1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Spyker contracteert Adrian Sutil, een duitser.

2. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    En Monteiro was nog zo zeker van z'n zaak, jammer voor hem maar natuurlijk leuk voor Sutil, ben benieuwd hoe goed hij is en dan vooral ten opzichte van Albers. :)

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Sutil heeft toch al een tijdje in de Spyker/Midland getest dus met zijn tijden zal het wel goed zitten anders had hij geen contract gekregen

4. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Monteiro gaat nu solliciteren bij Scuderia Toro Rosso. :)

5. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik verwacht dat Fisichella na een race of 6-7 eruit gebonjourd wordt, en dat Piquet Jr. het zal overnemen.

6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Als Fisichella de eerst 6-7 races wint mag hij best blijven denk ik :+

Naar ik denk ook dat sit zijn laatste seizoen voor Renault is. Ze willen dat hij voor de titel rijdt maar de laatste jaren is wel gebleken dat hij hier echt te kort voor komt. Het enige wat hem kan redden als Renault een soort "über-auto" gaat bouwen

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dat Fisichella na een half seizoen weg zou moeten, kan misschien nog wel. Maar dat hij wordt vervangen door Piquet Jr lijkt me sterk. Dan zou Renault met 2 debutanten rijden, wat automatisch een stap terug betekent door gebrek aan ervaring. Bovendien zie ik Piquet Jr zelden of nooit voor Renault testen.

Maar ik denk niet dat Fisico al na 6 races weg moet. Na de afgelopen twee seizoenen is er een groep ontstaan die net doen alsof Fisichella zo ongeveer nog slechter is dan Yuji Ide. Ok hij is vermorzeld door Alonso, maar eerlijk gezegd denk ik dat bijna het complete F1-veld door Alonso vermorzeld zou worden als teamgenoot. Alonso is gewoon van hele grote klasse.

Voordat Alonso naast Fisichella kwam rijden, maakte Fisichella gehakt van iedere teamgenoot, waar toch ook een aantal goede coureurs bij zaten. Ik noem Massa, Button, Wurz, Ralf, Sato, Firman en Katayama. Is toch een mooi lijstje dacht ik zo :+

Dat Fisichella WK wordt, geloof ikzelf ook niet (zie openingspost). Maar het is zeker wel een goede subtopper. En stel dat Renault echt met zo'n super auto komt, kan hij het misschien toch worden. Hij is nu tenslotte eerste rijder en heeft de onverslaanbare Alonso niet meer naast zich. Villeneuve is ooit ook WK geworden in een super auto, maar is hij een betere coureur dan Fisichella? Misschien, maar ik denk het niet als ik bijvoorbeeld zie dat Villeneuve door Massa verslagen en door Heidfeld de F1 uit is gepest.

Maar goed, ik denk dat het WK dit jaar zal gaan tussen de Ferrari-coureurs en misschien Button als Honda de stijgende lijn vasthoudt. Maar als je denkt dat Fisico een slechte coureur is, vraag ik me af vanaf welk seizoen je F1 bent gaan kijken. Ik vermoed dan 2005...

8. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Fisichella is ook niet de Fisichella meer die hij was. Briatore heeft Fisichella de kans gegeven om in een winnend team te komen. Fisichella heeft ronduit matig gepresteerd, en kon de druk van Alonso en Renault niet aan. Had Fisichella 6-7 jaar geleden in zo'n wagen gereden, werd ie ongetwijfeld kampioen, zelfs met Alonso naast hem.

Dat vergelijken tussen rijders gaat niet op, eind jaren 90 zat Villeneuve heel anders in mekaar dan in 2005. Heidfeld en Massa waren in 96-97-98 kansloos geweest naast Villeneuve.

Piquet Jr. is overigens vaste testrijder van Renault, en reserve rijder nummer 1. Briatore heeft Fisichella al meerdere malen onder druk gezet dat dit het jaar van de waarheid moet worden. Nou, dat hebben we in 2004 ook bij Trulli gezien. Hij wil denk ik gewoon van Fisichella af, en zo Piquet Jr. in die stoel zetten. Voor hem is dat de nieuwe Alonso.

9. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dat lijkt me niet. Ten eerste ziet hij Kovalainen als de opvolger van Alonso. Hij heeft al sinds 2005 geroepen dat Kovalainen in 2007 iemand bij Renault gaat vervangen. Mocht Alonso dus zijn gebleven, was het Fisico die weg zou moeten.

En dat hij zo graag van Fisico af wil, is al helemaal onzin. Anders zou hij hem halverwege het afgelopen seizoen geen contractverlenging hebben aangeboden. Daarnaast heeft hij Fisico het afgelopen jaar juist gesteund en zei hij tegen de media dat hij tevreden was met de prestaties van Fisichella. En we weten allemaal wanneer Briatore van een coureur af wil, dat laat hij blijken door in de media naar de betreffende coureur uit te halen. Neem Verstappen, Herbert en Wurz maar als voorbeeld in de Benetton tijd en natuurlijk Trulli ook nog.

10. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Berger zat achter test Hakkinen
    [29 december - 13:49]

Gerhard Berger heeft tegenover de website autosport.com onthuld dat hij eigenlijk de oorzaak is van de test van Mika Hakkinen. Zonder hem zou de Fin niet getest hebben.

Enige tijd voor de test van Hakkinen hadden Berger en de voormalige wereldkampioen gesprekken, waarbij de mede-eigenaar van Scuderia Toro Rosso de Fin vroeg om de DTM te verlaten en zijn comeback te maken in de F1.

"Laten we het zo zeggen: Ik heb enkele gesprekken met hem gevoerd en vroeg hem waarom hij rondjes reed in de DTM en geen échte job meer deed," vertelde Berger aan de website.

"Ik zie hem als een extreem competitieve jongen, en we begonnen te praten en discussiëren of DTM wel de juiste keuze is voor hem. Ik vertelde hem dat als hij terug zou gaan fitnessen en hard trainen dat hij terug in een behoorlijke wagen zou kunnen zitten. En dan is alles begonnen."

Hakkinen was na zijn bezoek aan de Braziliaanse GP zo geïnteresseerd dat hij McLaren vroeg of er nog plaats was voor hem. Na verschillende tests in hun simulator, mocht hij de MP4-21 besturen in november op het circuit in Barcelona.

Hakkinen moest overigens niet betalen voor de test, Ron Dennis zorgde ervoor dat de test plaatsvond.

"Ron vervulde Hakkinens wens en bood hem een wagen aan," vertelde Berger met een grijns op zijn gezicht. "We bereikten dus wat we wilden. Mika kreeg een testrit op kosten van Ron, en dat zette me wat aan het lachen. Alles verliep vrij goed."

"Als ik Ron overtuigd zou hebben dat Hakkinen moest testen, dan zou ik moeten betalen hebben. Gelukkig kwam Ron op het juiste moment, en waren er geen problemen," aldus Berger.

De teambaas van STR gelooft trouwens nog steeds in Hakkinens snelheid, niettegenstaande de minder goede rondetijden van de Fin.

"Ik keek naar de rondetijden en zag dat hij niet serieus aan het testen was. Ik geloof dat als hij het serieus zou nemen, hij heel goede rondetijden zou kunnen neerzetten. Maar nog niet op dit ogenblik uiteraard."

Berger bevestigt ook dat ze gepraat hebben over een mogelijke F1 comeback, maar de discussie werd nooit afgerond.

"Ik denk dat Mika nog steeds competitief is, en hij weet hoe hij moet racen en winnen. We hadden er ooit een discussie over," mijmerde Berger.

Bron: F1Club.be

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Alonso heeft een flinke salarisverhoging gekregen:

12. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat Raikkonen meer zou verdienen? Volgens mij stond dat op nu.nl, dat Raikkonen de best verdienende F1-coureur zou zijn (en de best verdienende sportman na Tiger Woods) en dat Alonso pas op een derde of vierde plek kwam.

13. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Wat een tegenvaller toch weer :+

14. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    De pers schat het salaris ook maar dus zo veel waarde zou ik er niet aan hechten;)

Maar het lijkt mij ook vrij duidelijk dat Alonso meer gaan verdienden dan Raikkonen op grond van zijn 2 wereldtitels

15. JeePee

JeePee Guest

16. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Allard Kalf weer in de pits? :D

17. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Dus geen Jack Plooij meer?

18. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Dat staat niet echt duidelijk in het bericht, misschien doen Kalf en Mol samen de presentatie en Jack Plooij weer vanuit de pits. Hopelijk wel.

19. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop wel dat Plooij ook meedoet, Kalff als pitreporter heb ik niks tegen maar het zou wel leuk zijn als Jack ook zoiets gaat doen. En dat Mol er weer is, is alleen maar prima. :thumbs:

20. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb liever kalff in de pits dan Plooij.. Niks tegen Plooij, maar Kalf vind ik gewoon leuker, een beetje nostalgie van de goede oude tijd :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina