1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Vage gok van Renault trouwens met Kovalainen. Als het zou gaan regenen (wat dus ook gebeurde) gaat toch iedereen uiteindelijk wel naar regenbanden, dus waarom hij nou binnenkwam toen het nog droog was, snap ik niet helemaal. In het geval van Winkelhock was het anders, omdat toen het veld tegelijk van start ging, maar nu waren er al overal (grote) verschillen, dus verloor je er alleen maar mee.

Ook wel een keer blij dat Robocop ook eens niet in de punten finisht en dus ook mindere races kan hebben. Goede actie van Alonso en gun hem die overwinning zeker na zo'n actie. Dan verdien je hem gewoon :)

2. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een race! Alonso Nr.1! Yes! _O_

Om op dat incident tussen Massa en Alonso terug te komen, volgens mij was Alonso daar niet blij mee en reageerde hij achteraf wat fel (in het Spaans). Tijdens de persconferentie boodt hij daar volgens mij z'n excuses voor aan, en niet zozeer voor het incident zelf.

Maar goed, het kampioenschap wordt er alleen maar beter op (op het uitvallen van Kimi na). Nu nog even nagenieten. \o/

3. JeePee

JeePee Guest

Zeer mooie race, maar als er één iemand van de toppers mechanische problemen moet krijgen kan je al raden wie dat is :'-( Als Kimi de pitsingang niet gemist had trouwens, was het de 4de keer dat hij hier in leidende positie uitviel :+

Maarja, erg leuke race. Jammer dat Alonso net dat geluk moet hebben op regen de laatste 5 rondes, maar dat zat eraan te komen. Begon me ook weer te irriteren aan die vent. Massa feliciteerd hem met z'n overwinning en Alonso komt meteen verhaal halen en Massa de schuld geven. Als ie nou eerst eens de beelden bekijkt... Massa had op het natte gewoon onderstuur en reed zonder enkele gevolgen tegen zijn zijkant aan.

Nu moet Kimi de Hungaroring toch echt winnen wil hij bij blijven. Zal wel niet gaan tegen die Koni-dempers.

4. c.ronaldo7

c.ronaldo7 AJAX AMSTERDAM

Leuk Bevonden:
    0
    Nou volgens mij was het toch echt Massa die niet tegen z'n verlies kon maarja...in discussie gaan met een Ferrari fan over dit onderwerp heeft geen zin denk ik. En tjah...die Kimi is echt een pechvogel ja, erg apart. De McLaren's gingen seizoenen achter elkaar kapot, door moter of andere dingen, maar dit seizoen nog geen een keer!

Btw: "Zal wel niet gaan tegen die Koni-dempers."
    Wat bedoel je daarmee?

Ja, haha, was wel lachen om te zien. :9

Laatst bewerkt: 22 jul 2007
  5. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mooie race ^^

Alonso ftw, mooi gevecht op het einde, en eindelijk ook weer eens spanning in de laatste rondes. Ze mogen die kalender wat beter plannen op regen, ik wil voortaan 18 regen-races zien, veel spectaculairder :p

Hamilton had 2 keer echt super veel "mazzel", als was het wel knap om z'n motor draaiende houden. (saaie) Kimi die lijkt geboren te zijn om pech aan te trekken (weet de oorzaak trouwens niet), maarja, dat is standaard. Hij heeft dit zo vaak, begin bijna beetje te denken, dat hij gewoon lomp met die auto omgaat ofzo, op den duur wordt dit gewoon geen pech/toeval meer.

Ben iig wel blij dat alonso wint, toch wel een coureur die niet bang is om z'n auto ernaast te knallen, en niet zo'n saaie vent is als Kimi om maar wat te noemen. Hamilton deed dat trouwens ookwel mooi, met fisichella, door het gras daar met 260 km/h op een half natte baan, nice

6. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Mooie race! :thumbs:. Wurz een mooie vierde plaats, jammer dat ie Webber op het einde niet voorbij kon, maar een vierde plaats in zeer netjes :).

Ook leuk dat Hamilton een keer geen punten heeft gehaald. Zo wordt het kampioenschap alleen maar spannender. Hoewel ik wel denk dat Raikkonen na vandaag definitief is afgevallen voor het WK, maar een WK-strijd tussen drie rijders is ook leuk.

Wellicht wilde die snel uitvallen zodat ie snel naar z'n vrouw en baby kon. :+ Alleen dacht ie: als ik crash, dan neem ik iemand mee, zodat die ander misschien de schuld krijgt 8)

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Lol, voor het eerst denk ik dat ik mezelf quote om een antwoord te geven op mijn eigen vraag :D

Want ik herinner me opeens dat Kovalainen na afloop zei dat hij sowieso nog een keer naar binnen moest om brandstof te tanken. Dan is het idd logisch om alvast die regenbanden erop te zetten, anders moest ie twee keer naar binnen.

8. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ook trouwens credits voor lewis, die hem skitterend buitenom fisichella ging in een van de snelste bochten van het circuit. Overigens ook credits voor fisichella die hem uiteindlijk net genoeg ruimte gaf. Voor mij als McLaren fan een fantastische race, het blijft toch leuk om zo'n beteuterde massa op het podium te zien nadat hij in de laatste ronden toch zoek werd gereden door alonso. Hoewel Ferrari hater vond ik het toch jammer voor Kimi dat juist hij nu weer moest uitvallen, waarom gebeurt massa die dingen toch niet. Ik zie liever massa uitvallen dan kimi.

9. SVS

SVS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    McLaren gebruikt Koni-dempers, en die zijn veruit de beste van het veld.

10. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Idd. Met die Koni-dempers is het mogelijk om hard over de curbstones te rijden en bij de agressieve rijstijl van Alonso komt dit heel goed van pas.

11. JeePee

JeePee Guest

Mclaren heeft erg veel geluk met de 19.000 rpm limiet. Was dit nog steeds ongelimiteerd dan waren er ongetwijfelt wat mercedesjes geploft!

Dat Mclaren in Hongarije over én veel mechanische grip bevat én hard over de curbs kan knallen. Aangezien de Hungaroring alleen maar bochten heeft verwacht ik Mclaren voor Ferrari.

Tja, je kan debiel rijden met de auto wat je wil, maar een kapotte waterleiding (AUS) en een defecte diode (Spanje) kan je echt niet kapot rijden. Zelfs na een crash kunnen die dingen nog werken. Dit keer leek het op een kapotte benzine pomp, wat Schumacher ook in Brazilie had vorig jaar (viel vaak 'stil' in het middenveld) maar die kon de race wel uitrijden.

12. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    het leek er eerder op dat er geen benzine meer in zat. Of iig zo weinig dat hij niets meer kreeg. Want toen hij een stukje naar beneden reed ging hij wel weer ineens.

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Als het in Francorchamps óók zo'n weer gaat worden vallen er geheid doden.
    Jaren geleden heb ik daar eens een megacrash mogen aanschouwen net na de start na de bocht van de eau rouge gingen ze massaal op de boer in de klim naar de raidillon ,gevolg zo'n 15 auto's tot schroot herwerkt...
    Nu gingen ze er netjes in diezelfde bocht af,een typisch geval van aquaplaining en stonden uiteindelijk netjes naast elkaar in het grind.Maar Hamilton mocht zijn race voortzetten,en dat is toch tegen het reglement wat bepaald dat een coureur zijn bolide zonder externe hulp terug op het circuit moet krijgen...

14. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @JP: Want in 2006 ploften er ook zoveel mercedessen? In 2006 kwam de onbetrouwbaarheid van de McLaren vooral van hydrauliek.

15. JeePee

JeePee Guest

Spa mag dan wel een mooie baan zijn, maar overdrijven is ook een vak. De baan is een stuk veiliger geworden hoor, sinds 1960 |:- Asfaltplakken waar je maar kunt kijken en meterslange uitloopstroken en hekken.

1998? Dat was na La Source, vóór Eau Rouge. Verder is er voor zover ik weet nooit een start crash geweest in de regen tussen Eau Rouge en Raidillon. Wel eentje in 2004, waar enkele auto's op elkaar knalde in Raidillon, maar dat was in de achterhoede en het was toen gewoon droog. (en toen reed Kimi van 10 naar 1 in een kut auto :cool:)

16. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En dat terwijl de mp4-19b op dat moment wel de snelste auto na ferrari en renault was.

Net weer even moment tussen massa en alonso gezien: no way dat massa daar onderstuurt, hij laat de auto gewoon even naar buiten lopen.

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ook nog gezien wat Massa zei tegen Alonso? Het was in RTLGP zojuist ondertiteld. Alonso zegt iets van dat Massa wel moet uitkijken, want je raakte me. Massa reageert hier pissig op (was niet ondertiteld). Alonso zegt vervolgens, de hele wereld heeft het kunnen zien. Massa reageert hierop met het volgende: ''je hebt gewonnen en dan zeg je dit, je bent gewoon een klootzak''. Alonso regeert met dat de hele wereld het heeft kunnen zien, goedzo jongen. Massa regeert hierop met dat Alonso maar eens moet leren rijden, dit is de enige manier waarop je wint. Alonso regeert hierop met dat Massa maar eens moet leren rijden, waarna Alonso zijn blijdschap nog eens uit van zijn overwinning.

Wat een zielig figuur zeg die Massa, echt een slechte verliezer. Hij is op mijn lijstje van waardering echt enorm naar beneden gekelderd na vandaag.

18. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Had het ook gezien ja, het was ook duidelijk te zien dat die ze stuur omgooide.

19. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Voor de race was het bij mij juist erg gestegen, aangezien hij uit zichzelf met een rouwband omreed vanwege de vliegtuigcrash in brazilie.

Na de race vond ik het maar een zielig mannetje met zijn gejammer.
    En ja ik ben een ferrarifan, maar dit was gewoon triest.

20. JeePee

JeePee Guest

Is toch knap dan? Dat is hetzelfde als dat Kubica van 10 naar 1 gaat in z'n BMW zonder dat er voorin veel mensen uitvallen.

Pfff... als je denkt dat je in die bocht je auto kan laten uitlopen dan ken je die bocht niet... Massa zat bij het uitkomen op het natte, en dan glijd je inderdaad naar buiten. Als je een stuurbeweging zou maken dan zou hij Alonso bijna ge T-boned hebben. Kijk maar eens hoe hij met een minimale beweging de achterwieldeksel van Fisichella ontweek. ZO veel grip hebben die wagens. Zou hij naar rechts gestuurd hebben toen Alonso naast hem zat was het echt wel erger af gelopen.
    Ik ben zeker geen fan van Massa, maar om hem de schuld van dit race-incident te geven vind ik wat ver gaan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina