[Formule 1] Seizoen 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 27 dec 2009.

?

Wie gaat dit spannend seizoen winnen?

  1. Alonso

    39,6%
  2. Webber

    18,8%
  3. Hamilton

    8,3%
  4. Vettel

    31,3%
  5. Button

    2,1%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Allemaal al verbruikt. ;)
     
  2. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Stuur me een PM met je email en ik stuur je een code mits je beloofd op op je DL/UL ratio te letten.:)
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd ja. ;)
     
  4. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Jummie, BBQ! :)
     
  5. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben naar de zuiderburen overgezapt..ik trek die reclames niet vandaag 8)
     
  6. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem ze wel voor lief :p

    Olav Mol is episch met z'n commentaar _O_

    btw Hamilton is goed bezig! nice voor hem.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Daar gaat die. Niet slim vind ik.
    Pak gewoon de punten, zeker als je auto de hele race al op het randje zit van kapot gaan.
     
  8. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer van Alonso vond hem goed rijden vooral met die problemen
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Vettel en Webber interesseren me eigenlijk niet zo, maar Rosberg en Kubica. :cool:
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Erm, nee? Inhalen is leuker ;)
    En daarnaast was het zijn blok die de geest gaf. De problemen die hij op het begin al had, hebben dus niet direct met zijn uitvallen te maken. Dat was namelijk de koppeling die faalde.
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Balen voor Alonsa, die toch flink aan het stampen was. Maar goed, de McLarens kwamen ze niet zomaar voorbij.
    Vettel eindelijk weer eens gewonnen, de RBRs reden beetje eenzaam vooraan, meer in het mdiden was de strijd. Op zich best aardige race zo.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nog steeds niet slim. ;)
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vond de actie van Alonso niet bijzonder riskant. Risico nemen en tegen iemand botsen of van de baan vliegen is wat anders dan risico nemen en vervolgens motorpech krijgen. Dat is niet zozeer de fout van Alonso. Daarnaast deed hij toch niet een bijzonder zware move voor zijn auto? Althans, dat leek mij van niet.
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Nah, omdat ie wat verder doorschoot met een vrij hoge snelheid moest hij heel snel terugschakelen en heel hard remmen, waardoor de motor te veel toeren draaide en plof zei?
     
  15. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij wel Matrix. Alonso had volgens de BBC problemen met de lage versnellingen. Dat hoorde je ook, bij lage versnellingen klonk de motor vreemd. Doordat Alonso er langs gaat en in de remmen moet, moet hij weer zo shortshiften (optrekken), waardoor er een toefje verscheen en bij bocht 2 van het circuit moet je ook al veel shortshiften en toen was het gedaan.
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Z'n motor was al kapot voordat hij aanremde. Je zag al een beetje olieverlies bij het aanremmen. Waarschijnlijk vol in de toeren gezeten op beide rechte stukken om de draft van Button te pakken. Met shortshiften heeft het iig niks te maken. Dat is juist fijn voor je materiaal. Je hoeft niet eens te shortshiften bij de exit van bocht 2.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2010
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar de interessante vraag is dan: Is het dan Alonso's eigen stomme schuld? Had hij vooraf moeten weten dat het te risicovol zou zijn?
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Lijkt me wel ja. Als je weet dat je vanaf het begin al bak problemen hebt en dus met mazzel de race kan uitrijden. Lijkt het me niet slim om nog eens lekker de limit van de auto op te zoeken om vol de limiter te raken in op het rechte stuk en zeker niet 3 rondjes voor het einde.
    En idd ja Shortshiften is alleen maar goed voor de motor. :)
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2010
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Ik denk het niet. De koppelingsproblemen hebben weinig met zijn opblaasactie te maken. Ik vermoed dat de motor alle 3 de races heeft gedaan? En dus redelijk op zijn eind zat. Hij had wellicht aan zijn engineer kunnen vragen wat de staat van z'n motor was, maar kom op: Je hebt de draft te pakken van iemand waar je rondes lang op hebt zitten azen. Je bent gek als je dan niet even alles vraagt van je auto om net genoeg vermogen beschikbaar te hebben om hem er naast te zetten. Je bent tenslotte een racer en geen testcoureur.
     
  20. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik heb bij deze definitief een nieuwe favoriete coureur: Robert Kubica :)

    Vind hem heel goed presteren en ik heb zelfs al eerder overwogen om van Fisico naar hem over te stappen toen ik dacht dat die geen stoel kon krijgen in 2008. Nu Fisico weg is, ben ik definitief overgestapt totdat ook hij uit de F1 verdwijnt. Gelukkig heeft het niet lang geduurd om een nieuwe favoriet te vinden, want dat is best saai kijken dan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina