1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

  1. Gewoon bij McLaren

    18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

    49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

    17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    BMW ook.

    En ik denk toch op een doorgebrande ophanging bij Rosberg.
     
  2. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Dus dan heeft de terugval van Ferrari in Monaco dan misschien ook wel daarmee te maken en niet zozeer om die documenten die McLaren heeft gekregen.

    Het is ook wel weer typisch Ferrari dit. Zelf ook illegaal bezig zijn en dan nog anderen beschuldigen.. Het verbaast me eigenlijk niet eens =(
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2007
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Ferrari was niet illigaal bezig. De bodemplaat moest zoveel newton aankunnen, en dat kon hij gewoon. De regels zijn alleen verscherpt na de race in Australie. Als de vleugels nu van 50 kg naar 100 kg draagkracht gaan, dan is ook iedereen illigaal. Ferrari zou met de bodem van Australie inderdaad illigaal zijn in Maleisie, maar vanwege de oude regels waren ze in Australie gewoon legaal. (verklaart dus NIET de terugval in Monaco, omdat ze alleen Australie met die bodem gereden hebben)
     
  4. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Toch is het wel weer Ferrari dat voor reglementswijzigingen zorgt. Dat hebben ze imo net wat te vaak. Voorbeeld van een andere wijziging die me zo te binnenschiet, is de stop and go penalty van Schumacher in Silverstone 1998 die hij maakte na de finish. Daarna hebben ze de regel aangepast naar 30 seconden straf na de finish als je de penalty 10 ronden voor het einde krijgt. Ook was er vorig jaar ook al gedonder met die flexievleugels. Ze hebben zoveel dubieuze dingen, maar zodra een ander iets heeft, staan zij als eerste in de rij om te protesteren (Michelin-banden in 2003 bijvoorbeeld).
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2007
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Dat noem ik slim.
    Ferrari heeft een hele hoop slimme koppen en die kunnen dingen op het randje van ligaliteit of net daarover ontwikkelen. That's what F1 is all about. Ik vind het zelf ook soms irritant dat als ze zelf iets niet kunnen ze gaan protesteren, maar daarintegen zou het ook stom zijn om het niet te doen.
     
  6. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
  7. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    en ik maar denken dat sport about alles netjes volgens de regels spelen was. Volgens jouw redenatie zijn wielrenners die dope gebruiken niet ongeloofelijk dom, maar zijn ze slim, ondanks dat ze hun sport kapot maken, wat ferrari nu ook probeert.

    Verder: Ferrari was technisch gezien wél illegaal bezig; het testen is verscherpt voor de bodemplaat omdat ze een flexibele bodemplaat hadden, wat nog altijd geld als een beweegbaar aerodynamisch onderdeel en wat dus tegen de regels is.
     
  8. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Een bodemplaat wordt nu wel aangezien als aerodynamisch onderdeel, maar voor zover ik weet toen nog niet.

    Imo is Ferrari ook niet illegaal bezig geweest door gebruik te maken van deze bodemplaat in australie te gebruiken, omdat de regels er toen nog niets tegen deden.
     
  9. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    een bodemplaat is verantwoordelijk voor zo'n 50% van de downforce van een auto. dat is ook bij de fia bekend, ze hebben niets voor niets de regels in 2005 verscherpt ten aanziende van de bodemplaat en diffuser
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Heel simpel:

    De bodemplaat moest (ik geloof) 2000 Newton aankunnen. Dit kon de bodemplaat van Ferrari en was dus legaal.
    Op topsnelheid ondervind een bodemplaat meer dan 2000 N. Dit kon de plaat niet aan... maar hé, dat hoeft ook helemaal niet.

    Vleugels worden getest op zo'n 50 kg (zal wel aangescherpt zijn), terwijl ze op topsnelheid (zeker op Monza) ver daar overheen gaan. Maar kan je vleugel bij keuring 50 kg aan, dan is hij legaal. Buigt hij in de race door bij 60 kg... no problemo. Hij is legaal. Elk team is volgens jou beredenering illegaal bezig. Elke vleugel, zelfs die van Spyker, beweegd op topsnelheid.

    Wielrenners met epo zijn dom. Epo of weet ik veel wat voor doping dan ook is tegen de regels. Ferrari ging NIET tegen de regels in. De bodemplaat kon 2000 N aan, dus hij was gewoon legaal.
     
  11. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    het was dacht ik 200 newton en is toen verhoogd naar over de 1000 newton, maar pin me er niet op vast. En inderdaad buigen alle vleugels door op een bepaalde snelheid, maar er zit ook een marge in de test. Bij kracht x mag de vleugel een x aantal millimeter doorbuigen.

    Over de bodemplaat: ieder team had een bodemplaat die reglementair wat kon bewegen, maar over die van ferrari én die van BMW bestonden twijfels of ze verder konden dan legaal was. Volgens de FIA waren de bodemplaten van beide teams illegaal, alleen durfde men waarschijnlijk niet ze al zo vroeg in het seizoen te straffen. Beetje hetzelfde verhaal als met de flexwings van vorig jaar. Als er helemaal niets mis was met de bodemplaten van ferrari en bmw dan had de FIA de test ook helemaal niet hoeven aan te passen.
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    200 N is maar 20 kg. Ik denk dat je 200 kg bedoelde (dat is namelijk wel 2000 N en dat aantal is inderdaad belachelijk verhoogd, zodat ze écht niet meer buigen)

    Sommige regels moeten gewoon aangescherpt worden. Net als de flexwings die meer gewicht moesten aankunnen. Anders gaat het heel snel te snel met de F1.
     
  13. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    ik bedoelde inderdaad 200 kg. Zelf zou ik liever hebben dat de voorvleugels en achtervleugels gestandariseerd zouden worden. De kans op inhalen wordt dan wat groter en het gezeik over het al dan niet doorbuigen van vleugels wordt dan in de kiem gesmoord.
     
  14. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Las net dat Ron Dennis de hele bende nu het liefst achter gesloten deuren afhandelt en dat lijkt me een goed idee, de berichten van de hele zaak overschaduwen die van de sport zelf en voor de fans is daar geen reet aan.

    Hopelijk is het zo snel mogelijk voorbij en worden McLaren en Ferrari vrijgesproken en juist Coughlan en Stepney aangepakt.
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat een kut streek van Alonso zeg, hij bleef expres staan (de baan voor en achter hem was vrij) zodat hij Hamilton een paar seconde kon ophouden, zodat Hamilton zijn 2e run niet kon maken. Hierdoor had Alonso vrij baan en was zijn enige concurrent uitgeschakeld. Erg smerig, bah...
    Hamilton en Dennis waren echt niet blij, dat merkte je aan alles. De relatie tussen Alonso en Hamilton was zo te zien ook over, dat flauwe handdrukje + het feit dat ze elkaar niet aankeken zegt genoeg. Als Alonso Hamilton niet had opgehouden, dan had Hamilton de pole denk ik gepakt, want hij was vandaag sneller en dat wist Alonso ook.

    Vind het echt een kutstreek van Alonso, tevens hield hij ook Raikkonen nog op.
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Echt een naaistreek, maar, hoe veel ik die vent ook haat, ik moet zeggen: briljant.
     
  17. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zoiets doe je gewoon niet, al helemaal niet bij je teammaatje. Daarnaast hield hij ook Raikkonen nog eens flink op (wel begrijpelijk, maar niet netjes).

     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Snap ik, en hij wekt ook echt niet meer sympathie bij me op, maar wat ie deed was gewoon briljant.
     
  19. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het een beetje Schumacher-ish, alleen Schumi probeerde altijd van die trucjes uit te halen op de concurrenten van andere teams. Dat Hamilton Alonso's grootste concurrent is, is zuur voor McLaren en Dennis, maar ik veroordeel het niet meteen. Het is inderdaad een kutstreek en het is absoluut niet netjes, maar het is mijn mening dat F1 ook niet hoeft te zijn. Op zn minst is het een mooi stukje ervaring voor Hamilton, en bovendien een mooie wake-up call.
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Wat was er trouwens met Massa? Man, die vent kon geen apex meer pakken in Q2. Dat benzine gedoe was echt niet zijn enige probleem volgens mij.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina