wel bij McLaren had. Ik weet niet, ik mis iets bij hem.
    Heidfeld echt keurig! Mooie actie op Alonso. Ik denk dat we hem dit jaar zeker meerdere malen op het podium gaan zien, misschien wel een overwinning, gun ik hem wel. BMW lijkt nu toch echt het derde team te zijn, alhoewel Kubica die vorig jaar erg sterk reed, achterblijft op Heidfeld.

18. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Uitvallen? Denk dat hij juist volwassener is geworden. Of betere begeleiding bij Ferrari. Hoe vaak pushte hij z'n wagen niet te hard waardoor die het begaf.

19. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    En weer een race gemist. :mad:
    Zal vast nog wel meer gaan gebeuren, gezien het feit dat ik zondags moet werken. Vaak kan ik nog wel een klein stuk van de race zien.

20. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik geloof niet zo dat het aan Kimi lag dat die McLaren steeds stuk ging.
    Hoe moet je een F1 van tegenwoordig zo pushen dat ie kapot gaat? Toeren mogen maximaal maar 19000 zijn volgens het regelement, maar kunnen veelal in principe meer aan. Het is dus niet zo dat ie zo hoog in de toeren reed dat daardoor de motor kapot ging. Het was ook meestal niet de versnellingsbak die hem in de steek liet, niet dat je daar als coureur veel aan kan doen, enige wat je kan is omhoog en naar beneden schakelen, de rest doen de computers voor je. Ik denk zelf dat het een combinatie van pech en gewoon een niet al te betrouwbare motor was.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina