1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zag zojuist de actie van Sato nog een keer! Wat een briljante gek die kleine Japanner. :cool:

2. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Om 23.45u heb je een herkansing op Sporza (Canvas), dan zenden zij een integraal verslag uit van de race :).

Mooie race :D en Wurz heeft wel geluk wel gehad met Safety Cars, maar wel een mooie derde plaats uiteindelijk \o/.

Jammer voor Albers, als hij was blijven rijden had misschien een puntje gehad, maar helaas is hij gecrasht.

3. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    De meest wilde geruchten doen inmiddels helaas de ronde. Maar even afwachten op en officiele bevestiging (Die er al wel zal zijn denk ik)

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Hehe straks geven ze het nog in uitgesteld relais op vrt2/ canvas om 23u45

5. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Kubica heeft inderdaad z'n been gebroken, er wordt verteld dat ie zo'n twee maanden uitgeschakeld zal zijn en dat Vettel 'm waarschijnlijk zal vervangen.

Was inderdaad een bizarre race, erg knap van Hamilton en ook Heidfeld, Wurz en Sato. Wel enorm jammer van Alonso, hopelijk was dit eenmalig en blijft ie voor de rest gewoon aan de top.

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Gelukkig maar!! :thumbs:
    Dit geeft alleen maar weer eens aan hoe veilig Formule 1 is.

7. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Gelukkig dat hij OK is. Had er trouwens niet raar van opgekeken als hij zijn enkel oid had gebroken want zijn voeten hingen er gevaarlijk bij na die crash.

8. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Erg goed nieuws van Kubica. Dat het gelukkig niet ernstig (in de zin van levensbedreigend) was bleek al snel, maar dit is helemaal uitstekend nieuws natuurlijk. Maar wat een schuiver zeg, dat was toch even schrikken. Gelukkig zijn die auto's nu een bizar stuk veiliger dan enkele jaren geleden.

Voor de rest was het echt een fantastische race, ze willen geloof ik richting 20 races gaan in een seizoen? Nou makkelijk, gewoon Canada er 3 keer instoppen :)
    De twee helden van de dag, waren toch wel Hamilton en Sato. Hamilton was gewoon oppermachtig, alleen maar podiumplaatsen en nu ook nog een overwinning en dat als rookie. Natuurlijk is de McLaren een goede auto dit seizoen maar dan moet je het nog wel waar maken en dat doet Hamilton zonder meer. De enige coureur uit het hele veld die constant op het podium heeft gestaan. Die jongen wordt gewoon kampioen dit jaar.
    Sato was ook weer lekker bezig, die inhaal actie op Alonso was gewoon briljant en laat zien dat ie echt wel lef heeft. Zo nu en dan heeft ie van die kamikaze acties maar met dit soort acties laat ie toch wel weer zien dat ie een echte coureur is.
    Voor de rest vond ik de hele top tegen vallen, Alonzo, Raikonen, Massa.. Of ze deden wel domme dingen of ze reden vrij belabberd. Maar goed, dat soort races moeten er ook zijn en het is alleen maar leuk voor het kampioenschap.

9. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Blijf me er toch over verbazen hoe veilig de Formule 1 geworden is. Als zo'n crash 10 jaar geleden was gebeurt, was het waarschijnlijk heel anders met Kubica afgelopen. Zo'n zware crash, op zo'n snelheid en gewoon bijna ongeschonden er vanaf komen.

En die acties van Sato geweldig gewoon. Echt een prachtig ventje, die wel vaker voor van die prachtige acties heeft.

10. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    De geruchten gingen dat Kubica inderdaad z'n enkel had gebroken omdat dat op de teamradio van McLaren werd geroepen maar mooi dat hij er zo goed vanaf komt. :)

11. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
  12. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dit staat op f1club.be. Gelukkig idd niet zo ernstig als wat er eerst werd gezegd. Maar ik vraag me af of hij volgende week dan wel haalt, hoop het wel.

Wat Fisico betreft, heel jammer dit. Juist omdat het in Canada is en zijn baan waar het altijd goed gaat. Hij twijfelde volgens mij ook om door dat licht te rijden, waarom dan toch achter Massa aan rijden :confused: Vind het overigens wel een hele zware straf. Als je de pits in gaat wanneer het niet mag, krijg je stop and go maar als je naar buiten rijdt de zwarte vlag. Had liever gezien dat dat ook een stop and go was. Maar het natuurlijk gewoon dom, helaas =(

Verder natuurlijk weer een hele mooie wedstrijd. Sato geweldig 8) Albers had misschien punten kunnen scoren, maar ja dan moet je wel blijven rijden. Wurz vervangen, zal Williams nu voorlopig niet meer doen nu hij meer punten heeft dan Rosberg. Kovalainen misschien wel hetzelfde verhaal :)

13. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    montoya reed in 2005 ook in canada door het rode licht en hij werd ook uit de race gehaald. Het zou een beetje inconsequent zijn om massa en fisichella er met een drive through vanaf te laten komen. Neemt niet weg dat de straf an sich vrij zwaar is, net als in mijn ogen de stop and go voor alonso en rosberg. Beiden hebben verklaard geen benzine meer te hebben en ze dus wel moesten. Deze nieuwe safety car regels zijn alleen maar goed om mensen flink te naaien, zoals bijvoorbeeld rosberg die een geweldige wedstrijd reed tot dan toe. En alonso had ik ook graag op het podium gezien.

14. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, het wordt nu toch wel eens tijd om Albers bij Spyker weg te bonjouren, wat rijd dat mannetje zwaar onder het F1 niveau zeg. Er zijn tal van coureurs die een plek verdienen in F1, maar dat niet hebben, Albers houd zo'n plek bezet, en onterecht.

Sutil verdwijnt binnekort naar Toyota om Ralf te vervangen, met Albers en Winkelhock zie ik het team niet vooruit gaan, laat Piquet Jr daar maar invallen, en pols ook even bij Justin Wilson, Christian Klien en Sebastian Bourdais.

15. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee, daar wordt het team echt beter van. Piquet Jr is een overschat talent, wilson kon het niet bolwerken bij jaguar, Klien is ook niet echt een licht en bourdais is a niet beschikbaar en b een enorme gok voor een team als spyker. Ik ben het met je eens dat albers wegmoet, maar probeer dan eens pedro de la rosa of gary paffet in de auto te krijgen ofzo.

Laatst bewerkt: 11 jun 2007
  16. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    De la Rosa heeft niet meer de druk om zich in de kijker te rijden bij andere teams, en Paffet kan aardig rondjes rijden, maar is niets anders dan een rookie. Piquet is dat ook, maar die dicht ik toch meer kwaliteiten toe.

Wilson heeft volgens mij 5 GP's voor Jaguar gereden, waarbij ie 1 punt wist te halen, Webber haalde in die 5 GP's in totaal 5 punten, vind ik niet onverdienstelijk van Wilson. Klien deed ook niet onder voor Coulthard, en kon Webber ook aardig bijbenen. Klien vind ik dan ook de beste optie, snel, ervaren, en gemotiveerd. Wilson en Bourdais rijden natuurlijk ChampCar, maar ik sta er niet van te kijken als ze een F1 aanbieding clausule in hun contract hebben. De vraag is alleen of ze vanuit hun positie de F1 in willen. Strijden om de ChampCar titel vs achterveld F1.

17. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    webber is ook niet bepaald het grootste licht wat de f1 ooit heeft gezien en die gast kan liever vandaag dan morgen de f1 uit. Wat bourdais betreft: lang niet iedere champcar coureur doet het automatisch goed in de f1, wat dat betreft is hij een te grote gok voor spyker. Het voordeel van de la rosa of gary paffet is hun achtergrond als testcoureur bij mclaren, al denk ik niet dat mclaren staat te springen om die twee te laten gaan naar een ander team dan prodrive.

Piquet is echt overhyped, kon in de a1 ook niet echt potten breken en moest in de gp2 in het eerste jaar rosberg en kovalainen en in het tweede jaar lewis hamilton voor zich dulden (waarbij gezegd moet worden dat hij in beide jaren niet in de buurt kwam van de genoemde rijders).

18. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    In 2002 kreeg de nummer 6 maar 1 punt, gisteren kreeg Sato er 3. Dat zou dan ook inconsequent zijn. Als het nou in hetzelfde jaar was geweest, was het een ander verhaal maar dit is 2 jaar geleden en hadden de regels na die keer misschien toch wel aangepast kunnen worden.

Vooral dat het inrijden van de pits wanneer het niet mag, lichter wordt bestraft dan het uitrijden, is voor mij een raadsel waarom dat zo is.

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Precies dezelfde indruk heb ik van de race. Hoevaak heeft Alonso die die bocht wel niet gemist? 4 keer, of 5 keer? En dan voorbijgestoken worden door Sato, hij had zeker niet z'n dagje nee. Ook erg jammer van Christiaan Albers, hij reed gewoon 10e! :eek: Maar dat was dan wel niet door z'n eigen skills. Had het leuk gevonden als hij die 10e plaats vast had kunnen houden, maar nee, vliegt ie er ook uit! Jammer! En Kubica natuurlijk, wát een crash. Overal brokstukken, hij vloog iets van 4 á 5 meter door de lucht en dan vol in die muur. Hing helemaal slap enzo, ik dacht echt dat ie ernstig verwond was. Zal 'm flink tegenvallen, niet alleen omdat 't gewoon een zware crash was, maar ook omdat ie zeker niet slecht reed. De 3e GP heeft hij nog een stukje 1e gereden, niet? En Hamilton, tja, viel te verwachten. Ik zie 'm met gemak wereldkampioen worden, zeker als Alonso en Raikkonen zo blijven presteren. En een zwarte vlag, de eerste keer dat ik die gezien heb (of me kan herinneren) in de 5 F1 seizoenen die ik gevolgd heb.

20. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Montoya had 'm twee jaar terug ook in Canada. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina