1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2008 / 2009

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door CaptnCook, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Als ze bij de FIA waren gebleven, had je eens moeten zien hoeveel mensen hun baan kwijt zouden raken. Volgens mij heeft de FIA hier nooit over nagedacht...

Maar een nieuwe serie dus. Ik ben wel benieuwd hoe het straks komt met mazen in de regelgeving. Aangezien teams het daar nooit over eens zijn en de FIA nu niet met een oplossing kan komen.

2. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Acht teams stappen uit Formule 1
    De crisis in de Formule 1 is compleet. Brawn GP, BMW, Ferrari, McLaren, Red Bull Racing, Renault, Scuderia Toro Rosso en Toyota zijn begonnen met de voorbereidingen van een eigen kampioenschap in 2010.
    Regels
    De acht renstallen weigeren te buigen voor de eisen van de Internationale Automobiel Federatie (FIA) die de regels voor de Formule 1 wil aanscherpen met onder meer een budgetlimiet.

Proberen
    De opstandige renstallen kondigden hun stap aan nadat Formule 1-baas Max Mosley donderdagavond nog had geprobeerd de teams binnen boord te houden.

Inschrijven
    De inschrijftermijn voor het volgende seizoen van de FIA eindigt vandaag (vrijdag, red.). Tot dusver hebben van de huidige teams alleen Williams en Force India zich aangemeld. Nieuw zijn Manor Grand Prix, Campos Grand Prix en Team US F1.

rtlgp.nl

Sportjournaal meldde het ook. Ben benieuwd, vind het wel grappig.

3. axi73

axi73 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is onder andere 'n voorstel van de teams om de kosten te drukken voor volgend seizoen. McLaren heeft bv. al 50 miljoen Euro in de ontwikkeling van het KERS-systeem gestoken. 5 miljoen meer dan de budgetlimiet die word voorgesteld door de FIA. Als nieuwe teams dit nog moeten gaan ontwikkelen met die limiet word het helemaal oneerlijk.
    Door de regels vast te zetten voor 'n aantal jaar, zoals de FOTA voorstelt, bereik je dat ook.

Je moet dat anders zien, je hebt 'n bedrijf lopen met 'n paar honderd werknemers in de productie en je hebt 'n omzet van 300 miljoen. En ineens zegt er iemand je moet hetzelfde doen maar dan met 45 miljoen. Vergeet niet dat veel ontwikkeling ook weer terug te vinden is in andere auto's.

Laatst bewerkt: 19 jun 2009
  4. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn kennis over het onderwerp is gering omdat ik de F1 minder kijk en bezighoudt omdat de races saai zijn in verhouding met zijn Amerikaanse tegenhanger, maaaaaaaaar hoe het op mij overkomt is dat ze het vervelend vinden dat ze door de budgetlimieten hun grote superioriteitspositie op de rest zullen verliezen. En dat doet het natuurlijk ook, je maakt het door de meeste regels te gelijkwaardig, en het hoge Mcclaren en Ferrari willen natuurlijk niet dat ze plots echt moeite moeten doen. Want zeg eerlijk, welke belachelijke courour je ook in een Ferrari of McClaren zet, hij gaat ongetwijfeld punten pakken. Dit in tegenstelling tot de wat mindere teams die soms gewelidige coureurs hebben maar bagger auto's en nooit punten zullen kunnen pakken.

5. axi73

axi73 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus die teams moeten maar 80% van hun bedrijf ontslaan/opdoeken alleen omdat de FIA dat zo besluit.

6. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Tuurlijk, kijk maar naar dit seizoen. 8) Veel jaren is het zo geweest, maar niet altijd. Daarbij vind ik het interessant dat F1 een sport is waarbij de techniek ook belangrijk, al dan niet belangrijker is. Als het mij om gelijkheid gaat en de beste coureur, kijk ik wel iets anders. ;)

7. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    sommige mensen zeggen wel eens het is leuk dat ze al die regels verzinnen om de competitie spannend te maken maar dat is bullshit. Met voetbal zou het toch ook niet leuk zijn als volendam, heracles en nec bijv 1,2 en 3 zouden worden. Volgens mij is het veel leuker om een ajax feyenoord en psv voor de titel te zien gaan. In de F1 dus ferrari vs mclaren. Nou dacht de fia leuk dan maken we een buggetlimiet zodat iedereen kan instappen. ik vind dat zeer dom omdat de formule 1 juist groot is geworden door het vele geld van de grote teams en nou moeten ze dat niet opeens gaan afnemen. Ferrari geeft elk jaar + - 250 miljoen uit dus kun je moeilijk naar 45 miljoen. En vergeet niet al de technologie die de fia verbied waar ferarri veel geld in heeft gestoken. Vergeet niet wat er bij de grote teams al allemaal verboden is!!!!! testen 0 KM per jaar voorheen velen 1000km per jaar. windtunnel kost miljoenen en heeft ferrari er 2 van! Mag alleen maar op 40% sterke mee worden gestest met een auto die maar 60 % of 40% van de werkelijkheid is. Dan denk je zijn de grote teams nog niet genoeg gestraft nee ze moeten er maar mee akoord gaan anders gaan die geldwolven van die fia een rechtzaak aanspannen omdat ze geld tekort komen

8. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Dit vind ik een heel goed punt. Helaas is het al jaren zo en gaat de 'strijd' tussen technologie en talent steeds meer richting de technologie.

De beste coureurs horen in F1, maar de nieuwste technologie ook.

9. coen the stig

Leuk Bevonden:
    0

Ik snap wel wat jullie bedoelen maar toch zie je wel duidelijk een verschil. Kijk maar naar button/barichello. voorheen schumacher/ barrichello of eddy ervine. mika hakkinnen /coulthard. hamilton kovalainnen. zie je toch wel duidelijk verschil vind ik. nou heb je nog steeds wel teamorders ( wat officieel niet mag) maar ga je naar kwalificatie tijden kijken zie je toch wel groot verschil tussen rijders.

10. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker weten, maar vergeleken met vroeger is dit verschil wel minder geworden. Daarnaast kunnen we nu eigenlijk alleen maar goed teamgenoten vergelijken, niet andere coureurs met elkaar omdat de techniek dan een te grote rol speelt.

Vroeger, heel vroeger, kon de coureur het verschil maken, dat is nu in zekere mate ook nog mogelijk (zie bijvoorbeeld Alonso) maar toch wel een stuk minder.

11. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
  12. bavaria

bavaria Scuderia Ferrari F1

Leuk Bevonden:
    0
    Hitler komt achter de plannen von de FOTA

Laatst bewerkt: 20 jun 2009
  13. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    :lol: Masterquote: "Don't worry, Alonso already drives a tank."

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Haha Russische Grand prix voor Stalin.

15. coen the stig

Leuk Bevonden:
    0
    hahahah luca di mossolini

16. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je mooi gedaan :thumbs:

17. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    FIA = Mosley = Eccelstone.

Die 2 gasten verzieken de F1 met hun idiote regeltjes.

18. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks!

Dat filmpje van Hitler is erg cool, hele goede ondertiteling. :lol:

Zag dit nog op een ander forum:

F1 2010 revealed!

Take on the biggest stars in world motorsport such as Kazuki Nakajima and Adrian Sutil, in the worlds fastest cars, such as the Force India VJM03.

The most realistic track modelling ever seen combined with realistic empty stands and paddock bring the electrifying atmosphere of F1 into your home for the first time.

Revolutionary new career mode, work your way from the bottom of the motorsport ladder and win the F1 World Championship and the ultimate prize, a drive in the GPWC.
    (series not included, actually its rubbish anyway and is possibly responsible for the increased death rate in small kittens)

New Multiplayer - Courtroom battle. Play with or against players all over the world in an intense courtroom battle situation featuring rhythm based gameplay. Can you beat the FIA or will you join them?

Live updates - Sudden and inexplicable rule and regulation changes updated immediately!

Welcome to F1 2010, the only game based on a major motorsport category this year that you should buy.

19. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie race! Misschien wel de mooiste droogweer GP van het jaar. Super gedaan door Red Bull en met name Vettel, wat een strakke race van hem zeg! Leuk voor het kampioenschap dat Button het ook eens moeilijk heeft, ik wil niet direct zeggen dat RBR nu de betere wagen heeft maar het kan nog wel spannend worden.

McLaren was simpelweg dramatisch, zoals verwacht eigenlijk op dit circuit. Over drie weken hebben ze volgens mij een update, hopelijk kunnen ze dan wel voor de punten gaan. =(

En hopelijk volgend jaar weer Silverstone, wat een geweldig circuit en wat een geweldige sfeer. \o/

20. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    F1 2010 was al bekend voor PS3/360 (PC weet ik niet zeker).
    F1 2009 is er voor Wii en PSP.

Heb race zelf niet gezien, was bezoek en tv niet aangehad.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina