1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009 (DEEL 2)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 21 jul 2009.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Bij Brabham en Clark zie je de meeste actie denk ik. Maar Waite lijkt me ook mooi, een mooie en snelle links rechts combinatie. :)
     
  2. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Clark is ook mooi idd. Nog goedkoop ook, 202 euro voor een weekendkaart:)
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Valt wel mee idd. :)




     
  4. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Jones lijkt me de beste maar als die en Brabham te duur zijn dan zou ik waarschijnlijk voor Clark gaan. Bij Waite hoef je niet al teveel actie te verwachten (ook al is dat een hele mooie chicane) en hetzelfde geldt eigenlijk voor het laatste gedeelte van het circuit.
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    De meeste actie gebeurd op Jones. Die zou ik boven Brabham verkiezen, omdat je bij Jones de auto's nog op topsnelheid ziet en bij Brabham zijn ze al remmend als ze in beeld komen.

    In Clark is ook redelijk wat actie. Minder dan bij Jones, maar zeker de tweede mogelijkheid voor een inhaalactie.

    Waite is een fantastische mooie bocht, maar meer één om te gaan kijken bij de vrije training (grote kans dat je met een weekend kaart op de vrijdag elke tribune mag bezoeken) omdat je daar versteld zal staan van de snelheid, maar daar raak je na 20 rondes aan gewend en dan wil je toch wat meer remmen/accelereren zien.

    De laatste bochtensectie is prut. Daar moet je niet gaan zitten.

    En overigens zou ik gewoon het hele weekend gaan. De sfeer is veel beter dan, en op zaterdag zijn met de GP2, de F-BMW en de F-Master genoeg vette races te zien. Met name in de F-BMW zitten jonge gasten die het niet laten een gaatje te pakken die er eigenlijk niet is, wat vaak leuke actie op levert.
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Sutil gaat voor pole. Damn die F1I is snel :eek:
     
  7. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha inderdaad, echt top voor hun!

    Die Mercedes motor lijkt ook als een speer te gaan, de top 7 van de laatste training:

    1. Mercedes
    2. Mercedes
    3. Mercedes
    4. Een ander motortje
    5. Mercedes
    6. Mercedes
    7. Mercedes

    Fisi schijnt trouwens redelijk zwaar gecrasht te zijn, heb alleen nog geen beelden gezien..
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Mwah viel wel mee. Voorvleugel, linker voorwielophaning en een beetje lakschade aan de neus. Hij zal geen pijn hebben en Ferrari heeft tijd zat om de wagen klaar te maken voor Q1.
     
  9. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké das mooi, zou zonde zijn voor hem als hij hier dat soort problemen zou krijgen.
     
  10. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Het is wel weer typisch Fisichella. Je kunt bij hem gewoon voorspellen wanneer hij last van druk heeft of niet. Daarom heeft ie ook bij Renault gefaald. Hij won Melbourne, wist dat het eindelijk kon gaan gebeuren en dan gaat ie weer denken en dat is nooit goed in welke sport dan ook. Nu heeft ie z'n droomteam eindelijk gevonden en dan wil die zich extra bewijzen en krijg je deze crash.

    En eigenlijk is ie, net als in het verleden een aantal keer, op het verkeerde moment van team overgestapt. Leuk dat voor hem dat ie eindelijk bij Ferrari zit, maar had hem liever nog een keer een wedstrijd zien winnen en ik denk dat dat op dit moment beter had gekund met een Force India.
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Ik denk niet een gevalletje spanning. Ik denk een gevalletje 'wennen aan KERS tijdens het remmen'. Het is algemeen bekend dat een KERS auto lastig(er) af te remmen is dan zonder het systeem, en gezien Fisichella nu voor het eerst met rijdt... Hij heeft zich van het weekend al tig keer verremd in de chicanes en nu ging het mis in Parabolica. Iets te hard de bocht in, het grind pakken en de muur kussen.

    Ben benieuwd hoe hij het er in de kwalificatie vanaf brengt. Hoop sowieso hem in Q2 te zien.
     
  12. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ok, heb verder geen beelden gezien. Hoop ook dat ie Q2 haalt, hoewel die 1:24.7 uit de eerste vrije training niet genoeg zal zijn om dat te halen.
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Alstublieft:

    [yt]LVycr2q3S3k[/yt]
     
  14. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Hamilton \o/

    Greep net de pole weg bij Sutil die het echt super heeft gedaan! Kimi ook op een mooie 3e plek en de Brawns schijnen zwaar te zijn dus misschien kunnen die voor een verrassing zorgen. RBR valt wat tegen en Williams helaas ook, gestrand in Q1.. :'-(

    Maar ik ben verder blij, hopelijk kan McLaren winnen morgen!
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Mooie kwali :)
    Als Kimi net zo snel weg is als voorheen (en dan niet met KERS, maar dat stukje vóór de 100km/h) dan zie ik hem wel op P1 de eerste bocht in duiken. Ben benieuwd naar de gewichten.

    Trouwens... Kimi zo goed en/of de Ferrari zo moeilijk? Liuzzi in zijn eerste kwali in 2 jaar direct een goede tijd en Fisico in een auto die ongeveer net zo snel is (kijkende naar Sutil's en Kimi's tijd) blijft steken in Q2. Raar.
     
  16. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, als die verdomde Brawns niet veel meer benzine bij zich hebben dan de rest. Hamilton altijd goed, echt geweldig die gozer. Net als Sutil.
     
  17. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Een deel valt iig te verklaren door het feit dat Fisico nogal moet wennen aan de handelingen die hij nu allemaal extra moet verrichten dan bij Force India. Ik hoorde Mol zeggen dat hij bij Force India een bepaalde setup had en daar moest hij mee racen, terwijl hij bij Ferrari in een rondje tijd 5x wat moest veranderen op het stuur en er werd hem verteld waar hij KERS moest gebruiken door 1 van de engineers. En Mol zegt dat dan weer van Fisichella te hebben.
     
  18. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Je noemde een post eerder het KERS systeem al, waarschijnlijk heeft het hier mee te maken. Daarnaast denk ik dat Fisico de komende races wel een stuk dichter in de buurt van Kimi komt.

    Brawn is trouwens zwaar, beide wagens gaan voor een 1-stopper. Heb de gewichten nog niet gezien, maar Brawn had dit zelf bevestigd.

    -Edit-
    Volgens mij staat Kovalainen ook op een 1-stopper. \o/
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2009
  19. JeePee

    JeePee Guest

    01. Lewis Hamilton - 653,5 kg
    02. Adrian Sutil - 655,0 kg
    03. Kimi Raikkonen - 662,0 kg
    04. Heikki Kovalainen - 683,0 kg
    05. Rubens Barrichello - 688,5 kg
    06. Jenson Button - 687,0 kg
    07. Vitantonio Liuzzi - 679,5 kg
    08. Fernando Alonso - 677,5 kg
    09. Sebastian Vettel - 682,0 kg
    10. Mark Webber - 683,0 kg
    11. Jarno Trulli - 703,0 kg
    12. Romain Grosjean - 699,8 kg
    13. Robert Kubica - 697,5 kg
    14. Giancarlo Fisichella - 690,0 kg
    15. Nick Heidfeld - 697,5 kg
    16. Timo Glock - 709,8 kg
    17. Kazuki Nakajima - 706,2 kg
    18. Nico Rosberg - 708,6 kg
    19. Sebastien Buemi - 706,0 kg
    20. Jaime Alguersuari - 706,0 kg

    Kovalainen goed! :eek:
     
  20. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wou ze net plaatsen en direct een pluim geven aan Heikki! Inderdaad supergoed, nu vind ik zijn uitspraken over een mogelijke overwinning direct wat geloofwaardiger.

    Hamilton en Raikkonen beide op een 2-stopper, de Ferrari is een relatieve benzineslurper dus ik denk dat het tussen die twee niet veel zal schelen.

    Brawn zit er verder goed bij en ook Liuzzi heeft het zeer goed gedaan.
     

Deel Deze Pagina