1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009 (DEEL 2)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 21 jul 2009.

1. JeePee

JeePee Guest

Damn. Heb echt zin in morgen. Zal tussen de 1 en 2 stoppers erg close worden tegen het einde van de race denk ik. Hamilton, Sutil en Raikkonen zullen hoe dan ook een gat moeten slaan t.o.v. Kovalainen en de Brawns, anders zijn ze gezien. Overigens denk ik niet dat Sutil het einde van de race haalt. Ik gok op een uitstapje in Parabolica :9

De start gaat ook interessant worden. Nergens is de sprint naar T1 zo lang als hier, dus even kijken hoeveel de Macs, de Ferrari's en de Renaults kunnen winnen met de KERS button. Als alles 'normaal' gaat, kan Sutil Kimi en Kova nooit achter zich houden.

Laat die lichten maar uit gaan!! :D

2. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het is ook zo dat hij erg aan het sturen moet wennen. er werd elke keer gezegt dat hij te weinig over de curbstones reed. hij moet die ferrari er echt over heen gooien wat hij met de force india auto niet kon of niet gewend was

3. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens, en nu hoop ik ook dat alles goed gaat bij de eerste twee bochten.

4. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Hamilton!?!

Toch wel blij hiermee, Raikkonen lekker derde.

5. JeePee

JeePee Guest

Beeeetje saaie race.
    Begin was wel aardig en die gevechten tussen Trulli en Glock waren ook wel vermakelijk. Amateuristische klapper van Hamilton en toch een aardige race van Sutil. Ik gokte op de grindbak, maar het werd zijn pitcrew :+

Kimi de best scorende coureur van de 2de seizoenshelft en daar waar Mclaren dacht de 3de plek in de WK constructeurs door de afwezigheid van Massa wel ff te veroveren, worden hun oren in het 2 vs. 1 gevecht toch mooi gewassen door Raikkonen.

Mooie beelden ook op 't einde van al die fans. Stond daar vorig jaar nog tussen. Geeft weer goede herinneringen :)

6. coen the stig

Leuk Bevonden:
    0
    vond het ook wel grappig om te zien dat de ferrari fans zwaar uit hun dak gingen waar hamilton z'n auto parkeerde. vind het erg stom wat hij deed. hij kon in de laatste ronde toch niks meer bereiken dus dan moet je gewoon safe voor de punten gaan

7. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens maar Kovalainen zie ik niet eens meer als een volledige coureur, het is meer 1 vs. 1,5. Want wat een slechte prestatie was dit van hem zeg, zijn racepace is gewoon McLaren onwaardig en hopelijk wordt hij volgend jaar vervangen door Rosberg.

Daarnaast is McLaren belabberd op de snelle circuits, maar dat doet natuurlijk niets af aan de prestaties van Kimi.

Verder inderdaad een saaie race, met nu duidelijk een kampioenschapsgevecht tussen de twee Brawn coureurs.

8. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Bedankt allemaal, ik ga waarschijnlijk een four-corners kaart kopen. Met zo'n kaart zit je dan elke dag op een andere tribune. Hier heb je uiteraard wel verschillen ook in, maar voor de zondag zit ik dan op Jones, zaterdag op Clark, vrijdag op Brabham en donderdag op Fangio. Voor €279,-
    Ik ga dan dus lekker het hele weekend, en zit op zondag bij een hele toffe bocht:)

9. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist niet dat dat ook kon, dat heb je dan heel mooi voor mekaar! :thumbs:

10. coen the stig

Leuk Bevonden:
    0
    officieel bericht:thumbs:

canada keert in 2010 DEFINITIEF weer terug op de kalender!

\o/

11. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Heerlijk! Dit circuit vind ik echt zo verschrikkelijk vet, gebeurt ook altijd wel wat.

12. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, het had ook nooit van de kalender afgehaald mogen worden.

Lotus is trouwens aangewezen als de vervanger van BMW, de FIA zoekt wel naar de mogelijkheden om uit te breiden naar 14 teams zodat de huidige fabriek van BMW niet hoeft te sluiten.

En Eddie Jordan weet zeker dat Nico Rosberg heeft getekend voor Brawn GP, als vervanger van Barrichello, en dat Mercedes een groter aandeel zal nemen in het team.

Ik hoop zelf dat dit niet waar is want ik zie Rosberg graag bij McLaren verschijnen, maar het zal nog wel even duren voordat we bevestiging krijgen.

13. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Zullen we maar een silly season starten.

Ferrari
    - Massa
    - Alonso (?)

McLaren
    - Hamilton
    - Rosberg (?)

Renault
    - Grosjean
    - Raikkonen (?)

BrawnGP
    - Button
    - Barrichello

Force India
    - Sutil
    - Liuzzi (?)

Williams
    - Hulkenberg (?)
    - B. Senna (?)

Toyota
    - Glock
    - Nakajima (?) pure gok dit

Red Bull
    - Vettel
    - Webber

Toro Rosso
    - Alguersuari
    - Buemi

BMW Sauber
    - Kubica
    - Heidfeld (?)

USGP maar even daargelaten evenals de andere nieuwe teams.

Toch wel erg lastig zo'n ding invullen..

14. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    BMW heeft een koper gevonden, een Zwitserse investeringsmaatschappij. Maar het is nu maar de vraag of ze überhaupt aan de start kunnen volgend jaar.

Als Jordan zo zeker is over Rosberg dan denk ik dat die wel naar BGP verkast. En als Kimi weggaat bij Ferrari dan verwacht ik hem niet bij een ander F1 team te zien. Verder schijnt Glock niet helemaal tevreden te zijn bij Toyota en denk ik dat Kubica degene is die naar Renault gaat, als die volgend jaar nog meedoet dan.

Verder is het inderdaad gokken en vooral afwachten wat Alonso gaat doen.

15. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ferrari is gestoord als ze Raikonnen laten gaan. Alonso + Raikonnen zou wel leuk kunnen worden :cool:

16. JeePee

JeePee Guest

Massa gaat niet weg. Dat kunnen ze niet maken.

Geruchten rondom Raikkonen die weer terug naar Mclaren gaat worden ook steeds sterker (kan kloppen met Rosberg die naar Brawn gaat). Abarth wil pas in 2011 de WRC in (of Super2000 Plus) dus ik denk dat Kimi daar al een plekje heeft en nog 1 jaar in de F1 blijft. Als ie gaat, dan waarschijnlijk naar Ford, want die baas schijnt wel in Kimi geinteresseerd te zijn. Maar duidelijk is dat Kimi en Alonso de sleutel in handen hebben. Als één van hun bekend maakt hoe en wat, dan kan alles zo op zijn plek vallen.

17. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik had geruchten gelezen dat Nokia Raikkonen meeneemt naar Renault, Nokia neemt de plaats daar over van ING.

Persoonlijk lijkt het mij wel gaaf als Raikkonen daadwerkelijk terug naar McLaren gaat, naast Hamilton.

18. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Een terugkeer naar McLaren juich ik alleen maar toe, maar Renault is dan logischer alhoewel het nog maar afwachten is of die volgend jaar meedoen.

Er waren ook enkele berichten dat Alonso pas in 2011 bij Ferrari komt, dus het zou zomaar kunnen dat iedereen z'n contract gewoon uitzit en er na volgend jaar pas grote wijzigingen aankomen.

-Edit-
    Iemand geïnteresseerd in F1 onderdelen van Toyota? De prijzen vallen me niks tegen:

http://www.toyota-f1-shop.com/home/...rea=2&ctype=areaDetails&carea=0000000026)/.do

Laatst bewerkt: 15 sep 2009
  19. coen the stig

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht dat raikonnen uit de formule 1 wilde en liever wilde gaan rijden in de wrc. Mij maakt het niet zo veel uit of hij weggaat. zie alonso ook wel graag naar ferrari toe komen:) Het leukste zou zijn als schumacher terug komt!! Ze zijn trouwens nog steeds bezig bij de fia om die 3de auto te krijgen voor volgend jaar

20. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Dat laatste is echt een luxeprobleem van Ferrari, alleen omdat ze Raikkonen, Massa, Fisichella, Schumacher en misschien Alonso onder contract hebben willen ze volgend jaar een derde wagen op de grid.

Mercedes, Williams en Max Mosley verklaarden al dat dit niet doorgaat en hier zullen meer teams het ongetwijfeld mee eens zijn.

Daarnaast krijgen we mogelijk toch al 28 wagens op de grid, dus het is ook nergens meer voor nodig.

Deel Deze Pagina