1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wel een beetje toevalling dat alles met deze hele spionagezaak rond de GP van Italie gebeurt door Italianen.

2. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag net Ron Dennis met een interview, ligt het nou aan mij, of is hij heel snel oud geworden? :eek:

3. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De hele gang van zaken is natuurlijk schandalig en ik heb het nu echt helemaal gehad met ferrari. Er mag van mij een bom op dat team vallen. Gelukkig perfect resultaat voor McLaren in Monza, met een dominante Alonso (wat reed die een beestachtig tempo in de tweede stint) en een mooi inhaalactie van hamilton. Mooi ook om te zien dat dennis zo emotioneel was na de race. Hopelijk wordt McLaren gewoon vrijgesproken en winnen ze de titel. Daarna hoop ik op een mooi seizoen 2008 waarin mclaren, bmw en renault de strijd met elkaar aangaan en dat ferrari net zo'n goed seizoen draait als 2005.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Echt gewoon te triest voor woorden dat hele Ferrari. Het Italiaanse OM op McLaren afsturen en dreigen. Was gewoon puur om onrust te stoken net voor de kwalificatie. Na dit weekend en alles wat Ferrari heeft gedaan kots ik echt van dat hele team. Gelukkig zijn ze op hun eigen heilige grond keihard afgestraft door een subliem McLaren. Beide coureurs hebben echt super gereden vandaag. En die actie van Hamilton op Raikkonen was echt super! Heel riskant, maar heel erg mooi. Die gast heeft dus echt wel ballen. De strijd tussen Alonso en Hamilton word nu wel heel erg spannend. Massa doet wat mij betreft niet meer mee om het WK en eigenlijk Raikkonen gezien zijn achterstand ook niet meer. Als het gaat zoals het gaat, dan word een van de McLaren rijders kampioen en het team McLaren ook. Ferrari + de rijders kunnen alleen nog kampioen worden als de McLarens uitvallen of als de FIA McLaren as donderdag eruit kicked of punten afneemt. Ferrari probeert echt alles om McLaren op te stoken of om ze eruit te knallen. Begin echt steeds meer het idee te krijgen dat het allemaal een opgezet spel is van Ferrari.

5. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Prachtig resultaat! Een hele mooie 1-2 in Italië, zonde voor Massa maar wel knap van Raikkonen met z'n één-stopper. Volgende week dus Spa, maar donderdag eerst nog die hoorzitting..

6. JeePee

JeePee Guest

Verdiende overwinning van Mclaren. Ze waren echt sterk.
    Ik vond zelf de hele race al spannend omdat ik al aan voelde komen dat Kimi op een 1 stopper zat (vanwege zijn zachte banden bij de start) en hij dus geen groter gat mocht laten vallen op de Mclarens van een seconde of 25. Ik was echt blij toen hij voor Hamilton kwam en had op een mooi gevecht gehoopt, alleen ik had niet verwacht dat het zo snel kwam (de regie ook niet :9) Wist wel dat het zou komen (getuige de hoge top van de Mclaren, en de onstabiliteit van Ferrari bij het remmen) maar zo snel dacht Kimi zelfs niet eens.

Al met al wel een aardige race, waarbij ik Button en Rosberg echt goed vond rijden. Davidson komt ook steeds beter in z'n vel.

Nu op naar Spa, waar Ferrari in de tests van een tijd terug gelukkig wél voor de Mclarens stond.

7. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ...maar tijdens de race hopelijk áchter de mclarens zullen rijden

8. SVS

SVS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En natuurlijk niet vergeten dat Kimi z'n kop niet recht kon houden onder het remmen door de pijn in z'n nek. Denk dat hij iets eerder remde dan normaal. Daardoor kon Hamilton ook nog van zo ver erachter nog ernaast komen.

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    En weer een Italiaan (wat toevallig) die loopt te stoken rond McLaren.........

10. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het gelezen, zo zie je maar weer wat voor (negatieve) invloed de pers heeft! |:-

11. JeePee

JeePee Guest

Voor de mensen die zeggen dat Ferrari mag doodvallen vind ik dit wel een goed bericht, gepost op RaceFreaks:

En over die email: De inhoud was verzonnen, maar die email is wel verstuurd en nog steeds bewijsmateriaal. Of zit ik er naast? Beetje vaag allemaal.

Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2007
  12. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gezien het verleden van deze gare stal is het niet verwonderlijk dat veel mensen dit denken. Dit zogenaamde sportteam heeft vanaf het ontstaan van de F1 nooit geschroomd om via politieke spelletjes andere in het discrediet te brengen als ze daarbij belang hadden.

13. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Allemaal leuk en aardig, maar we moeten nou ook niet doen alsof McLaren hier het slachtoffer is. Zij zijn juist degene die de oorzaak zijn van dit alles. En wat Ferrari dan nu doet met die Italiaanse politie enzo is natuurlijk ook niet netjes, maar dat is slechts bijzaak. Wat McLaren heeft gedaan is hoofdzaak.

14. JeePee

JeePee Guest

Sure, Schumacher heeft een aantal smerige acties uitgehaald en ook die teamorders van Ferrari waren niet ok, maar ik vind het allemaal wel meevallen, en daarnaast: iedereen doet het. In 2006 laat Ferrari de massadempers van Renault verwijderen, en in 2007 zorgt Mclaren ervoor dat Ferrari en BMW zijn bodemplaat moet aanpassen. Daarnaast vielen alle uitvindingen van Ferrari van de afgelopen jaren niet onder het kopje illegaal. Alles werd uitvoerig getest maar zij zochten gewoon de mazen in de wet op. Imo niet smerig, maar slim. Dit doet Mclaren waarschijnlijk ook gewoon.

Het maakt me trouwens geen bal uit wie van de teams kampioen wordt. Het liefste nog BMW eigenlijk, vind dat echt zo'n team van niet lullen maar knallen.

15. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En dat is dus volgens de eerdere uitspraak hetvolgende: niets. Ja ze zijn schuldig bevonden aan het in bezit hebben van die ontwerpen, die daar dankzij stepney (ferrari-medewerker) waar het allemaal mee begon, zijn terecht gekomen. Deze kwamen terecht bij mike coughlan, die op dat moment werkzaam was bij McLaren. Het is niet bewezen dat ze ook daadwerkelijk iets met de informatie hebben gedaan, en bovendien, met de technologische faciliteiten die ze in het Technology Center hebben, kunnen ze niet zoveel gehad hebben aan die info. Bovendien: alle teams weten precies hoe aerodynamisch zo'n ding in elkaar zit vanaf het moment dat ze zo'n auto de baan opsturen en ze foto's kunnen bekijken. Neem als voorbeeld Renault in 2004, die vrijwel direct na de onthulling van de Williams FW26 de walrusneus testte in de windtunnel. Een ander voorbeeld is het derde rempedaal van McLaren, dat binnen vijf races op de auto's van andere topteams te vinden was.

@JeePee: ik ben McLaren fan, maar gun het andere teams ook wel, behalve ferrari. Vond het dan ook doodzonde dat Kimi daar vorig jaar voor tekende.

Laatst bewerkt: 10 sep 2007
  16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik snap wel wat Alonso bedoeld (voor hem persoonlijk gezien), maar dit is nou niet echt een opsteker voor je team, zeker niet in deze tijd. Bij Renault heeft hij ook weleens van dit soort zaken geroepen en die werden nou niet bepaald gewaardeerd.

17. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee, maar ook andere coureurs kan het vaak geen fluit schelen of ze nu wel of niet constructeurskampioen worden. De rijderstitel is het kampioenschap dat het zwaarste telt, voor zowel rijders als teams. Kimi heeft in 2005 ook gezegd dat hij dat hele constructeurskamioenschap maar bijzaak vond. Alleen de stropdassen van autofabrikanten geilen op dat kampioenschap, hebben ze weer wat om mee te pochen in reclames.

18. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ze beginnen zo langzamerhand op Ferrari te lijken daar bij McLaren. Zelf illegale praktijken uitvoeren en tegelijkertijd tegen anderen protesteren, dat is net Ferrari. Vroeger misschien wel het meest eerlijke topteam, maar daar is dit jaar helemaal niets van te merken.

19. JeePee

JeePee Guest

Uhmm... dus als Mclaren géén straf krijgt, hoeft Renault hem ook niet? Zou Renault dan ook een Ferrari onderdeel hebben 8) j/k

20. SVS

SVS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, Alonso heeft dat effect op mensen :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina