1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Jup. Had iets dergelijks vanochtend ook in de krant gelezen. Daarom hoop ik ook dat Button dit jaar ook bij de beste 3 eindigt, of gewoon dat WK pakt!

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Raikkonen + Ferrari vandaag = epic fail...

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik vind Kovalainen eerlijk gezegd een grotere fail. Die was gewoon te langzaam. Raikkonen heeft gewoon verkeerd gegokt al mag dat natuurlijk nooit gebeuren

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Kovalainen inderdaad ook epic fail. Vraag me af hoe lang hij nog bij McLaren blijft.

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar wat is daar bij Ferrarri gebeurd? Ik zit met verbazing te kijken naar Massa. Ik had niet verwacht dat het ze zou lukken.

6. JeePee

JeePee Guest

Ik neem mijn woorden terug :mad: Op het moment dat ik Schumi door de pitbox zag lopen kreeg ik al kriebels. Kimi stond 8ste ofzo met nog 5 minuten te gaan en dan WEET je gewoon dat hij ver gaat zakken. Ze wouden waarschijnlijk een setje softs bewaren voor de volgende sessie, nou, nu hebben ze softs in overvloed hoor :emo:

Maja, benieuwd naar de start morgen. Ik zie Massa zo als 2de of 1ste de eerste bocht in duiken. Als ie bij 100km/h die KERS knop indrukt zijn de Brawn's en de Red Bull geen partij. Kimi morgen een lekker inhaalslag want zijin racepace ligt net iets trager dan Vettel en hopelijk wat punten. Wat een tering stomme blunder bij Ferrari zeg. Alsof ze van Massa in Maleisie niks geleerd hebben :emo:

7. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ook bizar dat ze bij Ferrari zoveel 'inschattingsfoutjes' maken... zo'n groot team.

8. JeePee

JeePee Guest

Naja, de grootte van het team heeft hier niet zoveel mee te maken. Elk team heeft evenveel mensen aan de pitwall zitten en zij hebben deze call gemaakt. Chris Dyer had 'berekend' dat de tijd van Kimi genoeg was. Hij dacht dat er minder mensen onderdoor zouden gaan. En omdat je hiermee een extra setje softs overhoudt leek het hem een goed idee om Kimi binnen te houden. Rong call. En niet zo'n beetje ook. Als je gvd 8ste staat met 5 minuten te gaan met een tijd die 6 tiende van een seconde langzamer is dan je VT3 tijd dan ga je toch als de pleures op een nieuw setje naar buiten!!! Zeker na wat er in Maleisie met Massa gebeurde.

Maarja. De snelheid zit er dit weekend zeker in bij Ferrari en als er iemand van de huidige rijders van achteren naar voren kan rijden dan is het Raikkonen wel. Met een volgegooide auto en een gelukkige safetycar situatie zit er nog vanalles in, maar punten zijn in een 'normale' race nog zeer zeker mogelijk.

Wel weer cool dat Kimi niemand in een slecht daglicht zet. Hij zegt zelf dat zijn eerste run niet snel genoeg was en op de vraag wie de call gaf om binnen te blijven zei hij dat, dat niks aan de situatie veranderd en dat hij er morgen maar het beste van moet maken :thumbs:

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Toch opmerkelijk dat Ferrari dit jaar niet goed presteert. Alhoewel we dat volgens mij wel eerder hebben gezien. De eerste weekeinden zijn dramatisch, maar daarna komen ze ineens ijzersterk terug.
    Ben wel benieuwd naar de race morgen. Hoop hem wel te kunnen zien en niet verhinderd te zijn ivm moederdag. :)

10. JeePee

JeePee Guest

1. Button Brawn-Mercedes 646.0
    2. Vettel Red Bull-Renault 651.5
    3. Barrichello Brawn-Mercedes 649.5
    4. Massa Ferrari 655.0
    5. Webber Red Bull-Renault 651.5
    6. Glock Toyota 646.5
    7. Trulli Toyota 655.5
    8. Alonso Renault 645.0
    9. Rosberg Williams-Toyota 668.0
    10. Kubica BMW-Sauber 660.0
    11. Nakajima Williams-Toyota 676.6
    12. Piquet Renault 677.4
    13. Heidfeld BMW-Sauber 676.3
    14. Hamilton McLaren-Mercedes 683.0
    15. Buemi Toro Rosso-Ferrari 678.0
    16. Raikkonen Ferrari 673.0
    17. Bourdais Toro Rosso-Ferrari 669.0
    18. Kovalainen McLaren-Mercedes 657.0
    19. Sutil Force India-Mercedes 675.0
    20. Fisichella Force India-Mercedes 656.0

Massa heel netjes! Toyota lijkt wat te zijn terug gevallen en met een fuel-corrected tijd zijn Vettel en Button ongeveer even snel :D

Ow, en onze (fop)vrolijke landgenoot Doornbos heeft in twee dagen tijd twee keer zijn Indy car in de muur geparkeerd op Indianapolis. Doordat hierdoor zijn auto niet op tijd gereed was voor de eerste kwalificatie is het niet zeker of hij hieraan kan deelnemen. Hij zou als 3de van start moeten, maar dat heeft hij in elk geval al niet gehaald want de kwalificatie is al een tijdje onderweg. Ik zeg: sukkel!

Laatst bewerkt door een moderator: 9 mei 2009
  11. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    huh, volgens de BBC was Rubens lichter dan Button, Ross Brawn bevestigde dat. Niet dus.

Maarre, over Doornbos, so what? Alsof de kwalificatie doorslaggevend is bij een Oval Indyrace? Niet dat ik Doornbos nu ga verdedigen, maar die hele heisa rond die kwalificatie daar is altijd om niets. Na 5 cautions in 100 ronden heeft iedereen al eens aan de leiding gereden..

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    De vorige keer startte Doornboos gewoon van de eerste rij.

13. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Alonso toch licht gekwalificeerd. Had gedacht dat ie zwaarder was, zeker in zijn thuisrace als ie helemaal daar pas start.

14. JeePee

JeePee Guest

Je bent gewoon een oetlul als je in twee nietszeggende trainingen voorafgaand aan de kwalificatie twee wagens afschrijft en daardoor niet kan deelnemen aan pole day omdat de wagens er zo aan toe zijn dat ze terug moeten naar de fabriek in Chicaco. Gelukkig dat z'n teammaat wel alles heel hield, want een reservewagen was er dankzij Doornbos niet meer. Hij kan vandaag waarschijnlijk ook niet deelnemen voor plek 12 tot 22, maar pas volgende week voor plek 23 tot 33. En dat is toch lastig winnen vanaf daar. Niet dat dat gaat gebeuren natuurlijk, want hoe de hell kan je 500 miles afleggen als je binnen 17 rondes 2 wagens aan gort rijd :emo:

En ik was inderdaad verbaasd over Alonso. Had wel gedacht dat ie zich met een lichte wagen vooraan zou mengen. Misschien een foutje in z'n snelle ronde?

15. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Aan het begin leek het een leuke race te worden met een paar mooie momenten maar over het algemeen vond ik het best saai. Button pakt helaas weer de winst, ook al gun ik het hem wel. Ferrari heeft weer 3 punten te pakken maar volgens mij was het podium wel mogelijk geweest, de benzineproblemen niet meegerekend. Ze hebben zich in ieder geval flink verbeterd. Dat valt niet te zeggen van McLaren.. Hamilton noemde het al hopeloos en ik denk dat dat voor nu ook de beste beschrijving is. =(

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Button, Button, Button! \o/ Wat een strakke race weer zeg, damn! BrawnGP echt super vandaag, had wel tof voor Barrichello geweest, maar zijn tijd komt ook wel! Strakke race van hem ook. Alonso ook erg lekker, lekkere puntjes weer. Hamilton en McLaren kansloos, Kovalainen weer pech, weer een snelle uitvalbeurt. Raikkonen ook weer kapot. Vond Massa niet eens heel slecht gaan vandaag! Lijkt erop BMW en vooral Ferrari (Massa in ieder geval) een stap vooruit hebben gemaakt. Volgens mij is McLaren een stap terug gegaan. BrawnGP en Red Bull zijn momenteel de top. Strakke race van Webber ook!

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    BMW heeft volgens mij geen stap voorwaarts gemaakt. Er was gewoon niemand over die voor hen kon rijden... :eek:

En wat een fail van Ferrari weer. Hoe kan Massa nou te weinig brandstof hebben?

18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het is geen grote stap van BMW, maar had toch wel het idee dat ze ietsje beter gingen. Was wel een lekkere 1e bocht trouwens!

19. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Wellicht. Ik wacht tot de eerst volgende race waarbij de eerste 30 rondjes iedereen op de baan blijft. En was helemaal niet blij met die eerste bocht! Uitvallers, SC...

20. JeePee

JeePee Guest

Probleem met de tankinstallatie zorgde ervoor te er te weinig peut in de wagen van Massa terecht kwam. Jammer, want ik had het die Ferrari monteurs/engineers wel gegund na deze zeer goede update. Klote van Kimi weer. Dit was echt een bout weekend voor mij. Als je ziet dat Heidfeld mooi punten heeft kunnen pakken, en Kimi toch een stuk sneller was dan hem... Maarja, dan gaat natuurlijk je gassysteem kapot :mad: Hopelijk dat ze met de definitieve versie van de diffuser nog iets sneller zijn in Monaco. Vraag me ook af hoeveel voorvleugels daar gaan sneuvelen :+

Erg strakke race van Webber trouwens. Die is mooi naar voren gekomen. BMW mist nog te veel snelheid en over Mclaren kan ik maar beter niks zeggen denk ik, dat heeft Hamilton al gedaan :9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina