1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009 (DEEL 2)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 21 jul 2009.

1. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik zie Alonso wel knallen in de Ferrari, hij is echt een man die een team/auto sneller maakt. Ik denk dat hij kampioen kan worden met de Ferrari.

2. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Haha even Kimi ophemelen. :9

Maar het is mogelijk wel een eis van Alonso zelf. Hij is nu klaar bij Renault en vindt zelfs als 2-voudig kampioen echt geen één-jaarcontract bij een redelijk team, alleen maar om te wachten totdat Raikkonen weggaat.

Daarnaast heeft Ferrari ook wel door dat Kimi niet héél lang meer in de F1 blijft terwijl ze Alonso voor langere tijd kunnen contracteren.

Tenslotte ben ik het eens met Zeepsop. Misschien maakt Alonso Massa wel in en denken ze bij Ferrari van... hé die is beter dan Raikkonen. :+

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Als Kimi volgend jaar voor McLaren wil rijden zal hij heus niet zijn (volledige) salaris van Ferrari krijgen

4. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Ferrari moet Kimi's contract afkopen als ze hem willen lozen, en daarvoor kan hij zijn salaris voor dat jaar weldegelijk gaan eisen. Berichten gaan nu dat hij dat ook aan het proberen is. :)

5. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Kimi verdiend toch rond de 42 miljoen per jaar? Ach mij lijkt het wel gaaf om Lewis naast (lees achter) Kimi te zien rijden. Ik ben wel benieuwd.

6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ze gaan zijn 1 jarig contract toch nooit volledig afkopen als ze weten dat hij dan zo naar McLaren gaat. Dan benoemen ze hem toch eerder tot testrijder ofzo

7. JeePee

JeePee Guest

Ja, en daar gaat Kimi mee akkoord ja :+....

8. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Wat JeePee zegt; daar gaat Kimi niet mee akkoord.

Raikkonen kan Ferrari voor twee mogelijkheden hebben gezet;
    1. Ik blijf volgend jaar gewoon op mijn plek
    2. Ik vertrek, maar betaal mijn salaris maar wel even aub

Maar als Ferrari zo openlijk toegeeft dat ze kiezen tussen Alonso en Kimi, dan denk ik wel dat Alonso er volgend jaar rijdt.

En er gaan berichten dat Nico Hülkenberg dit weekend wordt bevestigd voor Williams. Nog even afwachten dus. :)

9. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Hülkenerg is wel een heel ziek talent, even gelijk de titel pakken in de GP2. Ik verwacht erg veel van hem eigenlijk. Lijkt me dat Raikkonen naar Maclaren gaat Alonso naar Ferrari en Kovalainen naar Williams, Rosberg dan weer naar BrawnGP.

10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik weet niet wat voor clausules Kimi in zijn contract heeft maar waarom zou Ferrari hem niet op non-actief (testrijder) zetten als ze hem en het volledige salaris moeten betalen en hij naar een concurrent gaat?

11. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    BRON: formule1.nl

ING stopt per direct met sponsoring Renault
    Crashgate heeft ook financiële gevolgen voor Renault
    [24-09-2009] Hoofdsponsor ING stopt per direct met de sponsoring van het Formule 1-team van Renault. Het is het gevolg van crashgate, waarin Renault Nelsinho Piquet opzettelijk liet crashen om Fernando Alonso’s kans op de zege flink te vergroten.

Renault blijft in de hoek zitten waar de klappen vallen.De beslissing van ING om de samenwerking met Renault per direct te stoppen is het gevolg van de uitspraak van de World Motor Sport Council. Het FIA-orgaan bevond Renault schuldig op de aanklacht dat het team de uitslag van de Grand Prix van Singapore manipuleerde.

Piquet parkeerde zijn auto vorig jaar namelijk opzettelijk in de muur. Door de safety car-situatie die daarop volgde had Alonso een uitstekende uitgangspositie voor de zege in Singapore. Hij won de race vervolgens ook eenvoudig.

ING zegt diep teleurgesteld te zijn in de handelswijze van Renault. Het stoppen van de sponsoring zal niet een doodsteek zijn voor de Franse formatie: in februari maakte ING al bekend dat het de sponsoring na dit seizoen zou stoppen.

De Nederlandse bankier is niet de enige sponsor die zich distantieert van de handelswijze van Renault. Ook Mutua Madrilena, een Spaanse verzekeringsmaatschappij, maakte vandaag bekend de sponsoring met het team uit Enstone te stoppen.

“Renault moet zich als deelnemer te allen tijde houden aan de reglementen van de FIA”, aldus de verklaring van het bedrijf.

“Het gedrag van belangrijke mensen in het team was belachelijk”, aldus de verklaring. “Het bracht niet alleen de integriteit van de sport in gevaar, maar ook het leven van coureurs, toeschouwers en circuitpersoneel. Dit kan het imago, de reputatie en de goede naam van de sponsors van het team beschadigen.”

Mutua Madrilena trekt zich niet volledig terug uit de Formule 1. De verzekeringsmaatschappij blijft een persoonlijke sponsor van Alonso.

12. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Verbaast me niet, maar ben nu wel benieuwd hoe die wagens er gaan uitzien!

Ik neem aan dat Kimi voor die 4 jaar bij Ferrari heeft getekend om te kunnen racen, dus Ferrari kan 'm vast niet zomaar opzij zetten.

Maar de berichten spreken elkaar wat tegen, aan de ene kant hoor je dat Kimi zijn salaris eist om weg te gaan en aan de andere kant hoor je dat Ferrari dat graag betaalt maar dat hij wil blijven.

We weten dus niks zeker totdat we over een paar weken het officiële bericht krijgen, maar speculeren blijft leuk. :)

13. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Denk je nou écht dat ze Kimi testrijder kunnen maken? Ten eerste is dat een compleet ander contract, en is Kimi als eerste (of 2e?) rijder aangenomen. En een coureur die gelijkwaardig is aan Alonso testrijder maken voor 42 miljoen bovenop het salaris van die gelijkwaardige coureur is niet alleen dom maar ook duur..

14. AraXiS

AraXiS ! Shinigami Shop !

Leuk Bevonden:
    4
    Even een update over Spa.

15. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    En terecht! Goed nieuws. :)

-Edit-
    Hoe krijgen ze het voor elkaar.. Grosjean is vandaag op precies dezelfde plek gecrashed als Piquet vorig jaar. :emo:

Laatst bewerkt: 25 sep 2009
  16. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Via een andere site kreeg ik deze link waarin zowat wordt vastgesteld door Di Montzemolo dat Alonso volgend jaar bij hun rijdt. Het is in het Italiaans maar hij zegt ongeveer dit:

"I'm happy for the red colours and im also happy because we know we have a lot of tiffosi in Spain and with Alonso...."

En daarna weet hij even niet meer wat hij moet zeggen. :D

http://www.tv3.cat/videos/1505649/Lapsus-revelador

Maarja, voorlopig krijgt Kimi nog de meeste aandacht. Arme Fisi. :9

17. JeePee

JeePee Guest

Kimi krijgt sowieso de meeste aandacht :cool: Bij het Hongaarse podium werd voor Kimi net zo hard gejuicht als voor Hamilton, Webber en Whitmarsh samen. In Italie hetzelfde geval, maar daar komt het door de Italianen natuurlijk.

Kut kwali trouwens. P13 :mad: Hopen op een SC situatie dan maar.

Ow en Fisico echt slecht hé. Ik heb zijn ronde niet kunnen zien, maar de 1.47.1 van Kimi was een zeer slordig rondje (weinig apexen en zeer veel overstuur) maar die is alsnog 1.2 seconde sneller dan die van Fisichella...

Ben benieuwd naar morgen. Ik zet m'n geld op Hamilton, maar ik hoop donders hard dat Rosberg er hier mee vandoor gaat!

18. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    In Hongarije komt het natuurlijk door het grote aantal Finnen dat daar elk jaar naartoe gaat. :)

Maar ik zet mijn geld nu ook op Hamilton; hij is het zwaarst van de top 6!

19. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Er wordt regen verwacht vanmiddag. Benieuwd wat er gebeurd als het regent. Ik denk een rode vlag i.v.m. reflecties.:mad:

20. JeePee

JeePee Guest

De baan is natuurlijk wel anders dan Qatar. Daar kon je in de regen geen verschil zien tussen grind en asfalt. Wellicht dat het hier anders is. Een natte nachtrace die gewoon door gaat lijkt mij rete vet in ieder geval :D

Deel Deze Pagina