1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. westlander

westlander Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is nog niet zeker of het een nachtrace wordt, volgens mij waren er rijders die het niet zagen zitten om in het donker te racen.

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Hed ooit een gehoord dat er ergens in januari een nachtrace wordt gehouden die dan niet voor het kampioenschap mee telt

3. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Massa op pole, niet verwacht eigenlijk omdat Mclaren in de trainingen sterker was. (heb de kwalificatie niet gezien alleen de uitslag)

Albers mag ontslagen worden wat mij betreft, hij is nog geen een keer sneller dan sutil geweest!! (dacht ik??) dan doe je in je 3e seizoen toch echt niet iets goed, zeker als je teamgenoot in z'n 1e seizoen je al voorbij rijd.
    Wat vinden jullie hiervan?

4. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moest helaas werken maar het verschil tussen Massa en Alonso was erg klein, kan leuk worden voor morgen. Raikkonen drie en Hamilton vier. Kubica mooi vijfde.

5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Albers is in Maleisië wel sneller geweest dan Sutil of anders Bahrein, iig 1x dit seizoen wel. Ik moet toegeven dat hij mij in de kwalificaties ook wel tegenvalt, maar over het algemeen gaat het racen hem beter af dan Sutil. Ze vallen dan meestal wel allebei uit, maar vaak is Albers dan de voorste.

Bovendien vind ik het onzin om iemand te ontslaan omdat hij 3-1 achter staat in de kwalificatieduels. Dan zou je Kimi Raikkonen bijvoorbeeld ook moeten ontslaan, aangezien Massa eigenlijk altijd sneller is.

6. JeePee

JeePee Guest

Ik ben benieuwd naar de start. Kan Massa Alonso achter zich houden, of zal Kimi Alonso voorbij gaan, of gepasseerd worden door Hamilton. Wie zal het zeggen.

7. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je gelijk in, ik bedoelde het ook meer als een discussiepunt :+
    Bovendien mag ik albers niet zo, en hoort hij eigenlijk niet in de f1 thuis, in tegenstelling tot Doornbos....

Maargoed, vanmiddag de race dus we zullen het wel zien

8. JeePee

JeePee Guest

In 2005 reed Albers meer snelste raceronden, won meer kwalificatie duels en finishede in de race vaker voor Doornbos die in dezelfde auto reed :b:

9. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Leuke race tot nu toe, weliswaar nog niet veel inhaalacties maar genoeg andere actie op de baan/in de pits :)

10. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, doornbos stapte pas halverwege het seizoen in, en heeft dus qua ontwikkeling en aanpassing niks aan de wagen kunnen veranderen dacht ik!?

Leuke race trouwens! jammer dat rosberg niet 5e werd! en respect voor Hamilton!

11. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Hamilton staat aan kop _O_ _O_

Pos. Naam
    1. L. Hamilton McLaren 30
    2. F. Alonso McLaren 28
    3. F. Massa Ferrari 27
    4. K. Räikkönen Ferrari 22
    5. N. Heidfeld BMW 15
    6. R. Kubica BMW 8
    7. G. Fisichella Renault 8
    8. N. Rosberg Williams 5
    9. D. Coulthard Red Bull 4
    10. J. Trulli Toyota 4
    11. H. Kovalainen Renault 3
    12. T. Sato Super Aguri 1
    13. R. Schumacher Toyota 1
    14. A. Wurz Williams 0
    15. R. Barrichello Honda 0
    16. M. Webber Red Bull 0
    17. A. Davidson Super Aguri 0
    18. J. Button Honda 0
    19. A. Sutil Spyker 0
    20. C. Albers Spyker 0
    21. V. Liuzzi Toro Rosso 0
    22. S. Speed Toro Rosso 0

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hamilton! \o/ Echt respect voor hem, staat als debutant gewoon eerste in het kampioenschap, weer een hele sterke race van hem. Massa hele sterke race, keurig gedaan, Raikkonen kan momenteel niet tippen aan de huidige vorm van Massa. Raikkonen mist de pit die hij wel had en die Massa nu heeft (aan de uitval kon hij niks doen, maar qua tijden voor de uitval was Massa echt een klap beter). Jammer van Alonso bij de start, vind het nog een beetje twijfelachtig wat er gebeurde, maar hij heeft het prima gedaan met een 3e plek. Ben benieuwd hoe het verder in het seizoen met Hamilton vs Alonso gaat worden. Hulde voor Sato!

13. JeePee

JeePee Guest

Raikkonen was zwaarder en kon niet voorbij Hamilton.

Maar verder een saaie race. De eerste paar rondes waren wel leuk, maar tegen het einde was het slaapverwekkend. Echt balen van Raikkonen. Door een elektronisch probleem staat hij 8 punten achter.

14. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Raikkonen die zat niet eens in de buurt van Hamilton. Hij moest zich eerder zorgen maken dat Alonso hem niet zou inhalen.

Nee, Raikkonen valt mij zwaar tegen. Ik had gedacht dat hij de kopman zou zijn bij Ferrari. Dat hij langzamer is dan Massa had ik niet verwacht, maar ok dat zou dan nog kunnen. Maar het is ook niet zo dat hij flink aan het knokken is, hij rijdt gewoon flets.

Ik kan me nog herinneren dat Coulthard bij McLaren zei dat Raikkonen zich meer aan het team moest wijden en meer betrokken moest zijn bij het ontwikkelen van de auto. Daar trok Raikkonen zich toen niets van aan en zei letterlijk 'wat Coulthard vindt interesseert me niet'. Nu lijkt hij bij Ferrari hetzelfde te doen en nu lijkt hij er niet mee weg te komen. Het team heeft gewoon veel meer aan Massa tot nu toe dan aan Raikkonen die alweer vroegtijdig van het circuit was vertrokken en dus niet eens geïnteresseerd was in zijn teammaatje.

Past hij wel bij Ferrari, zou je haast gaan denken??

Laatst bewerkt: 13 mei 2007
  15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Nee, want Ferrari is een hecht "familie"-team. Iedereen is daar ongelooflijk nauw betrokken bij het team, en Raikkonen is dus 180graden omgekeerd.

16. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    Raikkonen is gewoon een slim mannetje, hij neemt bakken met geld mee naar huis, terwijl een wereldtitel hem helemaal niet zoveel kan schelen. Hij wil gewoon lol maken en over twee of drie jaar gaat ie lekken rentenieren, en stopt ie met de F1. Hij gaat gewoon voor de dag-succesjes.

En ik geef hem groot gelijk. Want dat scheelt een hoop stress.

Albers vindt ik echt een lozer, die beter nooit aan F1 had kunnen beginnen, net als het hele Spyker team. Dat slappe geouwehoer van die sukkel is om te huilen. Hopelijk is hij na dit jaar een stukje onbelangrijke f1 geschiedenis, want zoals het nu gaat kunnen ze inderdaad nog beter Jos Verstappen in die auto zetten, die kan tenminste bij de start nog wat mensen voorbij gaan. Iets wat ik Albers dus nog nooit heb zien doen.

Trouwens ook leuk, Speed kreeg een lekke band en zet de auto meteen aan de kant! Wat een lozer, die auto was niet eens kapot. Ik zeg dan, weg met die sukkel, genoeg andere die het veel beter kunnen.

(Albers fans zijn leuk, en niet altijd helemaal neutraal, laat staan realistisch.)

Albers racet al bijna zijn hele leven, zit al op zijn top.

Doornbos begon pas op zijn 18e met racen, en zit nog lang niet aan zijn top. :b:

Albers is daarnaast ook nog eens een sukkelig nerdje, Doornbos een vrolijke verschijning. Doornbos kreeg in 2005 contractverlenging van Minardi aangeboden, en Albers NIET!

dus stop die andere statistieken dan maar in je ...:eek:

Laatst bewerkt door een moderator: 13 mei 2007
  17. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik blijf het apart vinden om in iemands signature uitgerekend Wurz en Fisichella te zien, de favoriet van NAC Breda fan en die van mezelf :+

Wat je post over de Nederlandse coureurs betreft, ik kan nou ook niet echt zeggen dat jij nou zo objectief bent. Doornbos nog niet op zijn top? Waarop is dat gebaseerd? Als hij zo goed is, had hij wel een stoeltje kunnen bemachtigen. En Verstappen heeft al kansen zat gehad en scoorde nog niet eens 20 WK punten in zijn gehele carrière. En daarmee is hij nog de meest succesvolle Nederlandse coureur ooit geweest in de F1.

Het is een pijnlijke constatering, maar zowel Albers als Doornbos als Verstappen zijn/waren slechts veldvulling in de achterhoede, net zoals elke Nederlander eigenlijk was. Jan Lammers zijn beste resultaat was ook slechts een 9e plek..

18. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    =( , beetje gefrustreerd dat Doornbos niet mee doet ofzo? We mogen als Nederlanders al lang trots zijn op het feit dat we een eigen team en coureur in de F1 hebben. Is slechts voor weinigen weggelegd.

En zo slecht doet Spyker het nog niet eens kijkend naar het budget in vergelijking tot bijvoorbeeld Honda, Toyota en de Red bull teams. Daarnaast heeft Albers allang aangetoond een goede coureur te zijn.

Valt trouwens wel op McLaren jaren onbetrouwbaar; Newey weg en vooralsnog niet 1 wagen uitgevallen. Newey naar Red bull/Toro Rosso en ze vallen achter elkaar uit. Deels toeval, maar deels ook zeker niet lijkt me.

19. JeePee

JeePee Guest

Dat ligt eerder aan de Spyker dan aan Albers. Ooit z'n starts in de DTM gezien? Daar ging hij gemiddeld 4 plekken naar voren in de eerste bocht.

Als je met 310 een klapband krijgt waarbij het rubber tegen je wagen aan slaat is het goed mogelijk dat er iets kapot is. Ik denk toch wel dat een coureur beter kan aanvoelen of er iets stuk is dan dat jij dat kan van een camerashot van voren ;)

Wie was hier niet helemaal neutraal en realistisch? Ik kijk gewoon puur naar de feiten. Toen Albers en Doornbos samen in dezelfde auto reden won albers meer kwalificatie duels, finishede gemiddeld hoger in de race en reed de meeste snelste raceronden. Aan z'n top of niet, dat zijn de feiten of je het wilt of niet. Albers heeft Friesacher, Monteiro en Doornbos fair en square verslagen. Dat hij nu een hele kluif heeft aan een rookie? Dat heeft tweevoudig wereldkampioen Alonso ook ;)

Maar of die verschijning werkelijkheid is...?

En dan? Albers rijdt nu Formule 1, en Doornbos NIET!

20. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Uitslag kon natuurlijk beter maar McLaren staat nu wel lekker eerste in beide kampioenschappen! *)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina