1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Mja,Ron Dennis blijft nog altijd de baas en de piloten worden door hem betaald.Zo afgetekend monaco winnen is publicitair gezien onbetaalbaar voor zijn team.En monaco is al een hel voor wie een tragere auto moet inhalen,dus zal het al een hels karwei zijn om een vrijwel evenwaardige auto te gaan inhalen.Ron Dennis heeft destijds ettelijke keren moeten toezien hoe Prost en Senna elkaar van de baan reden omdat de ene de andere de overwinning niet gunde .Je kan het hem haast niet kwalijk gaan nemen met zijn beslissing dat hij niet het risico wou nemen dat ze allebei in een riskant inhaalmaneuver zouden crashen en de overwinning naar Ferrari zou gaan.
    We weten van Hamilton al dat hij tijdens een inhaalactie het risico niet schuwt en net monaco straft zulks onverbiddelijk af....

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Gezien het verleden begrijp ik het wel, maar ik denk toch dat er ook andere redenen / belangen mee hebben gespeeld. Ik vind dat coureurs vrij met elkaar moeten kunnen racen, dat maakt de sport ook leuk. De FIA kan zeer waarschijnlijk niet concreet aantonen dat er sprake was van teamorders, echter het komt er eigenlijk wel op neer. Denk daarom dat McLaren alleen een waarschuwing krijgt.
    Het is te hopen dat ze dit geintje niet nog een keer flikken.

3. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar wie lag er nou aan kop? Dat was Alonso, het was niet zo dat Hamilton voorop lag en dat Alonso er voorbij mocht ofzoiets. Ze hebben de strategie van Hamilton aangepast zodat ze zeker een 1-2 scoorden met als nummer 1 in dit geval Alonso, en volgens F1club.be worden niet de eventuele teamorders maar de uitspraken van Ron Dennis onderzocht.

4. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ook nog zou kunnen, is dat McLaren tegen Hamilton heeft gezegt dat hij zich moest inhouden. Maarja, ik geloof daar niet in. Hamilton is goed, maar Alonso is niet voor niets tweevoudig kampioen, die kan echt wel rijden. Met zijn ervaring is het zeker wel mogelijk om Hamilton op afstand te houden.

5. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Alonso wordt ook flink onderschat, Hamilton doet het enorm goed maar nu denken veel mensen dat alles wat Alonso haalt (bijvoorbeeld deze overwinning) alleen maar mazzel is terwijl hij gewoon de snelste was.

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Alonso word inderdaad vaak onderschat, dat terwijl het momenteel een van de beste / snelste (zoniet de beste en de snelste) coureurs is. 1 minuut en 9 seconden voorsprong op Massa met een Ferrari haal je niet als je een slechte coureur bent. Daarnaast, de man is niet voor niks 2 voudig wereldkampioen en heeft bewezen heel hard te kunnen rijden.
    Denk wel dat Hamilton in zijn huidige vorm aardig op het niveau zit van Alonso en Hamilton gaat alleen maar groeien, ben dus heel benieuwd wat de toekomst gaat brengen. McLaren heeft momenteel het beste rijdersduo (voor McLaren zelfs de beste sinds jaren).

7. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Alonso is ook gewoon een snelle en goede coureur. Hij heeft zijn momenten van mazzel en ook van pech. Maar het nadeel wat hij heeft is dat om de een of andere reden de momenten van mazzel hem worden aangerekend. Als coureur zijnde moet je gewoon ook een geluksengeltje hebben, zie Kimi. Een coureur die toch wel tot de top mag worden gerekend, maar ook 1 met een pechduiveltje, zie vorig jaar maar.

Alonso was gewoon erg sterk in Monaco en daar valt niets aan af te dingen, zelfs al zijn er een vorm van team orders uitgedeeld dan is ie imo nog steeds de terechte winnaar. En ik kan me ook goed voorstellen dat je in Monaco als team baas zijnde ff tegen je coureurs zegt dat ze wel voorzichtig moeten zijn tenopzichte van elkaar.

Maar en dit is niets ten nadele van Alonso bedoeld, de sterkste coureur op dit moment is imo Hamilton. Hij is wel de enige die tot nu toe bij elke race op het podium heeft gestaan.
    En dat voor een rookie, sinds Senna ben ik van geen enkele coureur meer fan geweest. Ok had wel voorkeuren, maar die wisselde nog wel eens per race en per seizoen. Ik begin nu echter toch wel fan te worden van Hamilton, dat wordt er nog eentje voor de toekomst.

Monaco vond ik verder een matige wedstrijd, nergens echt spanned en ook bleven de inhaal acties uit. Niet verwonderlijk natuurlijk maar ja echt pogingen werden er ook niet gedaan.

8. JeePee

JeePee Guest

Ik wil Hamilton wel eens op de 'Alonso-strategie' zien kwalificeren en racen. Alonso krijgt gewoon een voorkeursbehandeling door steeds als lichtste te mogen kwalificeren, en zo voor Lewis staat al bij aanvang van de race. De enige race waar Alonso beter was dan Hamilton was Sepang... de rest van de races werd hij gepiepeld of was hij 'snelste' op basis van strategie.

Maar ik moet Monaco als Kimi-fan maar snel vergeten. Echt balen dat hij vast zat achter Button, die was echt langzaam. Maarja, Ferrari is nooit goed op Monaco, en Mclaren juist wel. Ik verwacht de 1 minuut achterstand maar 1 malig.

Over 2 weken Montreal, een circuit waar Kimi/Ferrari altijd goed presteerd (met Sauber 4de, en met die crappy Mclaren van vorig jaar 3de, al lag hij 2 bochten voor de finish nog 2de).

9. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn weten was dit de enige race waar Alonso lichter kwalificeerde, maar dat weet ik niet zeker.

10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Zou een uitsluiting echt een veel te zware straf vinden. Wat Ferrari in 2002 deed was gewoon schamteloos en ook al bestond toen nog geen verbod op teamorders was toen een uitsluiting wel op z'n plaats geweest.

11. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Wat een onzin, nee McLaren uitsluiten of punten aftrek is goed voor de sportiviteit en het kampioenschap.
    Ik vind dat onderzoek tot daar aan toe. Maar dergelijke straffen gaan nergens over. Als het zo gegaan is zoals RD zegt dan vind ik dat niet meer als verstandig, je wilt toch niet dat jouw 2 coureurs vrolijk met zijn tweetjes in de barriere's knallen. En op een circuit als Monaco waar het lastig inhalen is, waar het smal is en met 2 vrijwel gelijke auto's is daar toch een aardige kans op.

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Gelukkig maar :cool:

13. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben van alles bestudeerd, inclusief de radiocontacten dus het zal wel terecht zijn en daar ben ik alleen maar blij mee. :)

14. JeePee

JeePee Guest

De FIA zet Mclaren gewoon op scherp. Ze willen gewoon dat Lewis een keer wint, dat is goed voor de kijkcijfers. Volgende race Lewis licht kwalfcieren!

15. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    blablabla teamorders

Formule 1 is een teamsport dus natuurlijk zullen er altijd teamorders zijn. Wel weer typisch dat die discussie juist nu opkomt als iedereen Hamilton wil zien winnen.

Ik denk dat Hamilton in Montreal best zou kunnen winnen, maar dan wordt het wel erg close met Alonso (en misschien de grindbak?).

Maar ik denk dat Hamilton in Amerika zijn eerste overwinning pakt, dat circuit is easy en dan kan ie Alonso vast wel verslaan, (en hopelijk knalt Ralf weer in de muur en blijft daarna lekker lang thuis).

16. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Maar heeft hij ook ervaring in Amerika? Ik weet het zelf niet maar in Monaco had ie nog nooit verloren, op dit weekend na.

17. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    De GP van de VS zou Hamilton inderdaad wel eens kunnen winnen, mede omdat Alonso nooit sterk is in de USA. Maar goed, wellicht kunnen de Ferrari's de McLarens straks wel weer opeens bijhouden, waardoor het alsnog lastig wordt voor Hamilton.

18. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    nee, maar dat heb je daar ook niet nodig, en het is meer dan de helft volgas, en de rest stelt niet veel voor, behalve die 2 hele langzame cicane bochtjes, maar daar is de McLaren juist erg sterk (mechanische grip), dus de verdere concurrentie wordt zovizo wel weer weggereden, incl. Ferrari, helaas.

Ik hoop eigenlijk ook dat Alonso een keer uitvalt (Alonso kennende gebeurd dat nog wel een keertje, of twee, zoals in Barcelona bij de start), dan komt ie wel lekker onder druk te staan en kan Hamilton gewoon steeds tweede blijven finishen, zonder teveel puntenverlies.

19. JeePee

JeePee Guest

Indianapolis is een vrij lastig circuit. Het heeft veel bochten waar je niet remt en meteen weer gast, maar waar je echt lang snelheid moet houden in de apex. Ook heeft het voor start/finish en het backstrait beide een 3de versnellings bocht, waar je veel snelheid mee moet nemen het rechte stuk op. Overigens is elk circuit meer dan de helft volgas. Zelfs Monaco. Daarnaast is Ferrari nooit echt snel op Monaco, maar juist wel in Amerika. De conclusie dat Mclaren dus makkelijk gaat winnen vanwege hun mechanische grip is onzin. Indianoplis heeft namelijk meer snelle bochten dan hairpins.

20. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.f1club.be/nieuws/verslag.php?id=1320

"Als team blijven wij werken met onze race- en testpiloten. Zij werken ons volledige testprogramma af. We appreciëren wat Jos de voorbije jaren presteerde in de F1 maar hij maakt geen deel uit van onze ontwikkelingsplannen en dus blijven wij verder doen met de huidige rijders."

:lol:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina