1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 27 dec 2009.

?

Wie gaat dit spannend seizoen winnen?

  1. Alonso

    39,6%
  2. Webber

    18,8%
  3. Hamilton

    8,3%
  4. Vettel

    31,3%
  5. Button

    2,1%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ik heb een beetje hetzelfde. Altijd voor Raikkonen geweest, maar nu hij weg is kan ik niemand vinden. Hopen maar dat hij volgend jaar weer terug is.
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Ik ben ook altijd Raikkonen fan geweest. Vond het wel vet dat hij vanwege zijn onervarenheid bijna geen licentie kon krijgen en in zijn eerste race gelijk iedereen deed verbazen. Het bleek toen ook nog eens een zeer eerlijke coureur te zijn en hij praatte met zijn rijkwaliteiten. Nooit geen gejank of iets. Sinds zijn vertrek ben ik een Vettel supporter geworden, alleen zal ik dat nooit met zoveel 'passie' doen als voor Kimi. Die ik overigens gewoon nog steeds volg, gezien ik net zoveel van WRC houd als van F1 :+ Jammer alleen dat WRC 3 volledige dagen duurt en het wat meer tijd in beslag neemt om zijn activiteiten te volgen.
     
  3. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Bij mij is het idd ook met wat minder passie dan bij Fisichella, zal bijvoorbeeld mijn nickname hier niet veranderen naar Kubica. Maar dat kan haast ook niet anders, toen ik voor Fisichella werd eind 1997 was het sowieso allemaal nog nieuw en (dus nog mooier) voor mij de hele F1.

    Maar merk wel dat ik Kubica de hele tijd aan het volgen ben tijdens trainingen en de races, net als dat ik bij Fisichella deed.
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Kimi is ook mijn favoriete coureur, daarna komt Kubica. Vond het altijd geweldig om te zien hoe Raikkonen op het podium stond of de pers te woord stond. Écht, heeft ie dik gewonnen, of juist keihard moeten werken om te winnen, komt er zo'n droog ongeïnteresseerd verhaal. Wat een vent.
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Toen 'ie kampioen was had hij ook zo'n droge conferentie. Met motorgeluid op de achtergrond wordt het ook niet beter verstaanbaar trouwens :+
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    "...win the championship, not just constructers but also drivers"

    Joh. 8)
     
  7. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0

    ik denk dat het koppelingsprobleem juist te maken heeft gehad met het opblazen. Omdat hij met die remactie later remde moest hij ook harder remmen. Ik denk dat de motor het toen heeft begeven omdat hij te hoog in toeren terug kwam. Als je dat te hard doet word de motor te heet en krijg hij een enorme opdonder. Hij had sowieso al een kapotte versnelingsbak want hij moest gas geven voordat hij wilde schakelen. Hij zal dus een kapotte as hebben gehad in de versnellingsbak.

    en ferrari heeft al 2 motorwissels gehad. Maar ze kunnen die oude nog maken en opnieuw gebruiken
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2010
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Een motor wordt niet te warm in die twee seconden dat je remt. Wél wordt hij te warm als je twee volledige rechte stukken in iemand z'n hete uitlaatgassen loopt de hangen en ook nog eens het meeste van de motor vraagt. Ook heeft hij zeker geen kapotte bak gehad, want al z'n versnellingen deden het prima. Probleem zat 'm puur in de koppeling.

    Nope, ik blijf erbij. Geen stomme actie van Alonso. Had iedereen kunnen gebeuren met een 3 races oude motor. Schakelprobleem of niet.
     
  9. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    een motor in de formule 1 word juist gekoeld op het rechte stuk. Dat hij achter iemand reed zal echter geen grote invloed hebben op de koeling want ze gaan toch wel tegen de 300 op het rechte stuk. 1x verkeerd of te hard terug schakelen kan wel degelijk voor een ploffende motor zorgen. Dat gaan sneller dan je denkt.

    en de versnellingsbak was wel degelijk niet in orde. dit zei alonso erover:

    "Vanaf de start ging het al verkeerd. Tijdens de opwarmronde was mijn versnellingsbak al kapot gegaan, waardoor mijn koppeling in de race niet werkte. Ik moest daardoor op een heel rare manier remmen. Ik moest terugschakelen en vervolgens hard gas geven om de bocht in de juiste versnelling te kunnen rijden
     
  10. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    [​IMG]
    Geen grote invloed wanneer je achter iemand rijdt op het rechten stuk :')

    Stoppen met Need for Speed spelen, jongen.
     
  11. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    niet op de koeling van de motor. Met 300 km is er nog steeds genoeg koeling.

    En tegenwoordig valt het wel mee hoe groot de invloed van de slip stream is. Dat is aardig veranderd met de invoering van de kleine achtervleugel.

    en btw ik speel geen nfs:emo:
     
  12. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Kubica is altijd al een van mijn favorieten geweest! Ik vind zijn rijstijl wel wat weghebben van Villeneuve. Net even wat meer risico nemen met de wagen en het nog net niet als beukprojectiel gebruiken :D



    Dit blijft toch wel een van de meest epische crashes van de afgelopen jaren.
     
  13. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    De motor wordt zo goed als niet gekoeld tijdens een slipstream.
     
  14. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    dan mag jij mij vertellen hoe ze de motor dan koelen bij races al de indy 500
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    De auto wordt idd niet goed gekoeld als je in de slipstream zit.
    Bij de Indy 500 zie je ze ook zo vaak een beetje naar links of rechts gaan om te koelen.
    Het heeft natuurlijk ook met de weer te maken. Hoe warmer het op de dag is hoe minder lang ze in de slipstream kunnen zitten.
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Een Indy car is lang niet zo op de limieten geconstrueerd als een F1 wagen. De opening van een F1 sidepod en de chimneys (tegenwoordig in mindere mate) wordt per race aangepast naar de omgevingstemperatuur. Hoe groter zo'n opening, hoe minder de aero, dus die wil je zo klein mogelijk houden.

    We hebben in Bahrein al gezien hoe Alonso verse lucht hapte achter Vettel, door op het rechte stuk steeds uit zijn slipstream te gaan. Vergeet niet dat de uitlaatgassen zo'n 800°+ zijn en de lucht uit de wielen zo'n 300°+. Die lucht is ook nog eens verstoord en zal dus nimmer zo goed koelen als lineair stromende lucht van 20°. Tel daarbij op dat je op het maximaal mengsel en toerental loopt te rijden. Dan kan het wel eens voorkomen dat je motor te warm wordt en plof zegt ;)

    Bij het (te snel) terugschakelen kan je motor inderdaad te hoog in toeren komen. Dit is alleen slechts voor een fractie van een seconde en lang niet lang genoeg om de motor te overhitten. De oliedruk kan hoogstens te hoog worden, als de versnellingsbak überhaupt nog heel is. Of je kleppen gaan zweven door het te hoge toerental, maar dat zal bij een F1 blok + het niet eens heftig terugschakelen van Alonso zeker niet gebeuren ;)

    Iets minder Forza dan :+
     
  17. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
  18. JeePee

    JeePee Guest

  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ze ploppen mooi tegelijk. :+
     
  20. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina