1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2007

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fisichella, 27 okt 2006.

?

Bij welk team rijd Fernando Alonso volgend jaar?

  1. Gewoon bij McLaren

    18 stem(men)
    21,4%
  2. Hij gaat terug naar Renault

    49 stem(men)
    58,3%
  3. Hij gaat naar een ander team, namelijk....

    17 stem(men)
    20,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ach ralf.. die heeft zijn beste tijd toch ook gehad..
     
  2. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    kan ook gewoon zijn dat die japanners zijn bureau in keulen bij een raam hebben gezet, waarna ralf volgens de japanse traditie zelf maar opstapte. Ik denk ook dat Alonso blijft bij McLaren en dat het hard tegen hard gaat, al schat ik Alonso hoger in dan Hamilton (begrijp me niet verkeerd, hij doet het echt geweldig, maar in tegenstelling tot kimi of fernando heeft hij ook met afstand het minste tegenslag gehad).
     
  3. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja met dat laatste ben ik het zeker eens, alhoewel Alonso's tegenslag in Japan natuurlijk wel z'n eigen fout was.


    Ik las net dit nog op formule1.info, hier hadden we het al eens over gehad maar nu praat Stepney er zelf over:


    Stepney bezat ook informatie van McLaren
    'Coughlan en ik wisselden informatie uit'

    [03-10] Nigel Stepney gaf niet alleen Ferrari-informatie door aan zijn tegenspeler Mike Coughlan; hij ontving ook informatie over McLaren. Volgens Stepney zou Ferrari daarom net zo goed moeten worden gestraft als McLaren.

    Stepney heeft tegen Grandprix.com verteld dat het niet juist is dat algemeen wordt aangenomen dat de informatiestroom tussen hem en Mike Coughlan eenrichtingsverkeer was, die alleen McLaren voordeel opleverde. ,,Ik wist ook alles van McLaren'', beweert hij. ,,Ik wist wanneer ze hun pitstops zouden maken, ik kende hun gewichtsverdeling, kreeg informatie over verschillende onderdelen van de auto.''

    Vandaar dat ook nooit is bewezen dat hij werd betaald voor de informatie die hij aan McLaren gaf, zegt Stepney. Er werd simpelweg informatie geruild. Volgens Stepney heeft Ferrari wel degelijk voordeel gehad van die informatie, al kan hij dat niet bewijzen. ,,Ik heb er met een aantal mensen in het team over gesproken, maar er zijn bijvoorbeeld geen e-mails heen en weer gestuurd waarmee ik dat kan aantonen.''

    De verguisde ex-Ferrari-engineer is er echter zeker van dat de informatie door de Italianen is gebruikt. ,,Ik was op dat moment hun werknemer; ik weet met welke afstellingen ze destijds testten en met welke hoeveelheid brandstof ze hun races startten. We bespraken zaken als de technische verschillen tussen de McLarens en de Ferrari's of brandstofniveaus. McLaren heeft voordeel gehad bij de informatieuitwisseling, maar Ferrari zeker ook. Dat had ze dus net zo goed WK-punten moeten kosten.''

    Stepney vindt het dan ook onbegrijpelijk dat de FIA Ferrari niet heeft gestraft. ,,Ze zijn er erg gemakkelijk mee weg gekomen.'' Hij vindt dat de FIA een enorme fout heeft gemaakt door alleen McLaren op de korrel te nemen, terwijl Ferrari op geen enkele manier het vuur aan de schenen is gelegd. ,,Men heeft de indruk gewekt dat de zaak draaide om informatie die ik weggaf. Niemand heeft de logische vraag gesteld of ik ook informatie ontving; iedereen denkt nu dat Mike Coughlan alleen de vragen stelde en ik alleen de antwoorden gaf.''

    Volgens Grandprix.com heeft Stepney zelf contact met de site gezocht om zijn verhaal te doen. Als het waar is wat hij beweert, dan zou dat de nodige vragen oproepen, die in de veelbesproken hoorzittingen nooit aan de orde zijn geweest. Waarom Stepney juist nu met zijn verhaal naar buiten komt, lang na afloop van die hoorzittingen, het uitdelen van de straf aan McLaren en de beslissing van het Britse team om niet tegen de straf in beroep te gaan, is onduidelijk.
     
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.944
    Makkelijk om zo Ferrari te beschuldigen. Hij is blijkbaar toch nog niet over zijn ontslag heen:emo:
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    lol. Verhaal klopt van geen kanten. Maar ik zou het wel vet vinden als Ferrari ook geDQF't wordt en BMW er met de titel vandoor gaat 8)
     
  6. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet goedgelovig ofzo maar het lijkt me toch heel aannemelijk dat dit verhaal waar is..
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    neehh, Info doorgeven aan Mclaren, poeder in de brandstoftanks, kapotte windtunnel... Stephney wil Ferrari gewoon kapot maken omdat ie niet gepromoveerd is en gaat daar nu lekker mee verder.
     
  8. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat die manke windtunnel Stepney's toedoen was lijkt me erg onwaarschijnlijk, en doormiddel van het ontvangen en gebruiken van info van McLaren zet hij Ferrari ook weer negatief in het nieuws.
     
  9. Masterfragger

    Masterfragger Veluwenaar

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Filmpje bekeken. Hamilton remt omdat ie naast de pace car praktisch zit. Webber moet daardoor afremmen, Vettel echter zit gewoon veels te dicht op Webber en onnodig ook want achter hem kan je zien dat er ruimte is en de lichten van de pace-car zijn ook aan, dus geen sprake van een herstart. Vettel had ook iets van zijn lijn af kunnen gaan, tussen Hamilton en Webber was er ruimte genoeg.
    Schuld van Hamilton vind ik te ver gaan.

    Hamilton had misschien meer afstand moeten nemen van de pace-car.
    Vettel had zeker meer afstand moeten nemen van Webber
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Agree. Vettel rijd te dicht op Webber. Hamilton houd express een andere lijn aan, zodat Webber niet op hem knalt. Webber houd voldoende afstand op Hamilton. Vettel rijd gewoon te dicht en te snel achter Webber. Daarnaast maakt hij ook nog eens de fout door niet op Webber te letten.

    Duidelijker kan het niet.
    Zou het echt ronduit belachelijk vinden als Hamilton hiervoor gestraft word. Het word echt steeds gekker en gekker met die FIA.

    Hamilton over het incident:

    De enige die echt fout was in deze situatie is naar mijn idee Vettel. Te dicht, te snel en niet geconcentreerd genoeg achter Webber.
    Ik heb ergere situaties achter de safetycar gezien die niet bestraft zijn geworden, zou dus echt belachelijk zijn als ze Hamilton zouden bestraffen. Heb het idee dat ze gewoon het kampioenschap proberen te rekken / beïnvloeden.

    Quote van een member van een site:

    Trouwens, Webber reed gedurende de safetycar zowat constant in de versnellingsbak van Hamilton.
    Ik heb het idee dat Webber terug is gefloten door Red Bull vanwege zijn uitspraken over Vettel en nu met het vingertje naar een ander moet wijzen.
     
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ben ik niet met je eens. ik denk dat hij ferrari gewoon zwart wil maken.

    over Mark Webber en Vettel doe ik geen uitspraak. kan het filmpje nu niet meer zien. vind wel jammer want zou vettel of webber wel graag op het podium gezien hebben.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2007
  13. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Filmpje kan ik nu ook niet meer zien. Maar ik ben het wel met Webber en Vettel eens dat Hamilton totaal geen ritme had achter de SC. Je kon duidelijk zien dat ie telkens keihard remde voor de neus van Alonso die steeds moest uitwijken hierdoor in een eerder stadium van de race.

    Zoals gezegd, heb ik het filmpje niet gezien, dus misschien was het hier dan niet zijn fout. Maar wat mij betreft heeft ie al genoeg fout gedaan achter de SC. Webber beweert zelfs nog dat 'Hamilton in de rijdersbriefing had gezegd dat hij alles goed zou doen achter de SC, maar in plaats daarvan deed ie het tegengestelde'.

    Edit/:
    Het is trouwens ook een regel dat je een bepaald aantal autolengtes achter de SC moet blijven, zolang die zijn lampen nog heeft branden dus wat dat betreft heeft Hamilton die al overtreden.

    Edit2:

    nieuwe link naar het filmpje

    Heb hem nu dus wel gezien. Dat van Vettel kan je Hamilton niet helemaal kwalijk nemen, maar wel deels. Want wat doet ie nou naast de SC? Als ie dat nou eens niet had gedaan (wat ook niet eens mag), was dit ook niet gebeurd. Maar het is natuurlijk ook wel Vettel's eigen fout dat ie niet heeft opgelet.
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2007
  14. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.944
    lijkt mij moeilijk om Hamilton hier voor te bestraffen als zou het wel goed zijn voor het kampioenschap :+
     
  15. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik het compleet mee eens, Hamilton van zn lijn. Webber laat gas los (iig niet extreem in de remmen). Vettel te dicht achter Webber. Ik zie al helemaal geen opzet.
     
  16. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    ehm, het lijkt mij raar om hamilton hier voor te bestraffen. Vettel had wel degelijk de tijd om webber te ontwijken. Je zit niet midden in een bocht van alles af te stellen in je auto. Bovendien reed hamilton uiterst rechts. Al had ie wel wat meer afstand kunnen houden met de SC, daar ben ik het wel met fisichella eens.
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    VT1: Kimi 84 duizendste voor op Alonso
    VT2: Kimi 6 duizendste voor op Alonso

    Ik voorspel een spannende kwalificatie :9
     
  18. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Er is dus nog hoop voor Fisico om alsnog die 200 GP's te halen en tot de helden te behoren :thumbs:

    Maar aangezien er bij Renault echt nog niemand zeker is van een stoeltje en de uitspraken van Briatore uit dit bericht lees, verwacht ik dat de line-up van Renault er uit komt te zien als 1 van deze twee:
    - Alonso en Fisichella
    - Kovalainen en Piquet

    Ik denk dat wanneer Alonso niet komt, dat Fisichella weg moet. Komt Alonso wel dan houden ze Fisichella om geen 'Alonso vs Hamilton effect' te creëeren.

    Mocht Alonso bij McLaren blijven, verwacht ik dat Renault verder wil met Kovalainen als nummer 1 en dat ze dan Piquet rustig z'n gang willen laten gaan naast Kovalainen.

    Ik denk niet dat Fisichella nog een jaar naast Kovalainen zal rijden en zeker niet naast Piquet. Overigens verwacht ik dus ook geen Kovalainen-Alonso line-up meer.
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2007
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Hamilton gelukkig niet bestraft. En terecht.
     
  20. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    En Hamilton op pole, hij doet dus goede zaken voor het kampioenschap. :)

    Raikkonen tweede, Massa derde en Alonso helaas pas vierde. Coulthard knap vijfde, daarna Ralf en Webber.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina