1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk, de zomerstop is voorbij. \o/

2. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    En in de tweede training is Hamilton het snelst. Je kunt niet zoveel met zo'n vrije training qua voorspellingen, blijkt maar weer.

3. JeePee

JeePee Guest

Tja... code rood voor 30 minuten door een los zittende afvoerdeksel. En nadat de baan weer groen werd is er niet sneller gereden. Kimi's tijd is alsnog 4 tiende sneller dan wie dan ook vandaag, dus ik blijf het positief zien :cool: Kimi FTW

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik geloof nou niet echt dat 1,2 seconden representatief is. Het is nog maar vrijdag. Is een dag om wat uit te proberen, feeling te krijgen etc.

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Is het net weer een beetje rustig om en rond McLaren komt Alonso weer:

Hamilton en Alonso over ruzie tussen de twee na de GP van Hongarije:

6. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Dat eerste bericht is echt dom van Alonso, als je het gevoel hebt dat je niet genoeg wordt gewaardeerd dan bespreek je zoiets met het team en niet met de pers. Op deze manier laait de hele discussie weer op terwijl iedereen het juist wil afsluiten.

Ik hoop nog steeds dat hij kampioen wordt maar begin inmiddels wel minder waardering voor 'm te krijgen.

7. JeePee

JeePee Guest

Kimi 2 fouten :'-(
    Nu maar hopen dat ie hetzelfde doet als in Frankrijk. Zal wel moeilijk worden, want het is echt close. Alonso is zwaar, en ik denk de top 3 ongeveer gelijk.

8. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Moet jij niet eens van nick veranderen? :+

Tja, mijn eigen favoriet heeft waarschijnlijk weer met een volle lading bezine gekwalificeerd. Snap niet wat je daar nou elke keer aan hebt. P11 en alles wat daarachter zit, zijn toch altijd zwaarder dan de P10. En P9 en alles wat daarvoor zit, rijdt keihard weg tot ze met gemak een extra pitstop kunnen maken. Zo gaat het al het hele seizoen.

9. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het gekke gevoel dat alonso iets weet wat de rest niet zo weet. Anders kan ik zijn gekke wissel (van zacht naar hard aan het einde van q:cool: niet echt verklaren. Bovendien ontlopen de Ferrari en de McLaren elkaar nauwelijks en is hij van de vier met een paar tiende verschil, het langzaamste, terwijl ik er van overtuigd ben dat zowel kimi als fernando gezien rijtechnisch gezien voor hun teamgenoten horen te staan.

10. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    BMW is ook dichtbij die top 4 dit keer. Kubica was maar 1,5 tiende langzamer dan Alonso. Heidfeld is denk ik wat zwaarder.

Alonso zal idd ook wel wat zwaarder zijn, want hij zegt ook dat ie tevreden is met dit resultaat. Dat kun je onmogelijk zeggen als je licht hebt gekwalificeerd. In Silverstone bleek hij ook al zwaarder dan Hamilton en dat zou zomaar weer kunnen.

Van Raikkonen weet ik het niet, die maakte ook gewoon een fout in de laatste bocht. Maar het zou kunnen.

11. JeePee

JeePee Guest

Kimi is ook tevreden. Hij zegt een 'uitstekende uitgangspositie' te hebben. Vaag, ik dacht toch echt dat hij voor pole ging.

Eerste bocht wordt trouwens wel mooi denk ik. Massa zal wel als eerste doorkomen, maar ik vermoed dat Kimi en Lewis zij aan zij er doorheen gaan. Degene die gepiepelt wordt daar zal bij de 2de bocht door Alonso gepakt worden.

De eerste bocht is echt 'kut'. Blindelings linksaf naar beneden met een beetje overstuur. Nog geen startcrash dit jaar toch? Die geef ik hier wel een kansje :cool:

12. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    In het middenveld hebben we al wel verschillende incidenten gehad bij de start, maar niet echt grote crashes inderdaad.

Mika Fernando klinkt een stuk minder. :cool:

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Man, wat een knetter saaie race zeg. Ben echt bijna in slaap gevallen. Vond het eigenlijk de saaiste race van het jaar. Het 'hoogtepunt' was eigenlijk de klapband van Hamilton, erg jammer anders had hij gewoon prima 3e geworden. Alonso op het podium vanwege Hamilton's klapband, maar verder heeft hij gewoon prima gereden. Zelfde geld voor Heidfeld en Kovalainen.
    Erg leuk om de blijdschap van Massa en zijn vader te zien. Kimi was (zoals gebruikelijk) weer netzo vrolijk als een steen en Alonso was uitermate blij en tevreden (hij weet dat hij namelijk goede zaken heeft gedaan voor het kampioenschap).

14. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Alonso Mika ;)

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Agreed.

Kimi was (zoals gebruikelijk) weer netzo vrolijk als een steen

Dubble agreed.

Zon scheen echt vollebak binnen en dan word je echt slaperig als je TE lekker op de bang hang.t 8)

16. JeePee

JeePee Guest

Tja wat wil je? Verslagen door je teammaat terwijl je eigenlijk sneller was, en ook nog eens van plek 3 naar 4 in het kampioenschap. Ik kan zn gevoelens wel begrijpen. En ik vind zn uitdrukkingen wel tof. Een glimlach van Raikkonen zegt 100 keer meer dan een ingestudeerd vreugdesdansje van Alonso.

17. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    En bovendien wat maakt het ook uit, iedereen is op zijn eigen manier vrolijk of boos. Albers vertelde in de voorbeschouwing ook dat Kimi off camera heel anders is

18. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, inderdaad. Want als Raikkonnen dan 's ECHT happy is, dan zal 't (waarschijnlijk :+ ) wel te zien zijn.

Ja, zou ik ook zijn eigenlijk. Wie zit er nou te wachten op als maar camera's? Alsmaar journalisten die van alles wil weten. Net zoals Hamilton zelf bij 't uigaan van de bios word opgewacht. Niet dat dat de reden is dat hij naar Zwitserland verhuist natuurlijk. O-)

19. JeePee

JeePee Guest

Haha :D Dit deed ie ookal in Hongarije. En dan zie je ook maar weer hoe moeilijk het is om in te halen. Massa's snelste ronde is een 1.27.9 en die van Kimi een 1.27.2. Gewoon 7 tiende sneller, maar dat is dus niet genoeg om een aanval te kunnen plegen. Vooral bocht 8 is dodelijk als je achter iemand zit. Ben toch benieuwd hoe ze dit aan gaan pakken. Want als je er dus voor zorgt dat degene achter je gewoon nog downforce heeft, dan heb je dus ook geen slipstream. Dus dan zullen we misschien zien dat je met de nieuwe vleugels wel dicht achter iemand kan zitten, maar dat je gewoon even hard loopt op het rechte eind. Close racing, maar je hebt er alsnog geen bal aan. :9

20. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Raikkonen doet dat idd wel vaker ja de snelste ronde rijden in de laatste ronde. Alleen vraag ik me dan toch echt af wat ie de rest van de race uitvreet. Zit ie dan gewoon te slapen ofzo. Beetje zonde, het zou je zomaar wat meer punten kunnen schelen in het WK. In dit geval 'kon' hij dan niet langs Massa, maar in Hongarije was het dus dom. Als ie die snelste ronde nou eens rond een pitstopserie had gereden, had ie Hamilton misschien nog kunnen pakken. In Melbourne 2006 reed ie ook al in de laatste ronde de snelste ronde, maar finishte wel op een straatlengte 2e achter Alonso. Als ie dan wat vaker had gekeken hoe hard ie met die auto kon gaan, had ie dus gewoon kunnen winnen.

Christian Klien is er bij Red Bull uitgezet, niet omdat ie niet snel genoeg was maar omdat ie te lui was. Soms reed ie snelle rondes, maar het merendeel van de race reed ie gewoon te langzaam. Hij kon het dus wel, maar deed het niet altijd. Raikkonen heeft eigenlijk hetzelfde, dan wel in iets mindere mate maar het blijft dom.

En dit zijn niet de enige 3 races dat ie dat heeft gedaan, volgens mij.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina