1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vraag me dan wel af of Mercedes de koeling niet gewoon onderschat had, want een ontwerper gaat wel uit van gegevens die je krijg over de motor en als die gegevens niet kloppen gaat het wel fout ja.

2. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Ze hadden destijds zelf gezegd dat ze teveel risico's hadden genomen, en ik denk dat dat voor zowel McLaren als Mercedes gold.

Maar die Honda ziet er tot zover wel goed uit ja, hopelijk kunnen ze er nog iets van maken!

3. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Qua ontwerp zeker 1 van de mooiste, alleen klinkt de naam 'Brawn GP' als een team dat binnen 1 of 2 jaar weer verdwenen is..

4. AraXiS

AraXiS ! Shinigami Shop !

Leuk Bevonden:
    4
    vind dit dan toch wel 1 van de mooiere auto's. kleuren van force india zijn ook wel leuk.

5. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    leuk dat iedereen hem zo mooi vind, ik vind hem echt scheit lelijk, vooral dat geel is ook nog faal ook. Hopelijk komen er nog wat sponsoren op of een leuke tekening van Road Runner ofzo

Waar ik trouwens wel aan dacht is of we Schumacher nog ooit zullen zien bij dit team, want Brawn en Schumi kennen elkaar natuurlijk ook goed, en het zou me niets verbazen als die duitser toch nog wel eens een eigen team zou willen, ondanks zijn contract/banden met Ferrari.

6. AraXiS

AraXiS ! Shinigami Shop !

Leuk Bevonden:
    4
    bedoelde van uiterlijk en vormgeving, niet van kleur.

hopelijk

7. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0

Weer een filmpje gemaakt, dit keer over McLaren. Als je het ziet, is het wel aan te raden om dit in High Quality te doen. Geluid en beeld is dan veel beter. :)

Link.

Schumi heeft zelf eens gezegd dit nooit te doen. Hij had ook het aanbod gekregen om teambaas bij Ferrari te worden, maar dat heeft hij dus afgeslagen. In zijn geval zou ik zulke rollen niet meer op me nemen, wat valt er voor hem immers nog te winnen? Mogelijke reputatieverlies is dan het enige wat op je staat te wachten en alhoewel er ergere dingen zijn dan dat, is dat toch niet iets waar je voor wilt tekenen.

8. JeePee

JeePee Guest

Mooi filmpje hoor! Je had eigenlijk alleen het stukje tussen 5.37 en 6.07 hoeven doen :cool: Nee, mijn complimenten!

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Mooi dat het oude Honda team niet verdwijnt en we dus gewoon 10 teams hebben in 2009. Ben benieuwd, Brawn GP. Wel tof dat Barrichello gewoon weer mag instappen. Had niet ok geweest als iemand zoals Barrichello via de zijdeur uit de F1 had verdwenen. Verstandige keuze om zowel Button als Barrichello te houden. Zijn beide rijders met de nodige ervaring, vooral Barrichello.

10. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    ik ook, vorm vind ik ook lelijk, voorvleugel uit stukjes in elkaar geplakt, lelijke achtervleugelendplates, sidepots saai en lomp, net als de neus en achterkant.

11. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks! Sommige stukken komen niet helemaal goed uit op YouTube, dus ik denk dat ik binnenkort even een download link zal regelen. :)

12. JeePee

JeePee Guest

Let ff op je aspectratio ;) Sommige 4:3 stukken zien er niet echt uit in een 16;9 formaat.

Daarnaast... where the hell is Mclaren toch mee bezig?
    Vandaag weer hopeloos achteraan, terwijl BMW, Toyota en Ferrari zoals gebruikelijk snelle tijden klokken. Heikki schijnt vandaag halfgas over het rechte stuk te zijn gegaan. Why? Als bijvoorbeeld Ferrari verstoppertje speelde ofzo, dan waren ze tijdens de winter telkens 3de, 4de, 5de, en stonden ze in Melbourne keihard op pole, terwijl Mclaren nu, 9de, 10de, dan weer 9de staat. Vandaag voor het eerst met een full spec 2009 model gereden, en ze staan gewoon laatste? Echt vaag.

13. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Daarom denk ik dan.

14. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    testtijden zeggen ook eigenlijk helemaal niks, tenzij je weet waar ze precies mee bezig zijn.

Jenson Button verraste bijvoorbeeld volgens F1.com weer positief, terwijl hij waarschijnlijk met heel weinig fuel rond rijd in vergelijking met de rest, misschien zelfs ook wel puur en alleen om de onderhandelingen met potentieele sponsoren wat te smeren, en erg oud en simpel trukje voor een team in de problemen. En die testwagens hoeven ook niet eens aan de regelementen te voldoen, je kan er ook wat extra gewicht uit laten, puur voor de show.

McLaren is en blijft toch het sterkste team, met een megafabriek waar geen ander team ook maar aan kan tippen, en het is alleen maar slim dat ze nu allemaal nieuwe dingen uittesten, want dat kan tijdens een GP weekend toch gewoon niet, en testen gaat verder dit jaar niet meer gebeuren. Wel gaaf als ze straks een compleet ander concept hebben en alle andere teams kwijlend naar ze gaan staren.

Hamilton schijnt ook gezegt te hebben Vettel als grootste concurent te zien voor de komende jaren, daar zal Alonso vast wel anders over denken.

Laatst nog eens de GP van Melbourne 2007 bekeken, wat is het toch jammer dat Alonso en Hamilton geen teammaatjes meer zijn, was echt een duo van het kaliber Senna Prost, kut Ron Dennis met zijn Hamilton voorliefde.

15. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk wel dat McLaren problemen heeft hoor. In de winter van 2004 waren er ook al geruchten dat ze 'verstoppertje' speelden, en iedereen weet hoe geweldig dat seizoen werd voor McLaren.. =(

Daarnaast kun je met de testlimieten van tegenwoordig je dat soort dingen ook niet veroorloven, je kunt het beste zoveel mogelijk gebruik maken van de beperkte tijd die je hebt. Natuurlijk krijgen we in Melbourne pas antwoorden, maar positief gestemd ben ik niet.

-Edit-
    Het lukt me niet om YouTube zo in breedbeeld te krijgen, maar dit is wel een vet filmpje. :9

Laatst bewerkt: 10 mrt 2009
  16. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Hahah, dat filmpje is vet!

Je hebt wel gelijk, met de regels van nu qua testen moet je die tijd ook wel gebruiken. De rest van de teams maakt er helemaal geen gebruik van en testen gewoon. Nog wat opvallende dingen:

De vin van Red Bull loopt door tot op de achtervleugel:

Diffuser van BrawnGP is ook anders dan de rest, niet horizontaal maar meer een driehoek:

Wat beelden van gisteren:
    [yt]XEaCjaBmsgY[/yt]

En de uitslag (BrawnGP(!))
    Ik vind de BrawnGP auto de mooiste uit het veld:

17. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Die is best nice inderdaad. Nog ietwat kaal, maar toch ook weer strak met die kleuren zo.
    Filmpje is ook wel geniaal. :D

18. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Is er al iets bekend van de kleurenstelling/lay-out waar ze mee gaan rijden? Ik hoop dat het deze kleuren blijven, iets meer van dat groen-gele en reclame natuurlijk. De vorm is in ieder geval super!

19. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    shit, wat een erug gaaf filmpje van VodaFone, ik dacht eerst al, waarom gebruiken ze een telefoon als bestuuring? maar dat verklaart zich later.

ik vind die side pods van de BrawnGP toch wel raar van vorm, een soort van vliegende schotel.

de red bull vind ik denk ik toch nog het mooiste, smalle neus, en die opstaande randjes en de knik daarin, en een mooie druppelvormige achterkant van de wagen. Alle andere teams hebben echt van die lompe neuzen gekregen, persoonlijk vind ik dat echt lelijk.

op formula1.com staat een interview met Riakkonen, en ja hoor, wat heeft ie weer veel te vertellen, vooral ook over Massa, echt grappig die antwoorden die hij geeft

Laatst bewerkt: 11 mrt 2009
  20. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Ik las dat de data die McLaren kreeg uit de windtunneltests niet overeenkomen met de data van de huidige tests. Die problemen zijn niet nieuw in de F1 maar creëren vaak wel grote kopzorgen, met name met deze nieuwe regels! Ik hoop dat ze snel oplossingen vinden, want veel tijd is er niet meer..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina