1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009 (DEEL 2)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 21 jul 2009.

1. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Leuk voor hem, maar ik denk dat hij het heel moeilijk gaat krijgen naast Hamilton.

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ben benieuwd of Button helemaal om z'n oren wordt gereden. Misschien kan ie toch redelijk mee. We zullen het volgend jaar zien! En ik betwijfel dat Raikkonen naar Red Bull gaat.

3. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Raikkonen stopt en zien we niet meer terug. Ik geloof niet dat hij na een jaartje weer terug komt.

4. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Denk het zelf ook niet, als er nu geen plek bij een topteam is zal dat volgend jaar ook niet zo zijn of Button/Massa moeten het heel slecht doen (al zie ik hem sowieso niet meer naar Ferrari gaan)

5. JeePee

JeePee Guest

In 2011 is de kans dat hij bij Red Bull gaat rijden ipv Webber.
    Maar ik denk dat hij volledig voor het WRC gaat. 2010 Is kijken of hij de WRC aan kan en zo niet, kijken of Adrian Newey nog steeds goed werk levert met het oog op 2011. Hij wil de eerste zijn die F1 en WRC kampioen wordt. Dat zou best vet zijn :D

En wel een mooie quote van 't raikkonen forum:
    Hij is in 2010 de best betaalde F1 'coureur' 8) :+

6. AraXiS

AraXiS ! Shinigami Shop !

Leuk Bevonden:
    4
    iemand die weet wanneer de teams officieel hun rijders bekent moeten maken?

alsook, hoelang ze krijgen om de auto te leren aanvoelen?

7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Hamilton verdient toch meer dan die 17 miljoen (waar jij het laatst over had) die Kimi krijgt?

8. JeePee

JeePee Guest

Ik dacht minder. 12 Of 15 toch? En over dat geld: na meerdere reacties gelezen te hebben op verschillende sites verbaas ik me erover dat mensen echt denken dat salaris hetgene was waar de teams over vielen. Promotie-activiteiten, tussentijdse rally's, korte werktijd (maar een 1-jarig contract)... Button krijgt vrij veel (8 Mil had ik ergens gelezen). Als Raikkonen dat zou krijgen zou hij al meer verdienen dan dat hij met zijn sabbatical doet.

Edit:// geruchten van een Raikkonen - Mercedes GP deal worden met de minuut sterker.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2009
  9. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Dat laatste serious? Heb je ergens bronnen? Ik kan er namelijk niks over vinden...

E: Wel gevonden!

10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Dacht dat Mercedes een Duits rijders duo wil?

11. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was een gerucht dat heeft volgens mij niemand ooit bevestigd.

12. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Kimi gaat niet naar Mercedes, dat heeft hij inmiddels zelf bevestigd.

In 2011 zou het als vervanger van Webber kunnen, maar daar gok ik niet op. Ik denk dat het net als Hakkinen eerst een sabbatical is, waarna het volledig pensioen wordt.

@ JeePee; minder PR-activiteiten en wat rally was inderdaad ook een eis van Kimi, maar dan is het helemaal logisch als teams struikelen over zijn salariseisen.

En Button bij McLaren, tja.. we zullen zien denk ik maar. Wel weer nr.1 op de McLaren. :9

13. JeePee

JeePee Guest

Kimi heeft niet bevestigd niet dat hij naar Mercedes gaat!
    Het interview op F1.com is hoogstwaarschijnlijk gisteren gehouden en vandaag gepost. Het nieuws van Raikkonen naar Mercedes is gisteravond rond 20:00 uur NL tijd gaan rollen. Raikkonen zegt in dat interview de deur open te houden als er een goede stoel vrij komt in de F1 en zegt te denken dat Mercedes het niet gaat worden, omdat ze voor twee Duiters willen gaan. Maar Norbert heeft vandaag gezegd dat Kimi zijn nummer heeft en hem altijd mag bellen. Niet lang daarna kwam het bericht dat één van de Robertsons contact heeft opgenomen met Nick Fry.

Daarnaast zijn de geruchten dat Button 15 miljoen dollar zou krijgen om bij Mercedes te rijden (wat voor Kimi meer dan genoeg is) en heeft Ross Brawn vandaag gezegd dat ze geen haast hebben met de contractonderhandelingen en dat ze alles rustig bekijken, wat aangeeft dat ze zeker nog in de onderhandelingsprocedure zitten.

Hier weer naast weet Mercedes natuurlijk ook dat ze een tweede Toyota worden als ze veel geld erin pompen, een redelijk tot zeer goede auto hebben, maar twee coureurs die het gewoon net niet in zich hebben (Rosberg? en Heidfeld). Iemand als Raikkonen kunnen ze zonder meer gebruiken. Ook is Kimi goed bevriend met Haug. En fabrieksondersteuning van Mercedes, een team die WDC en WCC is, Brawn als teamleider, Haug als leverancier... je kan niet zeggen dat je bij een middenmooter instapt...

14. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik denk eerlijk gezegd niet meer dat Raikkonen gaat racen in 2010. Zal wel rally worden.

Maar stiekem hoop ik nog wel dat hij naar Mercedes gaat.

15. JeePee

JeePee Guest

Dat denk en hoop ik ook nog steeds, al gaan de berichten die vrijkomen wel steeds richting de Kimi-rijdt-voor-Mercedes-kant op.

Ben zijn forumtopic nu redelijk aan het F5'en. Als er iets bekend is, dan lees je het daar het eerste.

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dat zou best eens kunnen. Na zijn overstap van McLaren naar Ferrari kwam hij op mij steeds ongemotiveerder over. Hij won dan wel die titel in 2007 maar toch vond ik hem zijn glans toen al een beetje afnemen. 2008 was helemaal drama voor zijn doen. De explosiviteit lijkt eruit te zijn, hij geeft sneller op, laat zich makkelijker inhalen, probeert zelf minder. Dat kan niet liggen aan talent want eerst kon hij het wel.

Hij lijkt wel een beetje op de Miralem Sulejmani van de Formule 1. Ooit geweldig, maar zolangzamerhand vraag je je af of hij het wel was die zo goed was en niet zijn broer o.i.d.

17. JeePee

JeePee Guest

The facts and the rumours

Earlier yesterday Haug invited Kimi to call him through Auto Motor und Sport. Haug confirmed yesterday evening to Helsingin Sanomat that Kimi's management have called Mercedes boss Nick Fry. Heikki Kulta (of Turun Sanomat) said yesterday that Mercedes contacted Kimi just few hours after it was confirmed that negotiations with McLaren had ended. Today Nick Fry has stated that Kimi is the main target and can start tomorrow if he so wants. There are reports from Abu Dhabi that a Mercedes oil partner is willing to help finance the Kimi deal. Some reports even say that Kimi's deal with Mercedes is already done (and I do not mean Globo).

Even een korte opsomming geplukt van het Kimi forum :)

18. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Schumi bij Mercedes IMO

:+
    Denk nog steeds dat het gewoon Rosberg en Heidfeld worden, maar misschien verrast Kimi ons nog

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Schumacher en Vettel bij Mercedes! :+ Niet dat het gaat gebeuren, maar dat zou pas een dreamteam zijn. Hoewel ik niet weet of Schumi nog steeds kan presteren.

20. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Laat het waar zijn!

Deel Deze Pagina