1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    31
    Wat is dat met die velgen die die ferraris hebben wat is hiet het nut van?

2. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    betere geleiding van de lucht langs de auto dacht ik.

De race was wel aardig, niet spannend, maar af en toe een leuk gevechtje. Leuk dat heidfeld weer s op het podium staat!

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Geen hele bijzondere race, vrij saai. Echter, de spanning bleef erin door het gevecht Hamilton en Raikkonen, dat maakte het wel spannend om te kijken. Erg mooie en strakke overwinning van Hamilton! :) Hij heeft nu laten zien dat hij ook onder flinke druk (de hele race Raikkonen kort achter hem) zijn hoofd koel kan houden en zo dus de overwinning pakt.

Verder een mooie en goede race van Heidfeld! Erg tof dat hij een podium pakt.

4. JeePee

JeePee Guest

Ja, vast. Door de komst van de V8 moesten de motor leveranciers weer miljoenen investeren. Door de komst van de harde band moesten Michelin en Bridgestone weer miljoenen investeren. Door het verder naar voren en hoger zetten van de vleugels moesten de teams weer miljoenen investeren in aerodynamica, en de productie van vleugels is echt niet goedkoper geworden. De FIA doet er niks aan om Ferrari te helpen: de FIA doet er alles aan om elk kampioenschap zo spannend mogelijk te maken. Straffen zijn inderdaad wat dubieus soms, maar in vrijwel 90% van de gevallen wordt het snelste team benadeeld.

Maarja, sterke race van Lewis en Kimi. Heidfeld wel aardig en Massa? Meeennn, waar was die?

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Geen idee wat er met Massa weg, die was echt niet vooruit te branden.

Gisteren lag volgens Dennis alleen de schuld bij Hamilton, vandaag geeft hij aan dat de schuld bij beide rijders ligt.

6. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @JeePee: Vleugels kosten relatief gezien geen drol. Daarnaast had ik er ook aan moeten toevoegen dat de FIA dergelijke maatregelen nam om de snelheid binnen de perken te houden.

Over Massa, tsja, ik heb van hem de indruk dat hij alleen kan winnen als hij ook op pole staat én zijn auto veel beter is dan de rest. Is dit niet het geval dan moet hij het toch vaak afleggen tegen raikkonen, alonso en hamilton. Snapte de strategie van Ferrari ook niet helemaal: Massa verloor in het eerste gedeelte van de race zo'n vier seconden per ronde op de leider en wist met moeite de super aguri van Sato bij te houden. Zijn twee kortere stints waren stukken beter, had hij dan niet gewoon voor twee of drie stops moeten gaan zodat hij tenmiste aan kon vallen in het begin van de race.

7. JeePee

JeePee Guest

Het produceren kost geen drol nee, maar het ontwikkelen kost miljoenen.

Tja, gegokt en verloren.

8. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En niet zo'n klein beetje ook verloren. Maar goed, nu ff drie weken rust, tijd om alles te laten bezinken en dan op naar een spectaculair en hopelijk fair einde van het seizoen!

9. SVS

SVS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alonso heeft zijn eigen race ook al in ronde 1 verknald door een amateursfout in de laatste bocht. Was duidelijk te zien dat hij een wijdere lijn wou pakken om zo meer snelheid mee te nemen op het rechte stuk. Maja, Kalff stond daar nog voor het begin van de race aan ons uit te leggen hoe vuil het daar wel niet was. Had Alonso ook wel mogen weten.

10. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daardoor zn race verknald? lol Hij was sowieso tot na de 2e stint achter ralf blijven plakken dus het had vrij weinig uit gemaakt voor het verdere verloop van de race.

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Beiden vertellen een ander verhaal.
    Echter, Hamilton heeft niks gedaan waardoor het team is gestraft. Alonso doet iets, wat ten eerste kinderachtig en onprofessioneel is (als hij hem echt met opzet heeft opgehouden, dan zullen we echter nooit weten). Alonso's actie word bestraft (Alonso die trouwens verschillende verklaringen heeft gegeven) Het team, Ron Dennis en de andere hoge heren, geven een vage uitleg aan de stewards die later weer anders is. Men heeft hierdoor gelogen tegen de stewards en word hiervoor bestraft. Alonso moet boos zijn op zichzelf en de desbetreffende heren binnen het team op zichzelf en op Alonso. Hamilton heeft niet voor deze straffen gezorgd, Alonso en het team wel. Alhoewel ik de straf van het team onterecht vind, de straf van Alonso vind ik terecht.

Het heeft er bij Alonso vooral mee te maken dat hij nu voor het eerst een teamgenoot heeft met wie het echt vecht, eentje die zelfs voor hem staat in het kampioenschap en dan ook nogeens een rookie is. Alonso is tot nu toe altijd beter geweest dan zijn teammaatjes en hij heeft altijd de nummer 1 positie binnen het team gehad.

12. SVS

SVS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij reed zo naar Ralf toe, maar op hetzelfde moment als Raikkonen begon in te lopen op Hamilton, ging Alonso ineens t.o.v. de rest ook iets minder. Als hij nou eerder achter Ralf zat had hij hem nog wel kunnen pakken

Laatst bewerkt: 5 aug 2007
  13. JeePee

JeePee Guest

Ik dacht trouwens de hele race dat Hamilton nog wel iets harder kon, met die 1:19.5 in de kwalificatie. Elke keer als Kimi op zo'n 6 tiende kwam dan gaf Hamilton daar antwoord op. Maar toen ik ze allebei volledig uitgeput bij de persconferentie zag zitten dacht ik daar toch anders over. Die hebben echt de hele race lopen pushen volgens mij. 'Best knap' om dan toch foutloos te rijden.

Ook knap van Ralf trouwens. Hij had echt een snelle pace toen hij voor Alonso zat. Heeft wel geluk gehad dat die Toyota zo snel liep op het rechte stuk. Maar had niet verwacht dat Toyota zo'n grote stap voorwaarts had gemaakt. En Ralf ook natuurlijk... ik dacht die is exit na Indianapolis.

14. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat dacht denk ik iedereen behalve ralf zelf. als toyota trulli niet had gehad hadden ze misschien nog meer punten kunnen binnenhalen

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Lees zojuist het volgende:

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

16. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    f1racing

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Is wel grappig, op bijna elke site lees je een andere analyse.
    Ik ben bang dat we nooit te weten zullen komen wat er nou precies is gebuert.

18. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Late reactie, maar het was inderdaad een saaie race. :{

19. Meneer Stefan

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom geef ik deze, aangezien jij zo goed als alleen maar pro-hamilton analyses geeft lol

20. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik kwam op autosport.com echter een dergelijke analyse ook al tegen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina