1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009 (DEEL 2)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door FFWD, 21 jul 2009.

1. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Volgens mij verleer je echt niet alles binnen 2 jaar :+

2. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dat is eigenlijk wel jammer van Schumacher, hij heeft nooit een teamgenoot gehad van zijn niveau. Best jammer, dat zouden mooie seizoenen zijn geworden.

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Natuurlijk niet, maar kan hij als 40-jarige mannetjes van 20 in een Red Bull bijhouden? ;)

4. JeePee

JeePee Guest

Er is nog kans op een Kimi-Schumi duo bij Mercedes :+ Nee, Rosberg zit daar toch al zo goed als helemaal. En of Schumi het nog kan? Vast en zeker, maar zijn reflexen zullen wel snel achteruit gaan nu.

5. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Zou wel een interessante strijd zijn geweest. Denk ook dat Raikkonen dan zijn motivatie opeens terug heeft. Die Schumacher had ook gewoon Massa moeten vervangen, dan had je daar een mooie strijd en dan had Fisico ook nog gewoon geraced volgend jaar.

Altijd weer die vervelende Schumacher ook :+

6. JeePee

JeePee Guest

Laatste half jaar van 2009 niet gezien zeker 8) ? Snap dat motivatiegezeik ook nooit zo goed trouwens. Vanaf toen hij kon praten kwam hij al ongemotiveerd over, en als hij dan in een auto rijdt die hem niet zo goed ligt is hij pas zijn motivatie zo genaamd kwijt.

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik vond Raikkonen niet geweldig in het laatste halfjaar. Hij had wel z'n goede races, maar het was alles behalve constant. Feit is gewoon dat Massa hem prima bij heeft kunnen houden en dat had eigenlijk niet moeten kunnen. Zeker niet omdat Massa door Schumacher om de oren is gereden en ik Raikkonen op ongeveer dezelfde hoogte als Schumacher inschat qua talent. Dus aan talent ligt het imo niet, dus moet het wel iets mentaals zijn. En zijn uitstraling zorgt er dan ook sneller voor dat men denkt aan motivatie. Sowieso zag je hem minder vaak hem proberen iemand in te halen. Vaak was het pas bij de pitstop, terwijl hij het voor zijn Ferrari-tijd toch wat meer probeerde.

8. JeePee

JeePee Guest

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ten eerste is de Massa-Schumi-Kimi vergelijking moeilijk te maken, omdat we het er allemaal wel mee eens zijn denk ik dat Massa de afgelopen jaren een stuk sneller en volwassener is gaan rijden.
    Daarnaast was Raikkonen is 2007 snellere dan Massa, wat eigenlijk een wonder is, omdat het geen geheim meer is dat die F2007 van toen met de agressive traction control en lompe voorkant totaal niet aan Kimi's wensen voldeed. Verwacht werd ook dat hij het in 2008 veel beter ging doen met de afschaffing van TC. Dad deed hij ook zeker. Van de eerste 9 races had hij in Australie, Monaco en Canada problemen (Benzinepomp, crash in quali en Hamilton acherin). Van de overige races is hij 1ste, 2de, 1ste, 3de, 2de en 4de geworden, waarbij Frankrijk toen met die losse uitlaat gewoon P1 had moeten zijn. Toen kwam Hockenheim met de nieuwe achterkant op de Ferrari. En toen ging het mis. Massa ging harder en Kimi was de snelheid kwijt. Zal hele races achter Kovalainen vast en had net niet het tempo om er voorbij te gaan. Pijnlijk om te zien hoe Massa op hem uitliep. Tot in Monza Ferrari het probleem door had en ze zijn auto weer naar per-Hockenheim setup maakte. Massa en Kimi reden toen dus met twee verschillende auto's rond. Op het droge van Monza was Kimi verreweg het snelste. In Singapore crashte hij toen hij 5de was na die mislukte pitstop van Massa (Kimi reed van 15 naar 5 en Massa van 16 naar 12 ofzo) en de laatste drie races stond hij 3 keer op het podium waarbij hij in China en Brazilie Massa moest laten gaan voor het kampioenschap.

In 2009 ging het in het begin inderdaad niet goed. Maar ook met Massa eingelijk niet. Die Ferrari was (is) een dweil en Massa kon meer punten sprokkelen. Ik dacht echt dat het een rampjaar ging worden. Tot het in Hongarije na de ontwikkelingsstop vreemd genoeg ineens wel ging. Kwam het omdat het team zich ineens wel op hem richtte? Dat zijn setup eisen meer doorgevoerd werden? Geen idee, maar hij reed wel 2de, 3de, 1ste en 3de achter elkaar in een vrachtwagen van een F1 auto. Zelfs 4de op Japan en 6de in Brazilie met brandende ogen en van achter in het veld gekomen... Ik vond hem in de laatste helft van 2009 zeker een van de beste. Als je ziet in wat voor wagen hij reed, als je hem vergelijkt met zijn teamgenoten, dan kan je niets anders zeggen dat hij het fantastisch gedaan heeft. Of je nu een fan bent of niet. Ook echt onbergrijpelijk dat Ferrari hem eruit knikkert. Maarja, Alonso moest en zou komen en ze konden het natuurlijk niet maken om Massa eruit te gooien.

Hoop ook echt dat Kimi aan de bak kan. Niet zozeer zodat F1 dan weer leuker is (ik volg de WRC net zo hard en zou het rete gaaf vinden om hem met Hirvonen en Loeb te vergelijken) maar gewoon omdat ik het gevoel heb dat hij nog lang niet alles heeft laten zien. Zoals Robertson al zei: 'unfinished business'. Hij moet gewoon voor Mercedes gaan rijden en Ferrari en Mclaren laten zien waarom ze zo stom zijn geweest hem te weigeren.

9. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Rosberg bij Mercedes. Shocking. :)

10. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
  11. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens, nu maar hopen dat ze een startbewijs kunnen krijgen. :)

12. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik dacht dat het door de exit van Toyota zeker was dat BMW een startbewijs zou krijgen mochten ze een nieuwe eigenaar vinden?

13. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Kimi waarschijnlijk, eigenlijk bijna zeker, naar Citroen. In de WRC dus.

14. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist gelezen ja, zat er ook aan te komen natuurlijk maar ben benieuwd of hij dan nog wel terugkeert in F1.

15. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
  16. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1

Echt een must-see _O_ !!!

17. JeePee

JeePee Guest

Mwah. Leuke beelden maar het ontbreken van motorgeluiden maakt hem tamelijk saai.

Binnen nu en een paar uur wordt de Raikkonen - Citroen deal trouwens bekend gemaakt, zo wordt verwacht.

18. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker een goede video, veel mooie beelden. Grote stukken zijn wel 'gejat' van Antti, één van de betere in het maken van zulke video's.

Dit is de originele 'F1 - Passion & Excitement':

Laatst bewerkt: 2 dec 2009
  19. ProXi

ProXi Watch Out!! Vroemmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Vonden jullie F1 het afgelopen jaar ook minder of ligt dat aan mij? :p

20. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt niet aan jou. :)

Persoonlijk vond ik 2009 één van de minste seizoenen die ik heb meegemaakt. De topjaren van Schumi ('02 en '04) waren ook niet alles maar daar gebeurde in het middenveld tenminste nog wat. Dit jaar was statistisch ook het jaar met de minste inhaalacties, dus het ligt niet alleen aan het gevoel van het publiek als er wordt teruggedacht aan 2009.

Verder was er ook geen race waar we de komende jaren nog aan zullen denken, maar hopelijk wordt 2010 beter.

Deel Deze Pagina