1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Niet zo'n hele spectaculaire race als ik van te voren gedacht had.

En aan die Liuzzi train heb ik me vandaag behoorlijk geïrriteerd, anders had er misschien een puntje ingezeten voor Wurz, maar door Liuzzi heeft ie zoveel tijd verloren dat hij uiteindelijk tiende werd. Hij had namelijk wel een goede start en die één pitstop strategie zou hem zeker wat plaatjes naar voren hebben gebracht. Totdat Liuzzi op het idee kwam een eigen treinbedrijf te stichten. :mad:

Albers was ook niet echt best vandaag, een pitstop, Sutil twee, en dan toch finisht Albers nog laatste. Albers moet nu iets gaan vinden anders vrees ik dat Ralf Schumacher niet de enige is die spoedig zijn biezem kan pakken. Hoewel Albers wel het voordeel heeft dat hij als Nederlander bij een Nederlands team rijdt, maar op een moment zal zijn nationaliteit denk ik niet meer tellen. :'-(

2. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Denk zomaar dat Albers aan één van zijn laatste races bezig was...Ik zie hem eerdaags wel worden vervangen. Altijd maar mekkeren...nou laat maar zien dan...

3. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals: McLaren. \o/

Gelukkig was er strijd tussen de twee, ik vond het gevecht geweldig om te zien.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hamilton weer! \o/ Tjezus zeg, echt niet normaal wat hij tot nu toe presteert. Weer een foutloze race van hem. Hij heeft Alonso vandaag verslagen in een direct gevecht. Alonso kennende baalt hij hier echt als een stekker van. Wat is die Hamilton goed zeg. Alonso staat momenteel flink onder druk van Hamilton. Als Alonso onder druk staat, dan gaat hij foutjes maken.

Race was verder niet heel spectaculair. Echter de onderlinge strijd van Hamilton en Alonso en later Massa en Raikkonen zorgde gedurende de hele race voor spanning.

Voor Ralf is het denk ik echt onderhand exit, erg treurig ben ik er niet om. Vind het echt een kleurloze en smakeloze coureur. Albers zijn positie bij Spyker word er ook niet echt beter op, als hij zo door blijft gaan, dan geef ik Albers niet zo heel lang meer in de F1. Kovalainen is de laatste tijd trouwens best aardig bezig.

Het mag duidelijk zijn dat McLaren momenteel echt overduidelijk de snelste auto heeft. Vraag me toch wel eens af hoe Kimi nu denkt over zijn switch.

Nogmaals, wat is die Hamilton goed. Vind het toch jammer dat Schumacher nu niet meer rijd. Had Hamilton graag tegen Schumacher willen zien rijden.

Als Hamilton zo door blijft gaan, dan zie ik hem echt de titel pakken. Dat zou echt bizar zijn.

5. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Sorry maar dit komt nogal ongeloofwaardig over Albers.

6. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zien we Mr. Stefan eigenlijk niet zo vaak meer? :+

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    f1club.be

Ik denk niet dat Indy Ralf's laatste GP was.

8. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    omdat Ralf nog maar 2 pnt heeft gehaald? xD

mooiste seizoen blijft 2003 toen 'ie (met wel een goede auto) 2 races op rij won, met daavoor nog een 2e plaats :cool:

Van mij mag albers er ookwel uit, altijd praatjes, maar geen daadjes, albers de excuusjes-man imo.

Achja, als Ralf eruit gaat, dan moet ik na 10 jaar een andere favoriet zoeken, vind Heidfeld eigenlijk het wel aardig doen tegenwoordig

Laatst bewerkt: 18 jun 2007
  9. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Mof:+

10. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zo, ben echt blij met mclaren op dit moment. Er gaat werkelijk niets boven twee ferrari's die worstelen met hun snelheid. Volgens mij moet Kimi echt helemaal gek worden in dat ding. Het grootste probleem van ferrari is momenteel iemand die de auto kan doorontwikkelen, zoals alonso dat doet bij mclaren (of hamilton dit ook goed kan weet ik eigenlijk niet).

11. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    McLaren heeft de afgelopen vier jaar wel bewezen dat ze goed kunnen doorontwikkelen, meestal liggen de problemen juist aan het begin van het seizoen maar dit keer gelukkig niet.

12. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, da's wel waar. En ik denk dat Alonso helemaal graag Hamilton er uit rijd. Maar ook prachtig, hoe Hamilton gewoon rechtdoor blijft rijden en Alonso zo aan de buitenkant zetten met vervolgens een bocht naar rechts. Owned!: D

Dat zou nog eens best kunnen, maar eerst verwachtte ik Raikkonen op 2 of 3. Maar nu rijd ie ook niet echt super. Denk dat onze Iceman een nog grotere Iceman is tegengekomen.

Voor Ralf denk ik ook dat het binnenkort exit is. Nog wel dit seizoen. Maar wie zou er dan op zijn plaats komen? Een coureur van een ander team of een testcoureur? Of komt er nog een debutant? En die Vettel reed trouwens ook niet verkeerd.
    En Hamilton tegen Schumacher zou niet verkeerd zijn, maar ik denk dat Hamilton met deze auto alsnog wint.
    Hehe, Ferrari doet 't inderdaad niet 100% nu nee. Was vorig jaar wel anders, ondanks dat ze toen ook niet wonnen. Maar opzich is het niet zo gek dat Kimi niet top presteert bij Ferrari. Kijk, hij is een goede coureur. Maar vorig jaar bij McLaren was ie toch ook zeker niet de beste? Natuurlijk had McLaren nog al wat probleempjes met de auto toen, maar toch. En toen hij naar Ferrari ging werd er veel verwacht. Misschien iets te veel.

13. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waar ferrari dit jaar helemaal de plank misslaat is inderdaad op het gebied van doorontwikkeling. In Melbourne was kimi nog een seconde sneller dan de McLaren, nu is de situatie omgekeerd en moeten ze oppassen dat ze niet door bmw en renault worden voorbijgestreefd. Kimi's zwakte is eigenlijk dat hij geen team kan dragen en een auto kan doorontwikkelen, ook al is hij op het gebied van pure snelheid volgens mij de snelste van het veld.

14. JeePee

JeePee Guest

Volgens mij ligt de sloomheid van Ferrari (of liever gezegd, de snelheid van Mclaren) aan het feit dat Mclaren gebruikt maakt van de Koni dempers. Niemand gezien hoe die Mclarens over de curbs heen vliegen? Op de meest hobbilge circuits dit jaar (Monaco en Canada) was Mclaren veruit de snelste. In Indianapolis hadden ze welliswaar een 1-2, maar was het gat met Ferrari een stuk kleiner. Kimi reed zelfs de snelste raceronde. Let maar op dat Mclaren het in bijvoorbeeld Interlagos (hobbilge en veel curbs) weer veel beter doet dan Ferrari. Op de wat vlakkerige circuits (Fuji) zal Ferrari weer beter presteren.

En over dat doorontwikkelen,
    Ik denk niet dat het probleem bij de coureurs ligt. Als Alonso het zo goed kan snap ik niet waarom in 2005 en 2006 de Renault steeds meer tijd verloor ten opzichte van Mclaren en Ferrari. En als Kimi er niks van snapt mag iemand mij vertellen waarom Mclaren in 2005 steeds harder ging en een enorme sprong voorwaarts maakte t.o.v het jaar 2004.

Als de Koni-dempers dit jaar verboden worden, of als andere teams met een dergelijke demping komen (zal op z'n vroegst volgend jaar zijn) dan is de voorsprong van Mclaren in een klap verdwenen... Ik vrees nu al voor de laatste chicane op Frankrijk. Damn wat zullen die zilverpijlen daar overheen knallen.

15. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat Renault in 2006 door de fia werd genaaid door de massadempers en mclaren in 2005 simpelweg beter was in ontwikkeling. De ontwikkeling in 2005 was vooral te danken aan Alex Wurz, een van de beste testcoureurs die er zijn. Daarnaast was het grootste probleem van de mclaren mp4 19 vooral de mercedes motor.

Het is een publiek geheim dat Kimi vrij weinig doet met de techniek, maar dat wisten ze bij Ferrari (hopelijk) van tevoren. Het zou inderdaad een typische fia actie zijn op de koni dempers te verbieden, maar ik geloof niet dat de winst alleen daar in zit.

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Wel als ze de rest van hun auto daarop hebben afgesteld, net als Renault deed bij de massadempers. Ferrari had die massadempers ook, maar teerde er lang niet zoveel op als Renault. Misschien heeft het verbieden van die koni-dempers wel net zo'n grote impact.

17. FFWD

Leuk Bevonden:
    3
    Guido van der Garde gaat morgen de Spyker testen. Ben benieuwd:)

18. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, maar op dit moment valt nog niet te zeggen of dat ook daadwerkelijk zo is.

19. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    jeepee... koni dempers?

wat is daar dan zo speciaal aan, (koni) dempers maken het verschil echt niet.

Als je de fabriek van McLaren, naast die van Ferrari bekijkt, en je snapt de verschillen dan weet je meteen waarom McLaren zo snel en goed is.

Ze hebben namelijk al een paar jaar een uberF1 fabriek daar in engeland staan en zelfs Ferrari kan daar niet aan tippen. De enigste reden dat Schumacher en Ferrari en Alonso en Renault titels hebben behaald is te danken aan hun talent maar ook de onkunde bij de Mercedes motoren mannen. Die hebben dit jaar eindelijk weer wel hun zaken goed voor elkaar (en er mag toch niks meer veranderd worden aan de motoren?!).

Ik ben trouwens helemaal geen McLaren fan, ik vindt het team eigenlijk eng.

McLaren is wel gewoon uber. Ze hebben al sinds 1998 meestal de beste technologie en vooral mechanische grip en autos, dat komt niet alleen door koni. Wat ze wel vaak fout deden bij Ron Dennis en co., is dat ze te ver de limiet opzochten, waardoor de auto wel heeeeel snel is maar veel te onbetrouwbaar, zeker ook bij Mercedes was dat een zielig probleem. Ron Dennis wil namelijk alleen perfectie, hij is een uberperfectionistischeegocentrisch en waarschijnlijk bijna autistische workaholic die ook nog altijd gelijk wil krijgen ook. Theoretisch altijd perfect, in de praktijk niet altijd.

Hamilton is volgens mij ook natte droom van Ron, een debutant die met zijn auto wereldkampioen wordt, beter compliment kan eigenlijk ook niet (alhoewel, misschien een vrouw wereldkampioen maken? nee eerst toch maar een neger...). Ron is volgens mij op het moment dan ook erg gelukkig. Dat is ook meteen ook het grote probleem van Fernando Alonso, hij vecht namelijk ook tegen zijn eigen team.

En Ferrari mist gewoon Schumacher, zo zie je maar weer dat een coureur wel degelijk het verschil kan maken, sorry Massa (te weinig ervaring) en zeker Kimi (te rijk en veel te lui), en vooral sorry Christijan Albers (te weinig talent, te veel poespas), bedankt voor Spyker en de sponsoren, maar Formule 1 is duidelijk niet jouw ding.

20. JeePee

JeePee Guest

Koni dempers zijn een soort dempers te vergelijken met de massadempers van Renault vorig jaar, en de active vering een tijd terug. De dempers passen zelf tijdens het rijden de stijfheid aan waardoor je gigantisch hard over de curbs kan en ik vlakke bochten enorm veel megansiche grip hebt. Mclaren heeft een contract met Koni waarin staat dat alleen Mclaren hier gebruik van mag maken. Een team als Ferrari zou dit best over kunnen nemen, maar daarvoor moet een compleet nieuwe wagen gebouwd worden. Verandering in de dempers heeft namelijk zo veel invloed op de wagen, dat de kans veelste groot is dat ze niet werken op de Ferrari van nu.

Volgens deze beredenering zou Toyota al 3 keer wereldkampioen moeten zijn en zou Williams in de achterhoede mee doen.

Tja... in 2005 was Ferrari ook nergens. Toen deden de heren Schumacher en Brawn nog gewoon mee. Ook in 2006 was Ferrari nergens te bekennen op het begin. Het team staat er nu beter voor. En dan nog... dit seizoen is nog hardstikke lang en er kan nog van alles gebeuren. Als Ferrari weer terug komt aan de kop is iedereen Schumacher weer vergeten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina