1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009 (DEEL 2)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 21 jul 2009.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Pech voor Rubens, ik had ook zeker niet verwacht dat het toch deze race beslist zou worden. Jensen heeft ook wel een beetje mazzel gehad dat er de eerste ronde commotie was waardoor hij plaatsen goed maakte. Maar dat gezegd, hij heeft ook zeker gevochten en een paar mooie inhaal acties laten zien.
    In alle eerlijkheid hoopte ik dat Rubens het toch nog zou klaar spelen in de laatste twee races, maar ik gun het Button ook zeer. En hij is ook terecht kampioen.

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Damn, hoe lelijk kan een trophy zijn 8)

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Die was aardig blauw inderdaad.

4. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Jenson, goed gedaan jochie!:thumbs:

5. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De meest onterechte kampioen in tien jaar! Gefeliciteerd!!!!!

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    ^^ lol

Was wel een toffe race. Jammer van Rubens maar gefeliciteerd Button. :)

7. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Wat een onzin.

Hij heeft de meeste punten, heeft meerdere wedstrijden gewonnen, ergo is terechte kampioen

edit. Hij heeft overigens ook meer races gewonnen dan Hamilton vorig jaar. Dus als Button onterecht WK zou zijn dan is Hamilton dat helemaal geweest.

8. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie liever iemand als Button op deze manier winnen, dan bijvoorbeeld een Schumacher die wordt geholpen door z'n teammate en zo nu en dan moet teruggrijpen op dubieuze tactieken.
    Jenson wint bijna alles in het begin van het seizoen, laat zich niet van de wijs brengen door de Red Bulls, en haalt de titel binnen 1 race voor het einde van het seizoen. Jenson heeft de meeste punten, Jenson verdient het kampioenschap.

9. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, ik vind het ook maar niks. :+

10. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, want het gaat hem niet om de cijfertjes. Mensen kijken dan naar zaken als fighting spirit. Hamilton toonde vorig jaar wel meer vechtlust. En in de tweede helft van dit seizoen heeft Rubens Barichello ook echt gedrevenheid laten zien.
    Ik feliciteer Button met zijn kampioenschap, maar ik moet ook toegeven dat ik het Rubens meer gunde. Maar eigenlijk juichte ik dit hele jaar al voor Vettel. :+

11. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Echt zuur dat ik de race gewoon gemist heb. :mad:
    Gun het Button wel.

12. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Leuke race met een mooi podium en een verdiende kampioen. Eigenlijk is het de afgelopen drie jaar al zo dat de kampioen van dat jaar veel fouten maakt, maar als de rest nog meer maakt dan is het gewoon verdiend.

Pech voor Kimi deze race maar ben wel blij dat McLaren nu boven Ferrari staat. Dankzij een puike prestatie van Hamilton!

13. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Die gast is zeker een racer, eerste race en gelijk duels aangaan tegen de grote, zonder zich van de wijs te laten brengen. Zal me niet verbazen als hij een contract krijgt voor volgend jaar.

Congrats Button

14. JeePee

JeePee Guest

Jezus wat een dikke race zeg. Eerste 2 ronden had ik het ff niet meer.

Button gefeliciteerd, maar helaas veel te slap gereden dit jaar en had het Barri of Sebas meer gegund.

Kobayashi mag blijven van mij. Ondanks dat veel van zijn acties fout gingen in de GP2 kunnen we zo'n halve Sato wel gebruiken. Ook op zijn snelheid is niks aan te merken. Hij had de pace er goed in zitten.

Fisichella zakt wederom diep door het ijs. Als je teammaat een lekke band krijgt, zijn voorvleugel eraf rijdt en vervolgens in de fik staat en dan ook nog eens dik in de punten finished terwijl je in dezelfde auto (waar je nu ECHT wel genoeg in gereden hebt om eraan gewend te zijn, kijk hoe Kobayashi het doet) buiten de punten rijdt, dan ben je gewoon slecht. Ik zeg Massa in Abu Dhabi.

En Trulli en Sutil... ik weet niet. Trulli zat er toch redelijk dik naast en er was geen reden voor Sutil om hem zo naar buiten te drukken. Zie het een beetje als een race incident, maar altijd leuk van die bekvechtende coureurs. En ondanks dat niet alles Sutils schuld was, tekend het de man wel weer dat hij het voor elkaar krijgt in drie bochten combinaties, drie andere coureurs zo te raken dat ze of ver terug vallen of gewoon crashen. Sutil valt volgens mij 1% uit door technisch malheur en 99 van de 100 keer door een glijpartij. Maar volgens mij heb ik al vaker duidelijk gemaakt wat ik van de Duitser vind :+

15. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Persoonlijk had ik het Rubens ook meer gegund. Maar niet omdat Button een tekort aan vechtlust toonde.
    Een paar races ging hij ook misschien niet tot het bittere eind. Maar deze race liet hij toch imo zien dat hij wel degelijk vechtlust heeft.

16. AraXiS

AraXiS ! Shinigami Shop !

Leuk Bevonden:
    4
    +1 :thumbs:

17. JeePee

JeePee Guest

:eek: Ik zeg hulde voor P6!

18. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Heeft ie mazzel dat zijn oogbal niet in de brand ging! :eek:

19. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Je hebt wel gezien dat er een SC de baan op is geweest? Al die schade die jij opnoemt, heeft geen effect meer gehad door die SC. Hij kon gewoon op gelijke hoogte beginnen als Fisichella. En ik vermoed dat Fisichella aan de kant is gegaan voor Raikkonen.

Maar hij doet het niet best nee. Hij heeft ook al vaak genoeg aangegeven waar dat aan ligt, dat hij gewoon heel erg moet wennen aan de nieuwe bedieningen die hij tijdens een rondje moet doen in vergelijking met Force India. Je vergeet naast de SC dat er dit jaar niet meer getest kan worden, dus hij heeft alleen in die 4 races kunnen kennis maken met de auto. Kijk hoe het met Badoer is gegaan. Dat was eerst ook niet zo'n slechte coureur, niet zo opvallend slecht als hij het in de Ferrari gedaan heeft. Wat dat betreft doet Fisichella het nog wel beter. In Spa was hij ook gewoon sneller dan Raikkonen en had ie kunnen winnen in een Force India. Om dan te zeggen dat het een slechte coureur is, gaat wel heel erg ver. Misschien is die Ferrari wel gewoon moeilijk om zo ineens in te stappen. De vergelijking met Kobayashi gaat ook niet op, dat is een totaal andere auto en bovendien is die ook maar gewoon 10de gefinished, achter bijvoorbeeld Kovalainen.

20. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    En tuurlijk, ze hebben geen simulator waar ze hem de hele week in kunnen zetten.. ;)

Als die jongen tijd te kort komt qua training dan verzinnen ze er echt wel wat op. Een ervaren coureur als Fisichella zou in een maand tijd echt wel moeten kunnen rijden in zo'n auto hoor..

Deel Deze Pagina