1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    strak wagentje, mooi helder blauw niet zo donker als afgelopen jaar (of komt dat door de belichting?), en die vinnen doen me wel een beetje denken aan de tyrrell x-wings

    alleen jammer dat de sponsoren op 1 hand te tellen zijn, ik gun het dit team meer dan dat.

    ik wil de Force India eigenlijk nou ook wel eens zien, die heeft al gereden maar ik kan geen pics vinden.
     
  2. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Die kleur blauw doet me denken aan de Prost van 1998, mooie auto was dat :)
     
  3. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt die (Ligier/Prost) van 1997? Vanaf 1998 reed Prost met een metallic kleurige bak.

    1997
    [​IMG]

    1998
    [​IMG]

    Back in the days, toen ieder team die lelijke X-Wings had gekopieerd van Tyrell. :+

    Maarre, ik vind de kleuren eerder lijken op de oude Rothmans Williamsen. Een rood gouden randje had de 2009 Williams afgemaakt.

    [​IMG]

    Ik vind deze btw mooier. http://images.gpupdate.net/large/117101.jpg
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2009
  4. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik vind dat blauw ook wel tof. Mooie kleur blauw dit keer!
     
  5. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind persoonlijk de nieuwe williams toch wel een van de mooiere auto's die er aangekondigd is. Misschien zelfs wel de mooiste. Zelfs de reglementswijzigingen maken hem niet lelijk.

    Btw Honda schijnt overgenomen te worden volgens racereport.nl
     
  6. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja er zijn nu sterke geruchten dat het om een 'management buyout' gaat, dus hopelijk krijgen we binnenkort officieel nieuws.

    Verder vind ik de kleurstelling van Williams ook geweldig. Leuk detail zijn ook de luchtinlaten aan de zijkanten van de rollbar. :)
     
  7. AraXiS

    AraXiS ! Shinigami Shop !

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik dacht dat RBS stopte met het sponseren?
     
  8. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgend jaar.
     
  9. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Die Williams lijkt idd meer op die prost van 97, maar ik bedoelde toch 98. Die kleur vond ik super en toen ik die Williams zag, moest ik daar even aan denken.
     
  10. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    ik vond de Ligier uit 1995 zo mooi, ook mooi blauw met gouden velgen

    en terwijl ik dus een foto daarvan zoek met google, komt deze als eerste naar voren:

    [​IMG]

    eigenlijk wel grappig, want dit vind ik serieus nog altijd de allermooiste moderne F1 aller tijden. De ouwere lotus van Jim Clarck en de lompe Ferrari van Gilles Villeneuve zijn toch echt de meest brute shit vind ik, maar dat is wel weer totaal anders dan de F1s uit deze onze tijd. De allereerste Jordan uit 91 vind ik ook superstrak qua vorm, maar niet zo mooi als de combinatie van deze Simtek met zijn kleurstelling/sponsors

    en ja het is dan wel Jos, vooral mijn maar ook onze enigste nationale F1 held, dat heeft er echt niks mee te maken.

    Het jaar ervoor vond ik de Simtek ook al reete strak, maar deze, de 2e en helaas laatste Simtek, was gewoon veel strakker vormgegeven en ook leuk, er was geen enkele windtunnel test mee gedaan, puur natte finger werk dus. Tegenwoordig echt ondenkbaar.

    De sidepods hadden een soort omgedraaide vleugel voor bij de inlets aan de onderkant, wat hierboven niet te zien is door dat 't voorwiel ervoor zit, maar dat was ook nog eens uniek en is beneden wel goed te zien, de bodemplaat steek daar iets uit en omhoog precies omgedraaid van een gewone downforce vleugel.

    En dan de lage neus, 1 van de weinige F1's ooit met zoals dat toen werd genoemd een semi hoge neus (dat houd in dat onder monocoque bij de benen vd coureur zeg maar dan geen hele platte bodemplaat doorgetrokken is tot aan de neus, het hangt in de lucht net als nu nog steeds standaard is), wat ik gewoon erg mooi vindt. En startnummers 11 & 12 zijn ook historische startnummers, die dit team erfde van het net ten ondergegaande Lotus, die daar lang mee hebben gereden, Senna had bijv ook nr 12 als startnummer bij Lotus en ook ooit in een McLaren. In die tijden werden de startnummers van een team alleen gewisseld als er een kampioenschap gewonnen werd, want dan kreeg je nr 1, en verder zat elk team er dus vaak jaren lang daaraan vast, anders dan nu. (Ferrari had erg lang de nummers 27 en 28, en dat hoorde dan ook gewoon bij dat team)

    En dan de sponsoring, ten eerste Mtv, wat toen nog wat internationale politieke betekenis had (nu vooral alleen commercieel, helaas) en ja het staat er echt, een Nederlandse coureur die dus gesponsord word door 1 van Neerlands grootste export producten van die tijd, XTC!

    dat is toch mooi! (ok dat was ook een 'energie drankje' ja goede dekmantel toch, gewoon hilarisch)

    en de zwarte voor en achtervleugel met wat geel erbij, het paars en wit, ik vind het gewoon erg mooi. Misschien wel lelijke kleuren opzich, maar de combinatie ervan vind ik toch erg gaaf gedaan en absoluut niet storen, maar waar het mij dus ook vooral om gaat is puur de vormgeving.

    Die lage cockpitranden zorgen er ook voor dat je goed kan zien wat de coureur precies doet, steekt dus letterlijk met kop en schouders uit boven de modernere bolides.

    [​IMG]
     
  11. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk verhaaltje SPiRiT, beetje cliché om te zeggen maar vroeger was alles inderdaad mooier. Maar misschien kunnen de nieuwe regels voor een verrassing zorgen, ook al zijn de meningen daar nog over verdeelt. Hoe dan ook, de nieuwe Force India is kennelijk ook gelanceerd:

    [​IMG]

    -Edit-
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2009
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Mooi :eek: Vette kleurstelling! Mooi vormgegeven sidepods. Achtervleugel vind ik lelijk. Daar moet een stukje endplate uitgesneden worden, zoals veel teams hebben. Ferrari heeft dit ook niet en ik vind hierdoor de vleugel veel te groot. Auto zou veel mooier zijn als ze dat er ff uit knippen :+
     
  13. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    die force india is erg apart, hij doet met die neus ten eerste wel erg veel denken aan de Arrows A23 die later nog de eerste Super Aguri werd, maar check de voorwiel ophanging, erg apart, want er is geen niet gekozen om de onderste draagarm gewoon laag te bevestigen, en de hele voorophanging zit dus extreem schuin, nog nooit zo gezien.

    Misschien werkt het ook voor geen meter, er is nu wel erg veel open ruimte onder de neus, en de coureur moet volgens mij ook veel meer met de benen omhoog zitten in deze wagen.
     
  14. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik vind het een mooie auto de Force India op de neus na. Mooie kleuren.
     
  15. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    [​IMG]

    bijna dezelfde neus, de Arrows A23 uit 2002, maar dan met conventionele voorwielophanging
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2009
  16. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Die nieuwe regels blijven nog steeds wennen vind ik, ben ook benieuwd hoe dit alles er op 29 maart zal uitzien.

    En volgens mij zijn dit de twee opvallendste punten van deze winter tot nu toe:
    - Barrichello waarschijnlijk naar Honda
    - Kampt McLaren met problemen?

    Dit laatste lijkt tot nu toe wel het geval, ze zijn weliswaar al aan het testen voor 2010 (voor wat voor reden dan ook) maar ze lijken alleen redelijke tijden te kunnen rijden met de '08 achtervleugel.. Hopelijk wordt dit niet wéér zo'n mager jaar voor McLaren, net als bijvoorbeeld '02, '04 en '06. :'-(
     
  17. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    problemen bij McLaren? ik weet het niet maar het is wel een raar team. Welk jaar was het ook weer dat ze echt een superieure supersnellewagen hadden gebouwd maar vergeten waren dat ze ook de finish moesten halen? :lol: Gewoon veels te perfectionistisch team met het idee dat ze alles wel aan kunnen, en die cultuur binnen het team is niet makkelijk weg te poetsen is. Dus als dat nu weer zo is, met een verse titel, onverslaanbaar geachte Hamilton en nieuwe (onbetrouwbare?) KERS systemen, het zou me niks verbazen. En testen tijdens het seizoen mag ook niet meer toch?

    En Honda wordt volgens mij Brawn Racing of zoiets, en met Ross Brawn als absolute team leider mag \o/ Barrichello \o/ zeker blijven geen twijfel, Button weet ik dan niet zo zeker, licht ook aan zijn contract denk ik, want ze zullen toch ook sponsors nodig hebben en dan is een pay driver vaak de beste oplossing. Button wou wel salaris inleveren, maar als je al 12 miljoen verdiende zal dat niet zo'n pijn doen (Kubica krijgt trouwens 3 miljoen, ik weet wel wie ik zou inhuren met die prijzen)

    En wat ik nooit had gedacht, ik zag vandaag nog een foto van de Toro Rosso met de ouwe breede achtervleugel en blijkbaar ben ik al gewend geraakt aan die nieuwe...

    die voorvleugels daar wen ik alleen niet aan want die zijn stom en onnodig gevaarlijk. Vettel zei tijdens een interview ook dat elke keer als hij uit de wagen stapte weer verbaast was over de grote van dat lompe breede ding voorop, en in de cockpit zie je het niet, dus is het erg lastig in te schatten wanneer je iemand gaat raken tijdens wiel aan wiel gevechten.
    Daar is echt over nagedacht :thumbs:
     
  18. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat eerste probleem hebben ze verschoven naar red bull racing Spirit :+ Maar ik zou het jammer vinden als mclaren weer zo'n baal jaar heeft. Mclaren is trouwens niet de enige met een slechte winter, Renault doet het al niet veel beter.

    Het zou echt geniaal zijn als teams als Red Bull, Williams en Toyota om de prijzen gaan strijden en Mclaren, Ferrari en Renault slecht beginnen. Deze drie teams zijn namelijk wel in staat om een slecht begin om te draaien in een goede tweede helft van het seizoen. Terwijl de overige teams altijd maar blijven haken bij hun slechte seizoenstart.

    Vooral een team als Williams gun ik het wel weer eens om races te winnen. Ik weet niet waarom, maar dat team hoort gewoon niet op de plaatsen waar ze de afgelopen jaren stonden. Ook heb ik veel respect voor de mannen dat ze gekozen hebben voor een andere soort KERS systeem. Ik hoop daarom ook dat dat beter werkt dan de systemen van de rest.
     
  19. SPiRiT

    SPiRiT lekker scheuren

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat? Ron Dennis naar Red Bull oh damn dat verpest de hele sfeer daar vast en zeker :+
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Renault doet het best aardig, tenminste, als Alonso rijdt. Alonso is vrijwel altijd vooraan te vinden en de Renault rijdt ook nog eens erg constant.

    Mijn vermoedens zijn het volgende:
    1. Ferrari, met heel dicht daarachter
    2. Renault (Renault is sneller in de Q, Ferrari in de race), en dan een gaatje naar
    3. Toyota, die ongeveer gelijk is aan
    4. Red Bull Racing. De rest bungelt hier achteraan.

    Wat Mclaren aan het doen is, vind ik ook maar vaag. Ze hebben gewoon amper of zelfs niet met een full 2009 spec gereden. Dan weer de 2008 achtervleugel, dan weer de 2010 banden, en maar traag gaan... Ik weet het niet. Of ze foppen iedereen, of ze zitten diep in de shit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina