1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Het is gelukkig nog maar een gerucht van Yamamoto, dus zeker is het nog niet. Maarja zoiets komt natuurlijk ook niet zomaar uit de lucht. Dat ie kanshebber is, zegt voor mij al genoeg over Spyker. Die hebben geen toekomst. Die moeten, net zoals Minardi dat vroeger deed, overleven qua financiën en hopen op een knotsgekke race waar ze een WK-puntje kunnen mee pakken.

Ik vind het jammer en die verhalen van die snelle bobo over veel investeringen en hogerop komen van vorig jaar blijken niets meer dan gebakken lucht, anders hadden ze er wel een talentje in gezet.

2. JeePee

JeePee Guest

Leuk die reclames. Ik weet nog wel dat Kimi ook ooit een solo reclame had voor Mercedes, maar die was nooit uitgezonden omdat Kimi vier engine blow ups had gehad, en de reclame dus alleen maar negatieve werking had :9

3. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Yamamoto bevestigd voor de rest van het seizoen...
    Ik ben bang dat het niets wordt.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Vandaag de uitspraak, vind het wel heel erg makkelijk van Ferrari om hun achterstand hierop te gooien...
    Heeft naar mijn idee toch echt met andere zaken te maken.
    Laten we hopen dat McLaren onschuldig word bevonden (het onschuld waar ik nog steeds in geloof) zodat deze week niet nog een sport / kampioenschap naar de klote word geholpen.

5. JeePee

JeePee Guest

Maar het is natuurlijk ook erg makkelijk van Mclaren om te zeggen dat ze er geen voordeel uit halen.

Het blijft een raar verhaal dat na de Grand Prix van Spanje, die Ferrari won, Mclaren de daarop volgende race met een voorsprong van één minuut (!!!!) op zijn naam schreef, een race die plaats vond enkele weken na het ontvangen van de Ferrari documenten. Toen bekend werd dat Mclaren over vertrouwelijke informatie van Ferrari beschikte, en de zaak zich steeds verder ontpopte (waardoor Mclaren misschien onderdelen van hun wagen moest verwijderen?) won Ferrari de daarop volgende races. Zonder regen zeer waarschijnlijk ook de Nurburgring. Maleisie kwam op naam van Mclaren, maar dat kwam omdat Ferrari zijn bodemplaat moest vervangen. Een idee die dankzij Stephney bij Mclaren terecht kwam ;)

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    GODZIJDANK! :)
    Word het gelukkig toch nog een spannend seizoen. Ze zijn dus alleen schuldig bevonden omdat Coughlan de documenten van Ferrari had en aangezien hij een McLaren medewerker was (men is verantwoordelijk voor zijn medewerkers), zijn ze daarop schuldig bevonden. Op de rest gelukkig niet. Aangezien niet bewezen kan worden dat McLaren schuldig is, zijn ze dus onschuldig. Is mijn vertrouwen in het team toch juist geweest. ;)

Officiële Statement:

7. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Gelukkig geen straf voor McLaren. Ik zou het jammer vinden als het WK niet op, maar naast de baan beslist zou worden.

Spyker is op het moment alleen maar uit op geld, anders haal je Yamamoto niet, lijkt me. Of ze zijn echt van plan om altijd de langzaamste te blijven.

8. JeePee

JeePee Guest

omg, je mag dus gewoon 700 pagina's vertrouwelijke informatie van je naaste concurrent in bezit hebben zonder dat dat verdere gevolgen heeft... de FIA moet eens even heel goed bij zichzelf gaan nadenken. Dit is nog erger dan het gebruik van doping. Wat komen die klungels van Mclaren hier goed mee weg zeg, je-zus.

ps. het moge duidelijk zijn dat Ferrari dit kampioenschap wint. Of dat een rode of een zilvere is moet nog blijken.

9. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Rijdt Ferrari ook met Koni-dempers dan?

10. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Niet meer dan terecht die vrijspraak, een medewerker van McLaren had deze info in bezit. Niet het complete team, daarnaast is aangetoond dat McLaren geen gebruik heeft gemaakt van deze gegevens (of in ieder geval geen bewijs).

Jeepee je klinkt wel heel erg als een gefrustreerde Ferrari fan. Die opmerking over doping slaat helemaal nergens op. En het feit dat McLaren in Monaco zo veel sneller was, is omdat die auto de baan gewoon heel goed ligt. Volgende race in Hongarije zal McLaren ook weer de sterkste zijn (is immers een soortgelijk circuit).

Ferrari is dit jaar gewoon het snelste team, Mclaren echter het meest constant en daarom staan zij bovenaan.

11. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nogmaals, coughlan had de informatie in bezit, niet het team van McLaren. Gelukkig heeft de FIA niet weer voor de zoveelste keer dat achterlijke team van Ferrari bevoordeeld.

De woede van Ferrari om de uitspraak is ook volledig onterecht, ik geloof er simpelweg geen flikker van dat zij in het verleden niet ook gebruik maakten van technische informatie van andere (tweede rem 1998, michelin banden 200:cool:.

Laatst bewerkt: 26 jul 2007
  12. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Er zou een straf komen als McLaren die informatie had toegepast, ze zijn schuldig bevonden aan het (onbedoeld) in bezit hebben van die informatie en daar zit geen straf aan vast tenzij die informatie is gebruikt.

Het is logisch dat het niet mag wat er is gebeurd maar het was maar één man die deze informatie had en de anderen die er ook van wisten vertelden hem dat hij het weg moest doen, vandaar ook nog de rechtzaak tegen Coughlan want het is zijn fout en niet zozeer die van het hele team.

En de reden voor die plotselinge voorsprong van McLaren kun je volgens mij beter zoeken bij het defect van de windtunnel van Ferrari, zeker omdat Ferrari wel weer snel was zodra die was gerepareerd.

13. JeePee

JeePee Guest

En wat voor medewerker... geen schoonmaker hoor. Alleen het feit al dat Ferrari de bodemplaat moest 'vast' maken heeft ze tienden gekost.

Daarnaast noem je mij een gefrustreerde Ferrari fan, maar ik ben geen fan van het team. Enkel van Raikkonen. Ik zie een Heidfeld/Fisichella liever winnen dan Massa. Waar ik een hekel aan heb zijn Alonso en sinds kort ook Spyker. Dat ik het belachelijk vind dat Mclaren hiermee weg komt heeft dus niks te maken met het 'fan' zijn van een team. Ferrari is door dit spionage gebeuren er gewoon nadeliger vanaf gekomen dan dat ze zouden zijn zonder dit alles. Want zeg nou zelf: in 2 weken tijd meer dan 1 minuut per race winnen op je naaste concurrent en bij bekendmaking van het spionage geval 2 overwinning tegen krijgen... dat lijkt me geen toeval. Daarnaast geef ik toe dat Monaco niet de ideale baan is voor de Ferrari, maar dat is Indianapolis wél.

En waarom ik het doping verhaal erbij haal is ter vergelijking met het wielrennen, waar renners wel gedisqualificeerd worden voor het hebben van dingen die ze eigenlijk niet mogen hebben ;)

Ow, en voor de mensen die zeggen dat alleen Coughlan deze informatie had... de bijna 700 pagina's tellende document stond op een computer in het bezit van Mclaren :)

Edit://

Laatst bewerkt door een moderator: 26 jul 2007
  14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ben het volledig eens met KevinX, Zilverpijl en Mika Kimi, dat is inderdaad het verhaal. Wat ik trouwens raar vind is dat Ferrari vind de uitspraak onbegrijpelijk, oneerlijk etc, maar ze laten het er wel bij zitten. Als ze zo zeker van hun zaak en beschuldigingen zijn, dan laat je het hier toch niet bij zitten, dan teken je toch hoger beroep aan. Er is niet kunnen aantonen met bewijs dat McLaren de info heeft gebruikt of wie er van de gegevens af wist. Aangezien niet is aan kunnen tonen dat McLaren schuldig is (alleen Coughlan is schuldig), dan is McLaren dus gewoon onschuldig, punt.

Het is voor de sport alleen maar goed dat McLaren niet schuldig is bevonden. Had men McLaren gediskwalificeerd, dan had het hele kampioenschap naar de klote geweest en dan had de sport pas echt beschadigd geweest, zeker aangezien McLaren onschuldig is. Dan had Raikkonen of Massa en Ferrari de titel gewoon cadeau gekregen. Nee, zo wil je je titel winnen..

15. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja,het was zondag zowat schrikken als je eerst die spyker zowaar aan de kop van het veld zag verschijnen na het waterballet van de andere piloten.
    Maar véél meer ontluisterend was wel nadat de safetycar terug de pits was ingedoken het hele veld die arme Winckelhock zowat op alle plaatsen op de piste en zowel links als rechts kwamen voorbij gedenderd zodat hij zich in no-time terug op plaatsje bevond waar spyker zich het best thuisvoelt.
    Dit beeld van deze éne ronde zegt zowat alles over de capaciteiten van deze bolide,je kreeg zowat het gevoel dat Winckelhock de enige op de baan was die géén motor in zijn bolide had liggen en zelf moest trappen om vooruit te geraken...
    En als ze nu over géén geld beschikken ,zullen ze in de toekomst ook niet veel te verhapstukken hebben...Een eindeloos gevecht in de achterhoede zonder daar ooit uit te geraken...

16. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Mwoah, Winkelhock had natuurlijk wel de pech dat de baan zowat droog was, en dat hij als enige op Heavy Rain banden stond.

17. JeePee

JeePee Guest

Het kampioenschap is sowieso naar de klote, tenzij Ferrari of BMW er met de titel vandoor gaat. Was Mclaren gedisqualificeerd dan kreeg Ferrari hem cadeau, wint Mclaren hem dan komt dat door de spionage, wint Ferrari hem dan... tja :9

18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ben ik niet me je eens, maargoed, dat is een duidelijk verschil van mening.

Ben het met het bovenstaande eens.
    *Pakt een pilsje op de goede afloop en op het mooie seizoen en de spannende races die nog voor ons liggen. :)

19. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoezo wint McLaren de titel door spionage. Vind dit een beetje een nutteloze discussie aangezien jullie allemaal waarschijnlijk nog die helft niet weten van wat er allemaal precies speelt, en hoe die vent met die documenten is omgegaan.

Discussie gebasseerd op speculaties, ga er dus geen feitjes van maken =D

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Agree, niemand weet hoe het precies zit. Niemand weet wat er precies wat Coughlan allemaal met de info heeft gedaan. Een ding weten we wel, dat is dat 25 man van de FIA na onderzoek heeft besloten dat McLaren onschuldig is (en dat we een nog een heel spannend seizoen gaan krijgen, een van de spannendste van de afgelopen jaren).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina