1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009 (DEEL 2)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 21 jul 2009.

1. JeePee

JeePee Guest

Tja, zo nu en dan wordt er een wielsleutel mee gesleurd hoor. Aan het eind van de race kan je een bandenstapel maken van los gelopen wielen.

De wheelgunners krijgen nu extra druk om de bandenwissels snel uit te voeren. Dat gaat echt wel een aantal keer mis dit jaar. Of de auto gaat al omlaag terwijl het wiel er nog niet goed opzit ofzo.

Enige jammere vind ik, dat je nu auto's krijgt met een laag brandstof verbruik (en dus een lichte auto aan het begin van de race). Die zijn moeilijk bij te halen vanwege de engine-freeze en het verschil aan het begin van het seizoen is er dus ook aan het eind.

Wat wel interessant is: bouw je een auto die met 200kg in z'n rug lekker mee kan in de race, of ga je voor de wagen die rete snel is op een paar druppeltjes bezine in de kwalificatie? We zagen dit jaar al bij Brawn dat ze op low fuel een stuk trager zijn ivm de rest.

2. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Het inhalen moet nu op de baan gebeuren, in plaats van in de pitstraat. Dat is positief, maar dan moeten de wagens elkaar wel kunnen inhalen. :{

Kubica heeft zich aangeboden bij McLaren omdat hij onzeker is over Renault. Zonde dat hij nu in zo'n lastige positie zit.

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Idd als hij wacht tot Renault een beslissing heeft genomen (eind dit jaar) zijn alle stoeltjes waar hij competitief zou kunnen racen al lang bezet. Sowieso zijn denk ik alleen Brawn en McLaren echt opties voor hem al denk ik dat brawn sowieso ivm Mercedes voor Rosberg gaat kiezen

4. JeePee

JeePee Guest

Hij kan altijd nog naar Sauber toch? Ik zie die volgend jaar wel meedoen nu Toyota gestopt is. Ze hebben Petronas al aan hun zijde en met dezelfde werknemers heb je in principe hetzelfde team als dit jaar. Al zegt het F1 team van Renault nu wel dat ze 2010 gewoon gaan rijden. Nu nog het officiele woord van Renault zelf.

En nu zegt Tung ineens 50% kans op een stoel te hebben volgend jaar. Net nu de F1 van paydrivers af was, krijgen we weer rijdende chicanes. Jammer.

5. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Kimi schijnt dus meer te verdienen als hij dit jaar niet rijdt dan als hij wel rijdt.

6. JeePee

JeePee Guest

Linkje?

7. Robinsky009

Robinsky009 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    rtlgp.nl staat het ook op.

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
  9. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ergens op BBCF1 en dan rumours.

10. JeePee

JeePee Guest

Nou lees ik het ja.
    17 Miljoen als hij er een jaar tussen uit gaat.
    10 + 5 Miljoen als hij voor Mclaren tekent.

De beslissing zal of allang gemaakt zijn, of afhangen van de sponsorverplichtingen en Kimi's rallywensen. Voor die twee miljoen gaat hij er niet tussen uit. Naast die 5 mil van Mclaren krijgt ie natuurlijk ook geld van zijn persoonlijke sponsoren. Die zal ie denk ik niet krijgen als hij geen F1 rijdt. Maargoed, leuk dat Kubica en Heidfeld ook in gesprek zijn, maar volgens mij is die handtekening van Raikkonen allang gezet.

11. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Dat denk ik ook. Er was ook een bericht dat Barrichello te laat kwam aankloppen bij McLaren, dus dan lijkt het me dat er al iemand gecontracteerd is.

Lotus heeft trouwens vermeld dat het twee coureurs met F1 ervaring wil, dus geen rookies. Ik gok dan op Trulli en Kovalainen.

12. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Denk dat Barrichello eerder qua leeftijd te laat was met aankloppen :+ Zou niet weten wat een team als McLaren met hem moet. Zijn genoeg rijders die een stuk jonger en op z'n minst even goed zijn. En denk ook niet dat Hamilton echt een ervaren rijder naast zich nodig heeft

13. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Heb het bericht zojuist weer even gelezen en kwam erachter dat ik het had omgedraaid; McLaren klopte namelijk bij Barrichello aan.

Ben het met je eens dat Barrichello weinig te zoeken heeft bij McLaren, maar het kan nu dus wel zo zijn dat ze nog op zoek zijn naar een tweede rijder en er nog niets is getekend met Kimi.

14. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Zou Heidfeld op zich geen slechte vinden voor McLaren. Ze hebben dat met Hamilton een duidelijke 1ste rijder en Heidfeld rijdt toch altijd vrij constante races zonder echt veel fouten. Zo iemand heb je nodig mochten ze ook voor het constructeurs kampioenschap willen gaan

15. JeePee

JeePee Guest

Leuk Nederlands nieuws: Max Verstappen heeft een contract gekregen bij CRG. Hij is nu dus fabrieksrijder bij een van de beste teams in de kartsport en gaat nu internationaal. Wel vet.

Die helm vind ik erg mooi trouwens. Het design van z'n pa in strakkere kleuren.

16. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Iemand interesse in de kampioens auto van Schumacher uit '94? :+

17. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Hij was een paar maanden geleden bij Holland Sport met z'n vader en toen zei Jos dat Max 50 wedstrijden heeft gekart in totaal en daarvan 49 had gewonnen en 1x 3e was. Neem aan dat ze daar de waarheid spraken, dus dan moet ie wel goed zijn. Hoop dat ie straks ook de stap naar de andere raceklasses goed doorkomt. Daar gaat het soms nog weleens mis bij coureurs.

Die kampioensauto van Schumacher zag er in Adelaide heel anders uit :+

18. JeePee

JeePee Guest

Dat Max kan karten is al een tijdje bekend. Op zijn 8ste reed hij al jongens van 16+ eruit. Moeten natuurlijk niet vergeten dat hij altijd het beste spul heeft. Nu zijn er meer rijkelui kinderen die dat hebben, maar die hebben geen papa die formule 1 coureur is geweest en extreem veel technische kennis heeft van karts. Maar dat Max zelf ook iets kan (sturen) mag geen geheim zijn.

Maat van mij heeft een keer met hem op de baan gezeten. Net toen 'ie dacht dat hij lekker bezig was kwam Max voorbij zetten alsof 'ie stil stond :+ Schijnt behoorlijk indrukwekkend te zijn om pa en zoon Verstappen los te zien gaan op een kartbaan.

En inderdaad even afwachten hoe hij het gaan doen in echte auto's. Daar willen sommige kart talenten nog wel eens struikelen. Nog een jaartje of 3 wachten en dan weten we dat ook weer :+

19. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Nyck de Vries, veel beter. :+

Gaan trouwens geruchten dat Martin Whitmarsh moet vertrekken bij McLaren. Volgens deze berichten is hij verantwoordelijk voor de verslechtering tussen het team en Mercedes omdat hij Mercedes toeliet om motoren te leveren aan BGP. Nu wil Mercedes mogelijk haar eigen team en moet Whitmarsh dus vertrekken.

Volgens de geruchten keert Ron Dennis dan terug. McLaren zou op korte termijn meer informatie geven rond de situatie.

Ben benieuwd of dit klopt. :{

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hij moet nu tegen de top uit Italia en nog leuker de top uit Finland. :+

Deel Deze Pagina