1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gamer

Gamer PS3 - 360 Verslaafde

Leuk Bevonden:
    1
    iemand hier die ooit naar de GP in Monaco is geweest ??

2. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hem wel in die auto willen zien rijden, al was het maar om te zien of hij het nog kan.:)

3. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik had het ook wel willen zien, alleen het is zo lachwekkend dat Jos met verhalen komt over gesprekken met Spyker en testen terwijl Spyker er zelf niks van afweet. Het lijkt dan weer op de zoveelste valse hoop.

4. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Misschien is het wel waar wat Jos zegt, maar wordt het nu ontkent, zodat Spyker er later weer op terug kan komen en dan hebben ze twee keer media aandacht i.p.v. 1 keer als ze het nu al hadden bekend gemaakt.

5. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Maar waarom zou Spyker dat eigenlijk willen doen naast de media-aandacht? Ik denk niet dat Jos enorm veel kan inbrengen omdat hij vier jaar geleden in een Minardi voor het laatst reed en er in die tijd veel is veranderd. Ze kunnen dan inderdaad, zoals ze nu zeggen, volgens mij beter blijven werken met hun huidige coureurs en niet iemand anders er tussenin laten komen.

6. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Voorspellingen voor Canada?

Alonso en Raikkonen waren hier de afgelopen twee jaar beide snel, Massa weet ik niet zo uit m'n hoofd maar Ferrari zal hier zeker sneller zijn dan in Monaco.

Ik gok:
    1. Raikkonen
    2. Alonso
    3. Massa

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Outsiders voor een leuke prestatie:
    - Fisichella, altijd goed in Canada
    - Coulthard, idem
    - Rosberg, vorig jaar ook snel (maar gedonder met Montoya, wel eigen schuld) en hij rijdt gewoon sterk op het moment

En volgens hem zelf, gaat Robert Kubica het ook goed doen. Het lijkt me geen arrogant figuur, dus ik ben benieuwd en wil best geloven wat ie zegt :)

8. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    Canada is 1 van mijn favoriete circuits, gewoon gas geven en remmen, das alles wat je nodig hebt. Mooi, want zo kunnen de coureurs die dat echt goed kunnen uitblinken en mooie inhaalakties zijn ook zeker mogelijk. Veel beter dan zo'n optocht in Monaco.

Als ik denk aan 1997 zie ik ook meteen weer de inhaalaktie van Verstappen die met rokende banden in zijn verschrikkelijke Tyrrell de Stewart-Ford van Barrichello uitremt in de bereomde laatste bocht (die met de beroemde muur van Jacques Villeneuve), briljant. Zo zie je ze niet vaak.

Ook de vele podiums van Fisico laten zien dat ie uitstekend kan remmen, hopelijk kan ie ook eens winnen hier. Sato kan hier volgens mij ook best een puntje pakken. Misschien dat Alonso/Massa elkaar wel eens van de baan kunnen gaan rossen. Hopelijk pakt Massa de pole voor de twee McLarens. Coulthard rijd ook vast wel iemand van de baan af. Liuzzi mag de muur een kusje geven.

Volgens mij wordt dit hem:
    1.Hamilton
    2.Raikkonen
    3.Fisichella
    4.Rosberg
    5.Heidfeld
    6.Kovaleinen
    7.Wurz
    8.Sato

9. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Met als veronderstelling dat Massa en Alonso elkaar dus van de baan rossen. :9

-Edit-
    Fisico doet het hier inderdaad altijd goed, een podiumplek zou erg mooi zijn voor Renault.

Laatst bewerkt: 5 jun 2007
  10. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zat even op youtube te kieken naar canada filmpjes, zag ik deze nog een keer:

http://www.youtube.com/watch?v=P6EATmX2BtE

eigenlijk een raar filmpje, iedereen mag weten dat ik een grote fan van Jos V ben, zeker op een circuit als canada, en ik weet dat er fans zijn die CA op hetzelfde circuit de hemel in prijzen.

Maar toch, wie is nou sneller?

in dit filmpje zie je Jos in de Minardi van 2003, en Chris in die van 2005 tijdens hun snelste kwalificatie ronde. In principe zijn het bijna dezelfde auto's, weinig regelements wijzigingen en (vrij) weinig updates, het is en blijft toch een Minardi. Het weer is vrijwel gelijk.

De tijd van Jos was 1:18:014

Ik had verwacht dat Albers sneller zou zijn, de pole van 2005 is ook 0,3 sec sneller dan in 2003, en iedereen daarachter ook is ook veel sneller, ruim een halve seconde sec (tijden staan op www.f1matrix.it)

en toch is Albers 0,2 sec langzamer...

Mis ik iets? de kwalificatie regels waren volgens mij wel hetzelfde.

11. JeePee

JeePee Guest

Lage voorvleugel + Ver naar achter geplaatste achtervleugel vs. Hoge voorvleugel + ver naar voor geplaatste achtervleugel.
    Low fuel run vs. fuel handicap
    Schone baan vs. Vieze baan

Laatst bewerkt door een moderator: 6 jun 2007
  12. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    dat van die vleugels klopt volgens mij wel ja, dat verklaard ook waarom alleen Minardi langzamer is in 2005 ten opzichte van 2003 (aangezien ze dat niet echt kunnen aanpassen, zonder een compleet niet aero-ontwerp), scheelt zeker ruim een halve seconde. Daarentegen zijn de banden wel weer beter geworden.

maar als chris minder downforce zou hebben, zou ie ook juist in de bochtige gedeelten tijd moeten verliezen, maar in de eerste twee sectie's, met de meeste bochten is ie juist veel sneller...waarschijnlijk door veel beter rubber en veel meer grip, (of een schonere baan?) Hij verliest volgens mij echt na de hairpin en in de laatste cicane, twee plekken waar je ook wel erg HARD moet remmen.
    Het enigste kan zijn dat CA met een vollere tank reed, dat verklaard het verlies in de laatste sector met het lange rechte stuk.

Laatst bewerkt: 6 jun 2007
  13. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    motoren die kwalificatie plus race mee moeten gaan vs motoren die twee raceweekenden mee moeten gaan. En het belangrijkste verschil is tussen de auto's is niet de positie van de vleugels, maar de beperkingen die zijn opgelegd aan het ontwerp van de diffuser.

14. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    McLaren één en twee in de eerste training. \o/

15. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Bron: f1club.be

Nu vind ik toch wel dat Dennis zit te zeuren. Dat je teamorders toepast in die soort situaties is (helaas) logisch maar dan moet ie niet steeds roepen van 'bij mij worden geen teamorders gebruikt' of 'Monaco was een incident' =(

Jammer van Fisico's ronde. Die maakte 3 fouten, waardoor hij geen snelle tijd kon neerzetten toen hij licht was. De snelheid is er wel, bleek uit de eerste twee sessie's. Ik hoop niet dat hij komt vast te zitten achter langzamere deelnemers en hierdoor veel tijd verliest (iets wat Nico Rosberg in Monaco had).

16. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Knap van Hamilton hoor, op een circuit die hij niet kent haalt ie z'n eerste pole en Alonso gelukkig naast hem. Erg mooi resultaat, ben benieuwd naar de race. :)

17. JeePee

JeePee Guest

Als Ferrari niet op een 1 stopper zit ga ik echt janken

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ook weer een overtuigende kwalificatie van Albers :{

19. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    haha,
    hoeveel staat albers-sutil in kwalificatie's?
    Volgens mij word albers best wel weg gereden, maarja daar heb ik al een keer een stelling over gedeponeerd!

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Staat volgens mij 5-1 voor Sutil

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina