1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch blijft deze zaak aan alle kanten rammelen, met ecclestone en mosley die mclaren nog net niet voor de reincarnatie van de duivel uitmaken en todt die eerst wél en later weer niét tevreden is met de hoge straf. Daarnaast wordt er geen actie ondernomen tegen renault, ondanks dat die hebben toegegeven gegevens van McLaren in bezit te hebben gehad. Aangezien McLaren alleen schuldig is bevonden aan het bezit van de ontwerpen van Ferrari is dat op zijn minst opmerkelijk te noemen. Daarnaast heeft met ook nooit iets gedaan met Spyker die ineens ontwerpen van Red Bull in bezit had. Als het bezit hebben van ontwerpen strafbaar is voor McLaren, dan is dat toch ook zo (misschien in mindere mate) voor de overige teams?

2. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ja, straf Super Aguri ook maar, die hebben gegevens van Honda. En Toro Rosso ook, die hebben gegevens van Red Bull :cool:

Wat een gedonder zeg..

Tja, en ik denk na de race van gisteren dat Fisico nu definitief zijn stoeltje kan vergeten. Niet dat Kovalainen het zoveel beter doet, maar als Alonso terug komt en Piquet volgens de geruchten al een contract heeft voor 2008 dan moeten zowel Kovalainen als Fisichella plaats maken.

3. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Wie vinden jullie eigenlijk van de huidige coureurs die op mogen donderen na dit seizoen?
    Ik zelf heb een behoorlijk lijstje, die van mij niet meer op de grid hoeven te staan na dit seizoen:
    - Fisichella
    - Wurz
    - Coulthard
    - Yamamoto
    - Schumacher
    - trulli
    - Barrichello
    - Davidson
    - liuzzi

Al deze namen mogen van mij oprotten.. het is tijd voor een beetje nieuwe namen in de formule 1. Er staat volgens mij overal genoeg talent te trappelen om in te stappen in die auto's!

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Davidson mag van mij nog wel blijven, wil hem wel eens graag in een wat betere auto zien. De rest mag wat mij betreft gewoon bij het oud vuil. Webber en Button zou ik trouwens ook op dat lijstje zetten

5. JeePee

JeePee Guest

Omdat Ferrari tegen Mclaren een rechtzaak heeft aangespand, en de overige teams dit niet doen richting Spyker en Renault. Die rechtzaak over die RBR documenten van Spyker kunnen zo voor de rechter komen, mitst RBR daar aanleiding toe geeft.

6. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dat kan.. Maar wat ik dan niet begrijp, is dat jij hiermee zegt dat Sato beter is dan al deze coureurs. Bovendien vind ik Button en Massa ook niet beter dan dit rijtje (ook niet slechter trouwens).

Daarnaast vind ik het ook niet helemaal objectief hoe er wordt gekeken naar de coureurs door Olav Mol en helaas slaat dit over op velen anderen. Neem nou als voorbeeld gisteren: Heikki Kovalainen rijdt op een mooie 6e plek, maar wordt door iedereen simpel voorbij gereden en houdt met pijn en moeite nog een puntje over. Nu wordt er dan gezegd 'knap gereden met zo'n zware auto'. Als dit Trulli gebeurd zou zijn, dan was het weer 'het slaapmutsje en Trulli-train'.

Kubica wordt ook overdreven opgehemeld. Heidfeld is gewoon structureel de betere, maar het is net alsof dat gemist wordt. Het is net alsof Kubica de held van BMW is.

En ik zeg niet dat de genoemde jonge talenten slecht zijn, maar ik vind niet dat de oudere coureurs daarvoor nu al moeten wijken. Laat ze eerst maar eens doorgroeien en echt beter worden dan de huidige coureurs. Overal wordt er ook geroepen om Piquet Jr. Dat begrijp ik ook niet helemaal. Tijdens de testweken is ie altijd trager dan Kovalainen en Fisichella en in de A1GP was nou ook niet bepaald super.

@Tim NL:
    Webber heeft Nico Rosberg vorig jaar om z'n oren gereden. Ook dit jaar staat hij al op 13-1 in kwalificatieduels t.o.v. Coulthard.

7. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, Kimi moet kampioen worden.

8. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Om de introductie van Fuji compleet te maken, heb ik er even op de gereden in Grand Prix 4. De volledige onboard lap is hier te vinden: http://www.youtube.com/watch?v=gBvWToo81_Q

De geluidskwaliteit is niet super, maar het gaat meer om de beelden :).

Best een lastige baan, het duurde wel even voordat ik een ronde had gereden waarin ik niet op het gras kwam :+

Laatst bewerkt: 17 sep 2007
  9. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Webber is geen slechte rijder maar ik vindt gewoon dat hij niet veel toevoegt. Hij hoeft wat mij niet perse weg ofzo maar als er een of ander groot talent komt zie ik hem liever in een RBR

10. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd, ik ben zelf ook bepaald geen groot fan van webber, terwijl rosberg mij dit seizoen aangenaam verrast. Hij is gegroeid als coureur en is niet langer meer die wildebras van vorig jaar. Overigens heeft de manager van Alonso bevestigd dat hij bij McLaren blijft.

Verder denk ik ook dat fisichella exit is na dit seizoen, vraag is alleen wie hem op moet gaan volgen? Ik zou als Renault zijnde niet weer de gok nemen met een debutant, daar dat in het geval van kovalainen in het begin van het seizoen ook niet echt goed heeft uitgepakt. Daarnaas heb ik ook geen hoge pet op van Piquet Jr. Hij heeft zijn naam mee en een grote bek maar ik heb hem tot nu toe niets opzienbarends zien doen.

Dat trulli, ralf en wurz wegmoeten is denk ik iedereen het wel over eens. Trulli gaat dan af en toe wel hard, maar is geen spectaculaire rijder. Dat van Ralf en Wurz behoeft geen verdere uitleg.

11. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Coulthard, Wurz en Barrichello mogen van mij wel blijven. :)

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Gaat goed daar...

13. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had echt niet verwacht dat het zo erg zou zijn. Volgens de manager van Alonso blijft hij volgend jaar gewoon bij McLaren maar voor die tijd moeten ze die hele bende wel uitpraten en met een nieuwe, schone start beginnen.

Hoop wel dat dat gebeurt want ik vind Alonso misschien wel de beste coureur op het veld, alleen hij moet wel oppassen met de dingen die hij altijd zegt.

14. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat dennis eens wat meer tijd moet gaan steken in zijn relatie met alonso. De laatste weken is het dan enigzins uit de hand gelopen, echter na de gp van maleisie kon je al zien dat dennis zich veel meer bezighield met hamilton dan met alonso.

15. JeePee

JeePee Guest

Alonso moet gewoon niet zo kinderachtig doen met z'n voorkeursbehandeling. Dat komt de relatie al een heel eind ten goede.

Ben benieuwd dat áls Alonso stopt bij Mclaren, waar hij dan naar toe gaat. Ik denk toch Renault of BMW, want bij Ferrari gaan ze Kimi echt niet tot 2de rijder laten mee doen.

16. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk zelf dat als Alonso vertrekt bij McLaren dat hij naar Renault gaat. BMW zit immers al vol en hij heeft ooit eens gezegd dat hij niet naar Ferrari wilt vanwege al dat politieke gedoe binnen dat team. Maar goed, als Ferrari hem kan bieden wat hij wilt, zal hij zeker daar naartoe gaan.

17. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Stiekem wil dat Alonso naar Renault vertrekt. Daar kan ie in alle rust en met vertrouwde mensen om hem heen proberen Renault weer aan de top te krijgen. Kan ie gelijk ook een laten zien of ie met minder materiaal goed kan rijden. Rosberg die dan waarschijnlijk zn plaats in neemt, kan ook laten zien wat hij met een goede auto kan.

18. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien weet ik nu niet vel van F1, maar toch, ik volg de uitslagen. Niet echt meer :).

Even over Alonso: ik heb het niet voor hem. Ik ben wel supporter van het McLaren-team, maar Alonso heeft wel een erg groot ego. Dat komt het team zeker niet ten goede. Heeft hij enig idee hoeveel hij het team aan eht opblazen is? het is niet omdat hij 'al eens kampioen geweest is', dat-ie meer respect moet verdienen. Hamilton staat nu ook niet zo ver van het wereldkampioenschap (hoewel dat een beetje veranderd nu) en toch heeft hij geen respect voor hamilton. Misschien hoop ik wel dat hij het mag aftrappen daar.

Sorry, moest het eens kwijt :)

19. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    en was er ooit niet een inval van de Duitse politie bij Toyota? en ja, ook daar lagen Ferrari dokumenten...!!!

ja die was er, en het stond gewoon in de krant (ergens in 2003 dacht ik)

de F1 is gewoon corrupt, maar dat zal nooit veranderen, money talks.

viva McLaren! met de 1ste rookie Wereldkampioen!:b:

(ach jee, gaat die McLaren van Alonso toch ineens kapot...Ron Dennis: "puur toeval, kan gebeuren, jammer voor Fernando.")

20. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Mosley: "McLaren had eruit gegooid moeten worden"
    25 september 2007

Volgens FIA-president Max Mosley zal McLaren de komende maanden nauwlettend in de gaten gehouden worden. Mocht de autosportbond bewijs vinden dat de auto van 2008 toch gebaseerd is op Ferrari-technologie, dan zal het Britse team alsnog uitgesloten worden van deelname.

"Volgens mij kunnen we in 2008 alleen een echt eerlijk kampioenschap hebben als we McLaren eruit gooien, maar dan gaan ze waarschijnlijk failliet", zei Mosley tegen de Engelse krant The Daily Express. "Het zou ook correct geweest zijn om Alonso en Hamilton uit het kampioenschap te zetten, maar bij de World Motorsport Council regeert het hart over het hoofd. Als er echter serieus bewijs was gevonden tegen McLaren, was er zeker actie ondernomen."

Mosley wilde ook nog even duidelijk maken dat hij Jackie Stewart niet bepaald hoog heeft zitten. De Schotse drievoudig kampioen had zware kritiek op de hele zaak en stelde dat het uiterst schadelijk is voor de sport. "Er is een ex-coureur die zijn mond maar niet lijkt te kunnen houden", ze Mosley tegen de Daily Mail. "Hij heeft gezegd dat de beslissing van de FIA geen stand zou houden in een rechtszaal. Daar heeft hij helemaal geen verstand van."

"Het is vervelend dat enkele sponsoren naar hem luisteren omdat hij een paar titels heeft gewonnen. In de Formule 1 neemt niemand hem serieus. Hij is geregeld onderwerp van spot. Daarbij kleedt hij zich als iemand uit de jaren dertig en is het gewoon een ontzettende sukkel."

Bron: F1Racing

Dat laatste stuk is zo triest, echt een kinderachtige opmerking. Ik heb Stewart vele malen hoger zitten dan Mosley.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina