1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

  1. Gewoon bij McLaren

    18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

    49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

    17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Volgens mij heeft dat te maken met de veiligheid bij de pit uitgang. Als daar net de safetycar met een hele stoet aankomt, mag je er niet uit omdat je de andere coureurs en marshalls dan in gevaar brengt. Bij de pit ingang is dit niet zo. Dat is slechts een regel en niet gebaseerd op veiligheid.
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oké, maar ik weet ook niet alles he. ^^

    Dat van die pitstraat vond ik ook erg vaag ja. Want ik had 't idee (weet niet meer bij wie) dat de coureur er niks aan kon doen. Je rijd die baan af richting pitlane en als 't dan niet mag, wat moet je dan? Achteruit terug? Stil gaat staan? Nu ben ik niet de slimste op F1-gebied, maar toch had ik hier mijn twijfels bij.
     
  3. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    Achteruitrijden kan niet, daar staat geloof ik ook een straf op als je dat in de pitlane (of uitgang) doet. Het is gewoon een combinatie van factoren: het team weet dat de pitstraat dicht is (tenminste, dat zouden ze moeten weten) en dus de coureur beter moeten coachen. Aan de andere kant, als het licht rood is moet de coureur gewoon stoppen. Kubica zag het een deed het wel, dus waarom konden massa en fisichella dan niet stoppen.

    @fisichella: jouw antwoord is een beetje appels met peren vergelijken, aangezien de regels voor het uitrijden van de pitsstraat al jaren hetzelfde zijn. Rood=stoppen. De regels waren zo in 2005, 2006 en ook in 2007 dus.
     
  4. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Dat was toen ook zo met die puntentelling. Die was jarenlang dat de top 6 punten kreeg, maar sinds 2003 opeens niet meer. Bovendien zijn er veel meer regels gewijzigd, terwijl die jarenlang daarvoor hetzelfde waren. Neem de manier van kwalificeren maar als voorbeeld. Jarenlang was het 12 rondjes in 1 uur en ook dat is plots gewijzigd. Dat zou bij zo'n situatie met die vlag/licht dan ook best hebben gekund.
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Da's waar. :) Maar ik kan me niet voorstellen dat een team als Ferrari niet goed coached?
     
  6. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Massa en Fisichella hebben beide toegegeven dat ze het licht niet gezien hebben, omdat ze er niet op hebben gelet. Massa zei teveel op de andere auto's in de pits gelet te hebben en zo het licht gemist te hebben. Fisico reed zij aan zij met Kubica en was te druk bezig om Kubica voor te blijven, waardoor ook hij niet op het licht heeft gelet. Tja jammer, maar dit zegt dus ook wel dat ze beide niet zijn gecoached door hun teams.
     
  7. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    ach een team als ferrari is ook wel eens een wiel vergeten bij een pitstop (nurburgring 1999) en mclaren stapelde wel eens blunder op blunder met de pitsstop strategie. Jan Lammers zegt het altijd zo mooi: "Ze doen de ingewikkelde dingen goed en de simpele dingen willen ze nog wel eens verknallen".
     
  8. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Webber start regelmatig in de top 10, en kwam door een slechte stop strategie niet op het podium, lijkt me niets mis met die man.

    Wat is het voordeel van Paffet dan? Dat hij af en toe mag rijden in de McLaren, zo zijn er nog wel tientallen.

    en Piquet, je hebt hoogstwaarschijnlijk niet eens gekeken naar GP2, Piquet had namelijk enorm vaak pech in 2005, hij moest regelmatig achteraan starten, wagen ging nog al eens stuk, etc etc, maar dat vergeet je er bij te zetten. Vorig jaar 2e op maar 12 punten van Hamilton, en was gewaagd aan Hamilton, lijkt me sterk dat je dan een overschatte coureur bent. Nee, beter een middelmatige testrijder, dan een topcoureur die staat te popelen om eindelijk F1 te mogen rijden.
     
  9. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.944
    Bourdais zou ik ook wel graag een keer in een F1 auto willen zien. Als je 3x achter elkaar Chamcar kampioen wordt moet je toch wel behoorlijk kunnen racen. Ook al is Champcar niet de beste racecompetitie maar Bourdais heeft wat mij betreft sowieso wel de voordeel van de twijfel
     
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Gaat lekker daar.
     
  11. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Tegenwoordig mag een rookie niet eens meer crashen, triest hoor
     
  12. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    En terecht! :eek:), Robert Doornbos is momenteel de enige echte goede coureur (met ervaring) die moeten ze maar een kans geven (niet bij Spyker btw) maar bij Red Bull weg, Coulthard moet maar eens gaan rentenieren :D.
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Nou kunnen ze bij Spyker wel gaan wijzen naar beide coureurs, wat overigens deels terecht is aangezien zij de auto besturen en wel eens fouten maken, maar Spyker levert zelf alles behalve een goede auto aan de 2 rijders. De schuld over het niet presteren ligt voor een groot deel bij Spyker zelf. Albers heeft zeker bewezen dat hij goed kan racen, kijk maar naar de DTM. Echter, dit is zijn 3e jaar in de Formule 1 al, en tot nu toe heeft hij mij totaal nog niet overtuigd. Nou heeft hij altijd wel een slechte auto gehad, maar hij rijd zich nou niet bepaald in de spotlights. Albers is een goede coureur, maar ik begin me steeds meer af te vragen of hij wel goed genoeg is als F1 coureur.

    Sutil is daarnaast een debutant, vind het vrij onterecht dat Gascoyne hem dus helemaal afbrand. Niet elke debutant is er zo een als Hamilton. Geef die jongen gewoon de tijd. Het eerste jaar is het leerjaar voor een coureur.
     
  14. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Geduld is een schone zaak en als ze dat bij Spyker niet hebben dan zeg ik doei.
     
  15. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat Sutil betreft heb je gelijk die moet wel risico nemen wil hij Spyker (en zichzelf) in de kijker /camera rijden.
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Australie, Maleisie, Bahrein, Monaco, Canada... 5 van de 6 races die Sutil op eigen onkunde verkloot heeft. Dan mag je wel rookie zijn, maar je kan ook té vaak crashen. En helemaal in een Spyker, want zo'n auto kost niet niks.

    Ik snap niet waarom iedereen denkt dat Doornbos zoveel beter is dan Albers... Ik mag dan wel Albers-fan zijn en misschien subjectief beoordelen, maar feiten wijzen toch echt uit dat toen Albers en Doornbos samen in dezelfde auto reden Albers van het tweetal de meeste snelste ronde reed, de meeste kwalificatie duels won en de de meeste races voor zijn teamgenoot finishede. Hoezo is Doornbos dan beter? Omdat hij vaker glimlacht?
     
  17. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik vind trouwens niet dat Doornbos de enige goede coureur met ervaring is die op dit moment buiten de F1 zit. Klien en de la Rosa zijn twee voorbeelden die echt niet onder doen voor Doornbos.
     
  18. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    Doornbos is beter omdat hij geen zeur is als albers en daardoor een team wellicht beter kan motiveren. Dat van de snelste ronden in 2005 klopt wel, maar vergeet niet dat Minardi een grote stap voorwaarts deed in performance nadat robert daar kwam. Bovendien is het wisselen van team halverwegen een seizoen bepaald geen eitje. Komt nog bij: daar waar Doornbos in 2006 tijdens zijn drie races het echt wel goed gedaan heeft, teamgenoot verslagen en goede races gereden. David Coulthard is toch van een groter kaliber dan ene tiago monteiro.
     
  19. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is Sutil niet zo vaak uitgevallen, laat staan allemaal door eigen fout.
     
  20. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    nee, maar wel in al die races betrokken geraakt bij een ongeluk, volgens mij is hij alleen in australië niet uitgevallen en kon hij de finish halen, maar zeker weten doe ik dat niet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina