1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Mooie kwalificatie en een mooie startopstelling :thumbs:

2. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand al een vergelijkend plaatje voorbij zien komen van de achtervleugel van Brawn GP? Ik wil eigenlijk wel eens weten wat daar nou zo anders aan is.

3. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ja, de coureur hoeft niet letterlijk in de auto te zitten maar dan konden de gewichten in deze tabel nog wel berekend zijn inclusief coureur :+ Maar ik ga er vanuit dat je brandstof verhaal wel klopt, dus dat de tabel dan zonder coureur is. Daar heb ik verder niet heel veel verstand van.

Dan gaat Brawn GP met gemak winnen als ze niet stuk gaan. En Piquet gaat volgens mij weer voor de Safety Car, net zoals in Duitsland vorig jaar.

4. JeePee

JeePee Guest

Dat lijstje is mét coureur. Dus auto + coureur (605 kg) + brandstof = de gewichten die in het lijstje staan. Een volle tank is ongeveer 70 kg (1 liter benzine is GEEN kilo hè, veel lichter) maar de coureurs gaan natuurlijk niet met volle tank van start. Ze kunnen misschien 30 op één tank rijden, maar ze rijden er maar 20 in de eerste stint. En dat is ongeveer 50 kg ;)

5. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    Heb echt in tijden niet zoveel zin gehad in een GP! Heerlijk! _O_

6. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Nouja, in dat geval komt Raikkonen er nog slechter vanaf omdat hijzelf 71 kg weegt en Barrichello 70 kg. Button weegt zelfs maar 68,5 kg.

7. JeePee

JeePee Guest

Nee. Het gewicht van de coureur maakt helemaal niks uit. Auto's + coureurs zijn namelijk ALLEMAAL 605 kg. Het gewicht in dat lijstje doe je min 605, en dan kom je op het gewicht in kg van de benzine uit. Strafgewicht wordt ook gewogen en omdat Raikkonen zwaarder is dan Button ligt er dus minder lood in zijn auto.

8. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Heb er echt zin in, over klein uurtje duik ik mijn nest in en dan ga ik me mentaal voorbereiden :+. Ben echt zo gods nieuwsgierig.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Niet vergeten de klok vooruit te zetten. ;)

10. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ja, ik zat al te kijken 8) Was het al bijna vergeten... maar dan was ik nog op tijd geweest voor de race aangezien ik ook de voorbeschouwing ga kijken :9

11. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Eerste 14 ronden lag ik nog heerlijk in m'n bed, maar de rest vond ik wel een interessante wedstrijd! Sowieso prachtig om die 1-2 te zien van Brawn, echt heel erg goed gedaan!
    Zonde van Vettel en Kubica, maar 't was wel echt een race moment. Zin in volgende week! Hopen dat Ferrari dan de zaken wat beter voor elkaar heeft..

12. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Man, Brawn is vet. :cool: Weg met de gevestigde orde! Alleen vind ik het zó jammer van Vettel. Ik gun die jongen al het succes. En Hamilton toch nog 4e, wie had dat gedacht?

13. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Drie oudjes op het podium :)

Erg tof voor alle drie. Zonde van Vettel en Kubica, maar ja dit is ook racen. Ik vond het wel top van Vettel dat hij geen excuses maakte en gewoon meteen 'i'm sorry, i'm a idiot' aan zijn team door geeft.
    Overigens ook tof van Trulli en sportief om te zeggen dat hij het Button en Barichello gunde.
    Al met al een toffe eerste race van het seizoen.

14. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een kutcrash op het einde 8) Je kan echt zien dat kubica de vervanger is van villeneuve :lol:

15. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Vettel en Kubica, wat een gevecht. Tot op het bot! Super! Wel jammer, maar Vettel verwoordde het goed: "I am a idiot!" I like it!

BrawnGP, ook geweldig. Wel mooi dat Barrichello toch nog het podium op mocht!

Zeker de moeite waard om me nest voor uit te komen!

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik mocht Villeneuve anders graag zien racen, net als Kubica :)

Maar wel dom van beide natuurlijk, ze hadden zo een podium kunnen pakken. Goed dat ze ervoor racen, maar als je weet dat je minimaal 3e kan worden, moet je dit ook niet meer weggeven. Mooi voor het publiek zoiets, maar wel gewoon dom.

Wel een mooie race verder met veel actie, eigenlijk zoals we altijd gewend zijn van Melbourne. Daarom is deze race ook zo mooi als seizoensopener :)

17. JeePee

JeePee Guest

Vette race! Zelf natuurlijk balen van Kimi (al had ik na 2 rondjes wel erg goede hoop, die Ferrari's kwamen debiel snel uit de startblokken) en een dik einde! Begrijpelijk dat Kubica het probeerde, want hij was zo snel dat hij Button ook nog wel had kunnen aanvallen als de aanval op Vettel gelukt was.

Positief verrast door KERS, al vind ik een inhaalactie met de boostknop wel een stuk minder mooi: vind het eigenlijk te makkelijk gaan. Mooi voor BrawnGP dat ze ondanks de slechte start van Barri toch nog een 1-2 weten te halen. Jammer dat Hamilton toch nog bijna op het podium komt.

18. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Nouja, als degene die ingehaald word, ook even een boost gebruikt tijdens zo'n inhaal actie, wordt het wel leuk :cool:

19. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    wel jammer voor de punten van Vettel en Kubica, maar ik denk dat die twee nog veel gaan knokken in de toekomst, dit was slechts het begin, en hoe :D

Kubica was echt supersnel op het eind, dat wordt leuk in Malesie

Wel veel coureurs fouten verder, zelfs Raikkonen verloor zijn auto alsof ie een rookie was, een foutje is dus ook wel erg makkelijk te maken door die nieuwe regels, het is dus ook weer lekker ouderwets gevaarlijker geworden ook. :thumbs:

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Melbourne inderdaad dit jaar gewoon weer top! Please deze race niet schrappen. Wat een race zeg!!! Echt geweldig van Button, Barrichello en BrawnGP. Button echt van het begin tot het einde super strak gereden!! Gun hem deze overwinning echt, is echt 100% verdient, zeker na alle shit die hij heeft gekend. Barrichello een slechte start, maar verder gewoon een strakke race gereden hoor! De auto is zeker sterk ja zoals Rubens al zei, haha. Echt geweldig dit, super! :thumbs:

Trulli heeft ook een super race gereden! In de pits starten en dan 3e worden, heel erg knap! De Toyota ging gewoon erg lekker, zelfde geld voor Glock. Hamilton ook nog knap 4e geworden. Na de slechte kwalificatie en de slechte vorm van McLaren toch netjes gedaan. Kubica en Vettel reden ook een goede race, totdat ze elkaar tegen kwamen. Mooi dat ze zich allebei laten staan, maar heel slim was het niet, wel mooi! Maar ze hebben allebei echt een podium weg gegooid met hele kostbare punten, echt niet slim! Alonso na de zooi bij de start toch nog een mooi resultaat gehaald, knap 6e nog, gelukkig nog wat puntjes! Buemi heeft ook echt een prima race gereden, erg mooi debut en gelijk een puntje! Webber en Kovalainen weer pech. Ferrari ook echt niet ok hoor, 0 punten.........Piquet weer uitgevallen door een fout, trekt dus de slechte lijn van vorig seizoen door. Als ie zo door blijft gaan, dan vraag ik me echt af hoe lang Renault hem laat rijden...Hij moet dit jaar toch echt wat laten zien. De grote teams hebben in ieder geval nog veel werkt te doen.

Maar Button, Barrichello en BrawnGP!! _O_

Laatst bewerkt: 29 mrt 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina