1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

  1. Gewoon bij McLaren

    18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

    49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

    17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    woohaa, je maakt me altijd weer aan het lachen JeePee.

    Fisi en Wurz rulen, en Sato en Rosberg ook trouwens. Hamilton tja, die doet eigenlijk nog steeds hetzelfde als vorig jaar, alles winnen wat er te winnen valt. Wel leuk om Alonso met zo'n zuur gezicht te zien, daar geniet ik meer van dat 10 nederlanders in spykers.

    Maar Fisichella toch, Verstappen slechts veldvulling noemen is een beetje respectloos voor iemand die in zijn eentje de Formule-1 en autosport groot heeft weten te maken in Nederland, het circuit van Zandvoort daardoor van de grote ondergang wist te redden, en nu een generatie nieuwe Nederlandse coureurs de kans heeft gegeven om de F1 ook echt te bereiken (en niet alleen voor een testje zoals vroeger). En natuurlijk een eigen Nederlands Team. Was anders niet mogelijk geweest, want zonder positieve publiciteit geen sponsors en geen auto's. Jos heeft Nederland op de kaart gezet in autosportland, en de A1GP succesvol maken is hem ook gelukt.

    Als je zoveel inhaalacties achter je naam mag zetten zoals Jos in de F1, en zoveel minuten in beeld bent geweest als hij alleen al in 2000-2001, dan ben je toch geen veldvulling? of was bijv. Jaques Villeneuve ook veldvulling? of een Mika Salo? Takuma Sato? Alonso in een Minardi was ook geen veldvulling, hij scoorde wel nul punten.

    voor mij zijn het allemaal toppers.

    Veldvulling zijn coureurs die veel sponsoren mee nemen, toevallig de goede nationaliteit hebben, altijd achteraan starten, en daar dan ook altijd blijven rijden (zelfs met een turbo ferrari), en zelfs dan toch nog weten te spinnen of andere domme dingen doen terwijl ze alleen maar met zichzelf racen. Staan ze verkeert om, dan komen ze eens in beeld, of als ze gelapt worden natuurlijk (soms wel vijf keer per GP)

    Mensen als Paul Belmondo (wie?, precies!) Tiago Monteiro, Patrick Friesacher, Jan Magnussen, Pedro Diniz was er ook eentje van, en Taki Inoue, alhoewel hij meer een clown was door op het rechte stuk van Monza te spinnen en tien seconden per ronde moest toegeven op zijn teamgenoot, als het regende. Albers is dit jaar natuurlijk ook weer gewoon veldvulling, samen met Sutil, Liuzzi en Speed. Maar 1 goeie race met wat inhaalacties kan dat dan wel weer heel snel veranderen, al zie ik dat niet zo snel gebeuren voor hun allemaal.

    En trouwens ik ben geen Doornbos-fan, alstublieft zeg, kijk naar mijn signature, geen Doornbos link, maar ik heb wel het gevoel dat Robert volgend jaar in een RedBull op het podium gaat komen. Hij heeft namelijk altijd veel te veel mazzel en dat soort coureurs doen het altijd wel goed, want iedereen voor ze valt ineens uit en hoepla, mazzel. Ook een manier om succesvol te zijn. Mark Webber en Coulthard zijn zovizo niet moeilijk bij te houden, en Liuzzi en Speed al helemaal niet. Vergeleken met hun is Doornbos waarschijnlijk de gelukkigste volgend jaar.

    Maar ik zie veel liever Takuma Sato weer eens op het podium. Beuk de rest van het veld desnoods maar de grindbak in.
     
  2. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    verstappen is wel veldvulling, net als albers overigens.

    Echt beter dat mclaren nu leidt in beide kampioenschappen. Ook opvallend dat er nog niet 1 stuk is gegaan dit jaar en al wel twee ferrari's. Overigens heb ik een beetje het idee dat ferrari kimi een beetje aan het naaien is. Ze zetten hoog in op massa en volgens mij zijn ze kimi liever kwijt dan rijk nadat hij de telefoon op de haak gooide toen schumacher hem belde na de race in australië.
     
  3. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Vreemd dat je nu Sutil, Albers, Liuzzi én Speed wel veldvulling noemt, de laatste drie hebben al bewezen dat zij in de F1 passen en Sutil zal dat ook wel lukken want die heeft in de vorige klasses al mooie dingen laten zien.
     
  4. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    respect voor je mening

    ik vind Raikkonen, Button, Coulthard, Webber, en de hele teams van STR, Toyota en Spyker veldvulling.

    Sutil, Albers, Liuzzi én Speed hebben mij nog niets laten zien behalve crashes en zo. Vooral liuzzi en Speed hebben veel moeite een race gewoon zonder problemen en met een goede snelheid te volbrengen. En dat terwijl de STR dit en vorig jaar wel competatief is. Speed moet ook alleen blikjes RedBull verkopen aan Amerikanen.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2007
  5. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook respect voor jouw mening maar coureurs als Raikkonen en Coulthard kan ik bij lange na niet veldvulling noemen, Verstappen verbleekt bij deze twee.

    Nu kunnen we beide ook zeggen waarom de één wel veldvulling is en de ander niet maar hier verschillen we gewoon totaal van mening. :)
     
  6. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    raikkonen veldvulling noemen gaat mij toch wat ver. Webber is idd veldvulling, naast toyota, kwalbers en speed. Verstappen hoort hier ook gewoon bij. Hij beleefde zijn hoogtepunt in 2000 en 2001 en zakte vervolgens af naar een heel bedenkelijk niveau. Met als dieptepunt de vele idiote acties in de a1gp, acties die hij gezien zijn ervaring nooit had mogen maken.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Haha, Raikkonen veldvulling noemen. Eén race terug stond hij nog 1ste in het rijderskampioenschap. Als hij deze race geen technisch probleem kende en voor Hamilton was weten te finishen stond hij nog steeds 1ste... Leuk dat we elkaar laten lachen Spirit ;)
     
  8. NAC Breda fan

    NAC Breda fan Hoogeveense RAT

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    1
    Maar Albers heeft in 2005 en 2006 laten zien dat hij in de F1 thuishoort. Met Friesacher en Monteiro heeft hij de vloer aangeveegd en ook ten opzichte van Doornbos was hij ook de betere. Zo nu en dan kon hij met zijn langzamere auto toch met de snellere meerijden. Meer kun je niet doen in een Minardi of Midland.

    Wat betreft crashen: ook dit valt allemaal best mee, in 41 races is hij twee gecrasht door zijn eigen fout. Niet zo slecht als jij doet vermoeden. Dat hij nu wordt overklast door Sutil, is ook sterk overdreven, natuurlijk is Sutil tot nu toe de betere, maar in de kwalificatiduels staat het 3-1 en in de races gaat het meestal wel gelijk op. Oké, in de twaalf vrije trainingen is Sutil geloof ik elf keer sneller geweest, maar je weet niet met wat voor afstelling ze hebben gereden. Trouwens, ik heb geen idee hoe goed Sutil is. Het schijnt dat hij in een lagere raceklasse Hamilton regelmatig de baas was in dezelfde wagen. Dus wellicht is Sutil net zo'n groot talent als Hamilton.

    Liuzzi doe het ook prima, met zijn Toro Rosso haalt hij vrijwel elke race de kwalificatie en ook in de race zie ik hem regelmatig meerijden met de Red Bulls en af en toe een andere snellere auto. Speed maakt hier en daar nog wel eens een foutje, maar dit was vooral vorig jaar. Dit jaar doet hij het vooralsnog redelijk.

    Wat mij betreft horen Albers, Sutil en Liuzzi dus wel in de Formule 1 en Scott Speed is voor mij een twijfelgeval.

    Wat betreft Jo$ V€r$tapp€n en Formule 1 op de kaart zetten in Nederland. Natuurlijk heeft hij F1 wel op de kaart in Nederland gezet, maar hij heeft het geluk gehad dat de media zich toen opeens begonnen te interesseren in F1. Denk aan RTL dat F1 in 1992 in Nederland ging uitzenden, of aan de oprichting van het blad FORMULE 1 in 1994. Dit was allemaal voor het debuut van Jo$ V€r$tapp€n. Met andere worden, kwamen deze media aanzetten in de tijd van Jan Lammers, dan was F1 ook wel populair geworden in Nederland. Zeker als je bedenkt dat we toen nog een eigen GP hadden. Verder heeft hij er eigenlijk niet zoveel van gebakken. Want als je maar tien punten haalt in een auto waarmee de ander wereldkampioen wordt, dan ben je dus absoluut F1 onwaardig.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2007
  9. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    lachen is gezond :b:

    ik heb hier trouwens nog ergens een officieele Christijan Albers sticker liggen, als je die wilt hebbe JeePee moet je maar zeggen.

    Ik ga dat ding toch niet aanraken, ik heb smetvrees (alhoewel hij goed zal staan op een kliko)\o/

    trouwens het Formule 1 blad verscheen voor het eerst eind 1994 met een terugblik op dat seizoen, vanwege de grote vraag naar F1 media door de groeiede populariteit van Jos die toen al 1 jaar F1 had gereden, en niet andersom.

    ik heb die eerste uitgave ook nog, met veel info over Jos. Gaaf blad.

    Hetzelfde blad dat nu problemen heeft abonnees vast te houden. F1 kijkcijfers zijn nu ook nog steeds aan het dalen in Nederland. Ondanks Spyker etc. Niet dat mij dat verder boeit.

    Dat ik Raikkonen veldvulling vindt is puur persoonlijk. Hij hoort natuurlijk wel thuis in de F1, maar hij doet niet genoeg zijn best denk ik. Zijn beste races vond ik die bij Sauber in zijn debuut jaar, terwijl Heidfeld toen al sneller was. Vorig jaar was hij gewoon waardeloos voor McLaren. Ik denk ook niet dat hij het met Verstappens materiaal echt veel beter had kunnen doen. En Heidfeld is volgens mij nog steeds net ietsjes beter over een heel seizoen gezien. Laat Raikkonen maar eens een jaar bij RedBull rijden, dat is het veel leuker, nu rijd hij alleen maar helemaal vooraan in de weg.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2007
  10. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    En Alex Yoong heeft de autosport in Maleisië groot gemaakt, is dat dan nu ook een topper?

    Dat is allemaal wel leuk voor ons, Nederlanders, dat Verstappen dit heeft gedaan maar in de F1 (dus F1-wereld) is was hij niet meer dan veldvulling. Bovendien zei ik ook in mijn eerdere post dat Verstappen de meest succesvolle coureur uit Nederland was en meer pluimpjes zijn niet nodig.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2007
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Hij finished de 1ste drie races op het podium waarvan één een overwinning en een pole position. De 4de race valt hij uit in 3de positie. Veel beter kan het niet geloof ik.

    Heb je vorig jaar gekeken? Hij heeft alles uit de McLaren weten te persen wat er uit te persen viel. Monaco had hij kunnen winnen zonder blow-up en Hongarije was bad luck. En in een race als Bahrein ging hij van plek 22 naar 3 in een zwaar inferieure wagen. Ik denk niet dat Raikkonen waardeloos was voor Mclaren, maar ik denk dat Mclaren waardeloos was voor Kimi. Vergeet niet dat door deze Fin het o zo gewaardeerde talent Juan Pablo Montoya vroegtijdig uit de F1 is gegaan. Ook de ervaren de la Rosa werd compleet om zijn oren gereden.

    Haha :D

    Overigens aan de mensen die zeiken dat Albers weg moet omdat hij door een rookie wordt verslagen...
    Het hele veld kan wel inpakken, want de leider in het kampioenschap is toevallig ook een rookie _0/
     
  12. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    in ieder geval heb ik nog nooit Nederlandse Alex Yoong fans mogen ontmoeten, maar ik heb me wel erg vaak verbaast over de grote hoeveelheid buitenlandse (vooral ook Engelse) Verstappen fans, die erg veel respect hebben voor zijn talent en rijstijl.

    Blijkbaar zijn er toch wel meer autosportliefhebbers die van agressieve coureurs houden dan de meeste hier denken, ook als ze niet zovaak winnen. Ik heb te vaak mensen Verstappen's naam horen noemen vergelijkend met die van Villeneuve, Alesi, Fisichella, Irvine, Frenzen, Hakkinen, Salo en Barrichello. En dat zijn toch geen veldvullers, dat zijn de grootste namen van die tijd. Verstappen heeft ook mooie duels gehad met hun allemaal, en ze ook allemaal eens verslagen op de baan.
     
  13. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    @jeepee: Ben wel van mening dat kimi vorig jaar niet het onderste uit de kan heeft gehaald bij mclaren. Hij deed mee en was snel, maar ik weet zeker dat er meer uit die auto te halen zou zijn met een beetje ontwikkelingswerk. Vergeet niet dat tijdens de eerste wintertests de mp4-21 ineens wel hard kon rijden (met lewis hamilton). Of Kimi vorig jaar monaco had kunnen winnen? weet ik zo net nog niet, hongarije was geen bad luck maar gewoon verschrikkelijk stom. Nee, Raikkonen tekende gewoon vrij vroeg voor ferrari en heeft toen toch ietwat plichtmatig zijn seizoen afgemaakt.
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Op de Bridgestone banden. Die doen het gewoon erg goed onder de Mclaren (in tegenstelling tot Renault). En dat is maar goed ook, anders was dit seizoen heel saai geweest.

    Mwah, hij reed de hele race in de versnellingsbak van Alonso en had een later geplande 2de pistop. De kans was groter dat hij voor Alonso weer de baan op kwam dan daar achter.

    Ik houd het op bad luck. Hij had onderstuur, wou de la Rosa voorlaten, terwijl op hetzelfde moment bij het uitkomen van de bocht Antonio van z'n gas gaat. Hij had niet verwacht dat hij daar voorgelaten ging worden en zat dus niet voor uit te kijken. Shit happens.

    Pole op Monza met een 2de plek in de race? In Suzuka van 11 naar 5 in de race. Samen met Fisico de enige die weerstand bood tegen de inhaal acties van Schumi op Interlagos. De overige races op het einde van het seizoen eindigde eerder dan gepland.

    Die deed echt wel zijn best hoor.
     
  15. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij werd vorig jaar inderdaad wel het maximale gehaald uit de McLaren, als je kijkt naar de ontwikkeling dan ging dat prima want Raikkonen wist een aantal keren te kunnen vechten voor de overwinning, iets wat aan het begin van het seizoen absoluut niet het geval was (Bahrein als uitzondering).

    Hij zou wel blij zijn geweest dat ie uiteindelijk naar Ferrari mocht maar ik denk ook dat hij het maximale eruit heeft gehaald, en zoals JP zegt vooral in vergelijking met die andere JP. :)

    En Verstappen is opzich een aardige coureur maar hij heeft wel meer dieptepunten gekend dan hoogtepunten, als je in een kampioensauto debuteert en eindigt in een Minardi dan is er toch iets verkeerd gegaan.
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2007
  16. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    helemaal met KevinX eens, kimi heeft vorig jaar plichtmatig zijn seizoen afgamaakt. En met een drol als de la Rosa naast je is de druk om te presteren ook snel weg, vandaar geen enkele overwinning. En zulke coureurs kunnen dan beter op vakantie gestuurd worden. Ik had gehoop dat kimi bij Ferrari beter zou gaan presteren, maar na die super makkelijke mazzel overwinning in Melbourne en het feit dat ie Massa gewoon niet kan bijhouden motiveerd hem blijkbaar niet echt, en gaat ie weer plichtmatig races afwerken. Vind ik niet echt spectaculair om naar te kijken sorry hoor. Zet dan Jaques Villeneuve maar in die Ferrari, winnen ze ook geen constructeurs-titel maar kan je wel veel lachen.

    Super Aguri heeft trouwens eindelijk een nieuwe testcoureur.

    Wat vonden jullie eigenlijk van die Van der Garde aktie, ik teken eerst een contract bij een fabrieksteam (SA is gewoon Honda) om vervolgens tweehondert stappen achteruit te doen als "test" coureur bij Spyker waar alleen helaas nooit getest wordt door testcoureurs, waarvan ze er wel weer 15 hebben ofzo.

    Dat is toch zo stom, of maakt Giedo echt kans om volgend jaar Albers op te volgen? zelfs dan is het nog dom want rijden in een Spyker is gewoon hopeloos de komende jaren. Zelfs als ze een ferrari kopen, maar dan is het ook geen Spyker-Jordan-Midland meer. Trouwens ook triest dat ze die auto van Spyker 'nieuw' durven te noemen, het is hetzelfde cassis als vorig jaar met een nieuwe achterkant. Dat noemen ze normaal gesproken een interim versie. En dan hoor je Albers tijdens de wintertest zeggen "nee wij bouwen geen interim versie om mee te testen, dat is veel te duur, we wachten tot de nieuwe auto helemaal klaar is" om vervolgens met een vrijwel ongeteste interim versie in Melbourne aan de start te verschijnen. Vindt je het gek dat de meeste mensen dan te hoge verwachtingen hebben en teleurgesteld raken. Ben benieuwd of de nieuwe auto die gaat komen dan ook wel echt nieuw is.
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2007
  17. JeePee

    JeePee Guest

    En hoe komt die drol daar? Idd ja, omdat Montoya zoek gereden werd en dus een andere baan kon gaan zoeken.

    Hij had drie races kunnen winnen. Monaco, maar daar kreeg hij een blow up, Hongarije, daar reed ie achterop Liuzzi en Shanghai, maar daar sloeg z'n bak vast meen ik. Verder had ie nog een aantal polepositions te pakken, maar de racepace van de Mclaren was niet opgewassen tegen de Renaults en de Ferrari's.

    3 podiums, 1 overwinning, 1 pole position en 1 uitval beurt op een 3de plek in 4 races. Als je zo iemand op vakantie wil sturen ben je niet goed snik. Overigens er misschien ook aan gedacht dat Massa nu in z'n 3de jaar bij Ferrari zit en dat Raikkonen voor het eerst op Bridgestones rijdt? Zodra Kimi zijn snelheid over 1 rondje op orde krijgt met die Ferrari en zich hier en daar voor Massa weet te kwalificeren kan hij zeker races winnen.

    Met Kimi wordt je juist wel constructeurs kampioen. Misschien wint hij niet elke race, maar hij pakt wel keer op keer puntjes mee. Zo ook vorig jaar. Na een motorwissel of iets dergelijks toch nog 4de of 5de worden. Daar heb je als constructeur heel veel aan.
     
  18. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    hey JP,

    Montoya hield zich niet aan zijn contract en kon daardoor opzouten. (hij had een contract bij NASCAR getekend zonder dat McLaren dat wist, Ron Dennis was not amused.)

    Races kunnen winnen is iets heel anders dan ze ook echt winnen (tenzij er teamorders in de weg zitten dan, maar dan kan je nog doen alsof de radio kapot is natuurlijk:) ).

    Ja erg indrukwekkend, de resultaten van Kimi dit jaar, hij heeft Massa nog niet kunnen verslaan. Trouwens, Schumacher kon Massa eind vorig seizoen ook niet meer verslaan, dus Kimi hoeft zich nou ook weer niet te schamen, hij moet wel beter zijn best gaan doen (minder alcohol zuipen?)

    Ferrari wordt alleen constructeurs kampioen als de McLarens nog vaak gaan uitvallen, meestal is het Raikkonen die uitvalt en die rijd nu juist in een Ferrari. Daarnaast heeft McLaren de beste coureur, Hamilton, en de beste tweede coureur, Alonso. Over een paar weken/maand(en) is de McLaren daarnaast ook nog eens de beste auto, en zullen we veel grijs op het podium gaan zien in de tweede seizoenshelft. Wordt het weer ouderwets saai in de F1.
     
  19. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Nee, ik heb anders ook nog nooit een Maleisische Verstappen fan gezien.. Ik bedoelde dan ook dat Yoong autosport in Maleisië heeft groot gemaakt, net zoals Verstappen dat hier in NL heeft gedaan (dacht dat dat wel duidelijk was aangegeven in mijn vorige post maar goed :+).

    Die grote hoeveelheid buitenlandse Verstappen fans heb ik nog nooit ontmoet/gehoord/gezien.

    Die mensen die dat vergelijken deden, kwamen zeker allemaal uit Nederland? Overigens hebben ze dan ook allemaal moeten concluderen dat al die coureurs die jij noemt stuk voor stuk succesvoller zijn geweest dan Jos.

    Jos is een goede coureur, maar in de F1 rijden alleen maar goede coureurs. Als je dan niet uitblinkt en altijd in het middenveld/achterhoede meerijdt, ben je gewoon veldvulling.
     
  20. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    dan heb je waarschijnlijk ook weinig Grand Prix bezocht, of niet Fisi. En nee die kwamen juist niet uit nederland, anders is het ook niet echt objectief denk ik. Ook waren er in die tijd veel buitenlandse fan-sites, ik heb o.a. eens een finse en deense verstappen-site gezien. Ook in Japan was Jos een gewaarderde coureur, hij was ook nog eens de 1e man bij Honda in 1999, juist een fabrieks team. Dat zie ik veldvullers niet bereiken. Maar genoeg over Jos, vanaf nu is Albers weer de klos.

    deze site is trouwens wel handig, http://www.f1matrix.it/ kan je precies zien hoe langzaam Albers elke ronde is
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina