1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

1. Gewoon bij McLaren

18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik het commentaar van Rtl 7 van dramatisch niveau vindt en een hekel heb aan reclame's kijk ik op Belgie. Het commentaar is ook hier niet denderend, maar de hele race + de persconferentie word teminste uitgezonden zonder onderbreking.

Ik heb de race niet gezien, maar goed voor t spyker team dat ze een punt hebben. Sutil heeft het punt ook wel verdiend het afgelopen seizoen. En erg leuk voor Kovalainen dat ie op het podium staat!

2. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik luister liever naar Olav Mol dan dat ik naar sporza luister. Wat een apen zitten daar in het commentaar hokje zeg.
    Ik zet hem altijd op sporza op het moment dat er reclame is op rtl, en na een paar minuutjes zet ik hem weer op rtl. Meestal is het dan weer gewoon.

Maar ik baal echt van herhaling vandaag. Hebben ze verdomme 4 zenders waar je het op kan uitzenden, is er nog te weinig tijd|:-

3. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Omg! Eerst nog je helden en nu opeens dit.. Het kan snel gaan, blijkbaar :x

Had de race gelukkig vanochtend al gezien, dus heb alles gezien en zoals altijd in de regen was het weer tof! :thumbs:

Alleen jammer dat Hamilton nu WK gaat worden. Had zelf liever Alonso of Raikkonen het zien worden. Ik heb het niet zo met Hamilton. Iedereen heeft het ook maar steeds over Alonso die onrust in het team veroorzaakt, maar inmiddels heeft Hamilton toch ook al aardig wat uitspraken en acties op de baan gedaan die dan ook wel even genoemd mogen worden. Toch wel vreemd dat je daar dan opeens niets over leest in dit topic. Maar we weten natuurlijk wel beter ;)

Ook belachelijk dat Kubica als enige is bestraft door de wedstrijdleiding. Er zijn zoveel aanrijdingen geweest die dan ook bestraft hadden mogen worden (Sato/Wurz en Coulthard/Alonso om maar twee voorbeelden te noemen).

4. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Hamilton verdiend gewoon bakken respect met wat ie laat zien.. rookie die WK wordt..

5. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dat laatste wat Fisichella zei, daar verwonderde ik me ook al over. Er is zoveel geschoven en geramd, maar waarom Kubica dan niet? En was nogal heftig laatste bochten tussen Kubica en Massa. Hele stukken over het gras en van de baan af. Daar heb ik dus vraagje over. Kubica ramt Massa van de baan af, die moet met omweg dus weer terug op de baan komen. Hoe kan ie dan een heel stuk voor Kubica weer op de baan komen terwijl die gewoon netjes z'n lijn rijd? D'r zal wel een logische verklaring voor zijn, maar ik ben niet zo ingenieus. ^^

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Omg??
    Heeft niks met snel gaan te maken, heeft met bepaalde acties van de heren te maken, acties die ik niet echt waardeer.
    De actie van Vettel was gewoon echt te erg, berooft zichzelf van een 3e plek en nog erger, hij berooft een ander (Webber) van een 2e plek (en dan vergeet ik het feit nog dat hij Alonso in een spin tikte). Vond een aantal acties van Kubica ook niet bepaald ok. Zoals die bij Hamilton en Massa reed hij er echt gewoon af. Moet ie echt niet te vaak gaan doen. Villeneuve had daar ook zo'n houtje van.

Dat zei dacht ik Tom Coronel in de nabeschouwing. Op het asfalt naast de baan schijnt meer grip te zijn.

7. JeePee

JeePee Guest

Ik zap altijd bij het eerste RLT reclameblok na de race (de langste op de Nederlandse TV) naar Belgie. Daar zie je de persconferentie, en als die is afgelopen zap ik terug naar RLT voor wat hun nabeschouwen noemen.

Raikkonen vertelde daar dat ze gedwongen werden door de FIA om de pitstops te maken wegens verkeerd email verkeer. Hierover zul je nog veel lezen denk ik.

Ik vond Vettel nog steeds de bom. 19 jaar en dan in een fokking Minardi een hele poos 1ste rijden en uitzicht hebben op het podium. Als deze actie op het droog was gebeurt... ok, maar in deze omstandigheden met zo weinig ervaring kan dit gebeuren. Je zag bijvoorbeeld een Raikkonen of 2 jaar terug ook Schumacher spinnen achter de Safety Car. Mensen als Montoya knalde ook achterop Schumi in Monaco 2004. Dat hij Alonso raakte kon btw ook Alonso's schuld zijn. Ik geloof dat hij er al vrij ver naast zat.

Nee. Hij moest 2x over een groene strip dus daar is écht niet meer grip. Massa kon gewoon eerder op zn gas, omdat zijn bocht gewoon wijder en dus sneller was. Zag je ook vorige keer in Spa, toen Hamilton buitenom gewoon naast Alonso kwam. Die Tom Coronel lult vaak te veel onzin. Albers loopt hem ook telkens te verbeteren of tegen te spreken.

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik vond het ook vaag dat Kubica straf kreeg. Bij droog weer had ik het kunnen begrijpen maar nu was het imo gewoon een race incident

9. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Mooie race, stom van Vettel en lullig voor hem en Webber. Hamilton :thumbs:

Voortaan graag 2 uur lang waterkanonnen langs de baan! :b:

10. SVS

SVS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd.

Inderdaad 8) Geweldig, je zag die Coronel denken; Hou je bek nou eens Albers :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=FHrHwxhZO1Y

Laatst bewerkt: 1 okt 2007
  11. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar albers is dan te vaak weer erg langdradig in zijn analyses. Verder wel een toffe race, jammer van alonso maar erg knap van lewis, gefeliciteerd met zijn kampioenschap (dat kan haast niet meer fout gaan).

Overigens was RTL weer lekker bezig: eerst duizend keer de race onderbreken en die samenvatting was ook niet echt veel soeps (niet dat die normaal wel wat is, die frank nogwat geeft echt dramatisch commentaar, zo ook bij de a1)

12. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    zeker ook omdat Hamilton de natte buitelijn koos en daardoor en langzamer ging, en ruimte gaf voor een aanval van Kubica...
    toch echt een race incident waar op zijn minst beide schuld hebben, Kubica was namelijk al langer druk aan het zetten om een actie te doen en was ook sneller, dan moet je niet langzaam gaan rijden om je banden te koelen en gewoon insturen...zonder goed te kijken wat er naast je zit.

en dan Massa die Kubica twee keer van de baan rost op het eind wat ie dan ook nog eens express doet, wordt natuurlijk niet bestraft, want zijn auto is rood.

Hij had wel 15 drive throughs kunnen krijgen daarvoor.

Dat Kubica dat dan ook terug doet is natuurlijk begrijpelijk, alleen jammer dat er dan naast de baan meer grip is dan op de baan...het was natuurlijk wel een geweldig gevecht.

Nu nog snel dat circuit van Fuji afbreken en volgend jaar weer gewoon naar Suzuka graag!:b:

Laatst bewerkt: 1 okt 2007
  13. JeePee

JeePee Guest

Hamilton reed gewoon z'n normale lijn. Beide Mclarens sneden de 2de van die dubbele apex bocht extreem laat aan. En het is ook niet bepaald een plek om je wagen er naast te zetten.

Iemand laten spinnen is heel wat anders dan iemand naar buiten drukken.

De FIA staat los van de wedstrijdleiding he. Dus de potitieke spelletjes waar Ferrari volgens sommige veel voordeel van heeft hebben niks te maken met wat er in de wedstrijd voor beslissingen worden genomen.

En Kubica die de leider eraf beukt en laat spinnen verdient er geen..?

lol. Kijk die onboard van Massa. Hij moest 2x vol van zn gas af. Meer grip buiten de baan :emo:

14. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat het kampioenschap nu zo goed als beslist is maar Hamilton heeft het wel verdiend, had liever Alonso zien winnen maar het mooiste is dat er sinds '99 weer een McLaren coureur kampioen wordt. Hij moet het natuurlijk nog even waarmaken maar dit gaat ie niet meer uit handen geven, heeft ie gelijk een flinke lijst records in z'n debuutjaar. :)

15. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Als iemand het verdiend is het Hamilton wel..
    Ben nooit een fan geweest van Alonso, gun het hem wel, maar liever ieder ander..

Al moet ik wel zeggen, dat ik nu verdomme Raikonnen wel een keer WK wil zien worden! Die man rijd nou al een eeuwigheid richting die 2plek :x
    Hamilton dit seizoen, en volgend seizoen Raikonnen. Zo moet het zijn, en niet anders! :cool:

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Zeker dat die dat verdient en die krijgt ie ook wel. Maar Alonso verdient ook respect, die heeft tenslotte al twee titels gewonnen en heeft die dominantie van Schumacher eindelijk gestopt, na 5 jaar. En als je dan constant leest dat Alonso onrust veroorzaakt binnen het team en Hamilton zo goed als niets fout doet (wat dus zeker niet het geval is), vind ik de respect verhoudingen toch een beetje scheef. Er wordt gewoon veel feller op Alonso gereageerd dan op Hamilton.

17. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker als je de laatste tijd de uitspraken van Hamilton leest, deze beginnen steeds arroganter te worden met eerst te zeggen dat Alonso wel kan vertrekken bij McLaren en nu dit:

Hamilton vergelijkt zichzelf met Senna en Prost

Lewis Hamilton is zeer tevreden met zijn prestatie op het natte circuit van Fuji. Na een bewogen race waarin zijn naaste concurrent en teamgenoot Fernando Alonso uit viel, zijn de kansen voor de jonge Brit op de titel gegroeid.

De McLaren-coureur, die moeilijk kon onderdrukken dat hij niet blij was met het uitvallen van Alonso: "Het was de langste race van mijn leven, het ging maar door en door. Ik ben erg blij dat ik hier de overwinning heb gepakt en het is goed voor het team."

De McLaren-coureur won voor het eerst in zijn leven een regenrace, deze overwinning bracht bij hem een gevoel op dat hij tot grootse prestaties in staat is. Hamilton vergelijkt zijn prestaties dan ook met die van Prost en Senna, grootheden uit de Formule 1. Hamilton: "Ik ben op weg naar iets vergelijkbaars als Senna en Prost, zoals ik daarnet in de regen aan de leiding reed. Daarbij moet ik denken aan races die ook zij zo reden. Nogmaals, ik ben het team erg dankbaar. Het is prachtig!"

Hamilton kan volgende week in China de eerste debutant ooit worden die het wereldkampioenschap Formule 1 meteen wint. Hij heeft een voorsprong van twaalf punten op directe concurrent Alonso. In elk geval dat Hamilton voor Alonso eindigt is de Brit kampioen.

Hij zal best gelijk hebben (ik heb Senna en Prost niet meegemaakt) maar laat een ander die uitspraken dan doen, want die komen zeker wel.

18. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hij is op weg om in een race straks zeven keer van banden te wisselen? (prost, donnington '9:cool:. Prost was bepaald geen genie in de regen, senna wel maar om jezelf daar nu al mee te gaan vergelijken...

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De vraag aan Hamilton was wat het winnen van een regen race voor hem betekende. Daarop antwoordde hij dat het veel betekende voor hem. Gedurende de laatste paar ronden dacht hij aan races van Senna en Prost, hoe ze die wonnen en wat ze bereikt hebben. De laatste paar ronden gaven hem het idee dat hij weleens op weg zou kunnen zijn om dezelfde soort dingen te gaan bereiken. Overwinningen, kampioenschappen en reputatie etc.

Er gaan trouwens geruchten dat Hamilton op het punt staat een contract bij McLaren te tekenen tot 2012 voor £150 miljoen. Hiermee zou hij een van de beste betaalde F1 coureurs ooit zijn.

EDIT:

De officiële bevestiging heeft alsnog lang geduurd:

Denk dat Fisichella de volgende is.

20. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja en volgend jaar dc, barrichello, trulli en webbert. Overigens schijnt timo glock vrijwel zeker te zijn voor een stoeltje voor volgend jaar. Snap niet helemaal waarom, echt denderend heb ik hem nooit gevonden, zoals ik ook het gp2 veld van dit jaar ook niet echt denderend vond.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina