1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

  1. Gewoon bij McLaren

    18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

    49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

    17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Hoezo zegt dat meer?
    2. Hoeze is dat ingestudeerd?



    mensen maken altijd feiten van meningen, boehoeee!! :mad:
     
  2. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Meen me te herinneren dat Olav Mol een keer zei dat Alonso die dansjes wel van te voren bedenkt. Hij wil iets uitbeelden met die dansjes, soms doet ie dieren na en soms weer wat anders.
     
  3. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Dan zijn alsnog bedenken en instuderen twee totaal verschillende dingen ;)
    Daarnaast maakt het mij niet uit hoe iemand een overwinning viert.
     
  4. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Nou dat weet ik zo net niet. Als je iets bedenkt om te gaan doen, dan denk je er ook bij na hoe je het wil gaan doen. Ok, of ie echt voor de spiegel staat te oefenen en dus instuderen, heeft Olav niet gezegd. Maar het is eigenlijk ook een loze discussie dit :+

    Wat vinden we hier eigenlijk van de 'overtaking group' die is opgezet? Van een aantal teams zitten er mensen met een hoge technische functie in deze groep om te bedenken hoe ze het inhalen kunnen bevorderen. Ik vind het een goede zaak dat ze ermee bezig zijn, hoewel het eigenlijk best triest is dat dit een probleem is geworden in de koningsklasse.

    Een oorzaak van het niet kunnen inhalen, is dat als je te dicht achter een andere auto zit downforce verliest. Je moet dus wel van wat verder af komen. Maar wat wat mij betreft in elk geval weg kan, zijn al die elektronische hulpmiddelen. Het mag wel weer wat meer op de rijder aankomen, dan worden er ook meer fouten gemaakt en dus ook weer meer ingehaald.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2007
  5. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaja das wel weer beter. :)

    En net als Hongarije was dit ook weer een uitermate saaie race, de Formule 1 is echt ziek. :{
     
  6. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    over 1,5 uur racen 2 keer acties op de baan is inmiddels al een spectaculaire race. Kijk nu altijd veel liver de MotoGP oid. Daar heb je 2 acties per bocht 8)
     
  7. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ook best willen dat Champcar eens live wordt uitgezonden, niet alleen de race in Assen. Ik moet altijd op nu.nl uitvinden hoe doornbos het heeft gedaan. Dus SBS: Afkopen die zendrechten en snel!
     
  8. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    nee niet op sbs, er moet in het wetboek van strafrecht worden opgenomen dat het ten alle tijde verboden is om jack plooij commentaar te laten geven bij een sportevenement.
     
  9. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Aan die formule 1 specialisten van hierboven,denk er maar eens over na hoe het komt dat een F1 bolide zijn voorganger vlot kan inlopen maar er uiteindelijk niet voorbijgeraakt.....
    Dan kom je uit bij aëro-dynamica.....
    Het is nu eenmaal zo dat een F1 bolide zijn beste rendement heeft als hij een clear air ronde kan rijden ...komt hij echter in de slipstream van een voorganger terecht dan wordt de luchtturbulentie rondom zijn wagen zodanig verstoord dat de F1 bolide zijn efficiëntie verliest en hij daardoor zijn voorganger niet voorbijgeraakt....
    Zo simpel als wat, vroeger besliste een piloot op zuiver stuurmanskunst de race....nu doet de aëro-dynamica voor hem het halve werk....als hij op kop rijdt tenminste, anders is hij het haasje...
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2007
  10. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ja en :confused:

    Michael Schumacher passeerde ook heel vaak zijn concurrenten door supersnelle rondes te rijden als de concurrentie in de pits stond. Op die manier kwam hij na zijn pitstop altijd weer voor de concurrentie voor de baan op. Dus won ie een plek zonder iemand echt te hebben ingehaald.

    Raikkonen die heeft hier blijkbaar niet zoveel zin in, die rijdt liever in de laatste ronde pas de snelste ronde om even zijn spierballen te laten zien. Maar veel schiet ie er niet mee op. In mijn vorige post heb ik een aantal voorbeelden genoemd, waaruit blijkt dat dit structureel is bij de Fin. Als hij nou eens hetzelfde zou doen als Schumacher altijd deed, zou hij nu meer punten hebben gehad.

    En wat jij aanhaalt is het inhaalprobleem van de F1 op dit moment, maar dat staat los van dat stuk dat jij hebt gequote. Dat gaat namelijk over de luiheid van Raikkonen.
     
  11. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Zat net ook naar de stand te kijken, kun je goed zien dat de wagen de grootste invloed heeft op de resultaten.

    1. L. Hamilton --> McLaren
    2. F. Alonso --> McLaren
    3. F. Massa --> Ferrari
    4. K. Räikkönen --> Ferrari
    5. N. Heidfeld --> BMW
    6. R. Kubica --> BMW
    7. H. Kovalainen --> Renault
    8. G. Fisichella --> Renault
    9. A. Wurz --> Williams
    10. N. Rosberg --> Williams
    11. M. Webber --> Red Bull
    12. D. Coulthard --> Red Bull
    13. J. Trulli --> Toyota
    14. R. Schumacher --> Toyota
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Uhhm, ja? Dat zeg ik toch ook? Een F1 wagen vlak achter een andere heeft geen downforce. Hierdoor kan je niet dichtbij komen, omdat je dan simpelweg uit de bocht schiet. Maar zit je er een keer écht dicht achter, dan kan je met slipstreamen net dat beetje extra doen. Je auto heeft immers weinig downforce en dus ook weinig wrijving. Maar met die overtaking group gaan ze er voor zorgen dat de achterste auto net zoveel downforce heeft als de voorste. Dan kun je dus wél achter iemand een bocht nemen, maar je kan NIET meer slipstreamen, omdat je evenveel wrijving hebt. Schiet je dus geen bal mee op.

    Dit klopt niet echt wat je zegt. Weet je nog hoe hij Frankrijk en Engeland gewonnen heeft? Door Massa en Hamilton/Alonso in te halen bij de pitstops door even 3-4 super rondjes te rijden. Dit kon hij doen omdat hij als laatste moest stoppen. Maar in Turkije moest hij als eerste, en dan kan je er gewoon niet voorbij, want verslete banden + lege auto is veel sneller dan een volle auto + nieuwe banden. Hierdoor kan je stampen wat je wil, maar voorbij kom je er toch niet. Raikkonen had Istanbul kunnen winnen als Massa 1 rondje eerder moest, maar dat zou wel erg wijzen op teamorders. Dat laatste snelle rondje reed ie om tegen zn team te zeggen: laat mij maar als laatste stoppen in het vervolg.
     
  13. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    denk t juist wel. Bij andere formula klasses waar ze dicht achter elkaar door bochten kunnen, zie je meer inhaalacties dan bij F1, dus laten we hopen dat, ookal kunnen ze minder slipstreamen, ze door het dichter achter lkaar rijden met bochten, er meer inhaalacties gaan komen.
     
  14. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    In de post die svennies heeft gequote, gaf ikzelf ook al aan dat Raikkonen er niet langs kon in dit geval. Maar Raikkonen heeft dit gewoon te vaak dat ie in de laatste ronde opeens wel de snelste ronde kan rijden. Die drie voorbeelden die ik heb genoemd, zijn de enige concrete die me te binnenschieten. Maar ik heb Mol vaak genoeg horen zeggen 'En Piet haalt hier een hele mooie overwinning, terwijl Raikkonen nog eventjes de snelste ronde neerzet'.

    Nu ik dit bericht typ, schiet me ook nog de VS van dit jaar te binnen. Toen reed ie toch ook de snelste ronde in de laatste ronde of niet? Weet ik niet meer.

    Hij doet het ook wel eens wel op de juiste manier. Die races die jij noemt, zijn goede voorbeelden. Hongarije 2005 deed ie het ook goed. Maar het kan dus vaker goed gaan.
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Was het maar zo simpel. In de meeste gevallen kan Kimi niet eerder een snelle ronde rijden omdat hij vast zit achter iemand. Dichterbij dan 8 tiende kan je eigenlijk niet komen. Dus wat je zegt over Hongarije: had ie die rondjes maar vaker moeten rijden, kan niet echt. Ik bedoel, hij kan zn gas wel wat verder open zetten, maar zodra hij ook maar in de buurt van Hamilton komt wordt zn aerodynamica verstoord en begint zijn auto te ondersturen. Kan je gewoon niks aan doen. Wat hij dan doet is wachten op een fout die komt. Komt die niet, dan laat hij zich de 3na laatste ronde ofzo gewoon afzakken, om de laatste ronde nog te kijken wat hij kan. Dan is zijn auto het lichtst en dan is de baan het snelst. Om dan te zeggen: dit moet hij gewoon vaker doen, is wel erg kort door de bocht. Wanneer Kimi (en elke andere rijder) de kans krijgt om tijdens de pitstops even te kunnen knallen, dan doen ze niets liever. Raikkonen mag dan wel een luilak zijn, geef hem een stuur en 2 pedalen en het beest komt los. Dat is bij elke coureur zo.
     
  16. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    dat kimi wat lui is zal wel en ik geloof wel dat ie de dupe kan worden van zijn eigen luihuid, desalsniettemin ben ik er van overtuigd dat Kimi samen met Fernando de beste coureurs van het veld is.
     
  17. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Zag zojuist deze foto's, de 'Viking hoorns' zijn al weg en nu test McLaren ook al zonder de extra voorvleugel. Maar tijdens het typen besef ik dat het Monza is waarop ze testen. :9

    [​IMG]

    [​IMG]


    Mee eens. :)
     
  18. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Williams test er juist wel mee op Monza :+

    [​IMG]
     
  19. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    maar die viking dingen waren ook al niet te zien op de auto tijdens turkije viel mij op, terwijl ze wel gewoon op de BMW zaten.
     
  20. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaja das wel apart. 8)

    Ik dacht dat McLaren er in Hongarije ook al niet meer mee reed, het zorgde voor een betere toevoer van de lucht maar ze hebben nu achterin (nog vóór de achtervleugel) wat uitgevonden waardoor de bekende hoorns niet meer nodig zijn, het zorgt natuurlijk ook voor extra luchtweerstand. De teams die het nu gebruiken lopen dus in feite een periode achter op McLaren. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina