1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 27 dec 2009.

?

Wie gaat dit spannend seizoen winnen?

  1. Alonso

    39,6%
  2. Webber

    18,8%
  3. Hamilton

    8,3%
  4. Vettel

    31,3%
  5. Button

    2,1%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Iets in mij zegt dat ook , al vind ik het toch wel jammer opzich.
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Brawn vergat die regel helemaal niet. Zoals ik al gezegd had: Brawn vondt niet dat de race onder een neutralisatie is gefinished. En ik ook niet, want dan had er geel en al helemaal géén groen gezwaaid moeten worden. Maarja, de FIA vind dat de race wel eindigde achter de Safety Car en MGP heeft haar protest inmiddels teruggetrokken.
     
  3. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze hadden het protest wel door kunnen zetten, maar daar zouden ze niks aan gehad hebben. De FIA heeft binnenkort toch een vergadering waar regel 40.13 besproken gaat worden.
     
  4. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar aanleiding van Spa '08 moesten ze de reglementen zelfs helemaal wijzigen, maar laat ik maar geen oude koeien meer uit de sloot halen. :)
     
  5. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Spa 08 was een aanfluiting voor de f1..vind ik.

    Neem aan dat je het Hamilton/Kimi incident bedoeld?
     
  6. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0

    beetje dom van hem.

    hij kan vinden wat hij wil maar de race is toch echt onder netralisatie gefinisht. en zo zijn de regels. laatste ronde was de sc in de baan. dat die van de baan af ging was puur om niet te finishen achter de sc.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Oke, ik leg het nog één keer uit. Dit is een race finishen onder een neutralisatie:

    [​IMG]

    Dus als je het bericht geeft dat de track clear is en met groene vlaggen gaat zwaaien finish je gewoon niet onder de SC. Vandaar dat de regel ook herzien gaat worden.
     
  8. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Het moet gewoon zo blijven dat je pas mag inhalen als je over start/finish bent en niet nog eens gaan werken met een safteycar lijn
     
  9. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    je finisht mischien niet achter de sc maar wel onder dezelfde situatie. Als je gaat finishen als de safety car op de baan is zal hij naar binnen gaan en word de baan wel vrijgegeven maar mag er niet worden ingehaalt.

    uitzondering op de regel is dat. kunnen ze een heel leger met groene vlaggen inzetten zo zijn de regels.
     
  10. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Maar, normaal mag je toch tijdens een race (die zich nog niet in de laatste ronde bevindt) ook pas inhalen op start/finish? Waarom zou dat in de laatste ronde anders zijn?
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Klopt, dit was normaal het geval. Met ingang van 2010 hebben ze deze regel alleen veranderd en mag er ingehaald worden vanaf de Safety Car lijn.

    @ coen the stig,
    Laat maar...
     
  12. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Zou toch wat zijn. Canada gelukkig weer op de kalender gaat het feest misschien toch niet door
     
  13. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou wel balen zijn idd.

    Wel een beetje slordig om daar nu mee te komen natuurlijk.
    Als dat bekend is hadden ze dat al lang aan kunnen pakken.
     
  14. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Hopelijk valt het allemaal wel mee, want Canada vind ik altijd wel 1 van de gaafste races van het seizoen. Ook een heel erg gaaf circuit, gebeurt altijd wel wat.
     
  15. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, want aan het begin van de laatste ronde zeiden ze dat de track clear was en de safetycar van de baan ging. Dus mag er weer geraced worden.
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Canada is echt tof inderdaad. Ook nooit saaie races. En dat verhaal zal wel meevallen. Zal wel een verslaggever zijn die gehoord heeft dat er veel lekken zijn in Montreal en verzint er vervolgens een doom-scenario voor de GP bij om lezers te trekken. Ik geloof er niet in :)
     
  17. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    [​IMG]

    Heeft dat bijsturen nou serieus een functie, of oefent ie hoe hij uit de muur had kúnnen blijven? :9
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Hij oefent :+ Z'n fusee's waren eraf geklapt, dus los van het stuurwiel zelf draaide er nog weinig mee.
     
  19. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    Lotus-teambaas: "Schaf blauwe vlaggen af"
    20 mei 2010


    Lotus-teambaas Tony Fernandes zou graag willen zien dat de blauwe vlaggen afgeschaft worden. Nu de nieuwe teams regelmatig te maken krijgen met de blauwe textiel, vreest de eigenaar van Air Asia voor de veiligheid. Fernandes heeft het voorstel al bespreekbaar gemaakt bij de overige teams en die reageren positiever dan verwacht.


    In races waar de nieuwe teams soms drie ronden aan de broek krijgen, moeten de coureurs keer op keer de blauwe vlaggen in de gaten houden. Dat betekent een gebrek aan concentratie op de baan. "Ik werd raar aangekeken toen ik het voor het eerst voorstelde", zei Fernandes tegen de Norfolk Eastern Daily Press. "Het is een dieper onderzoek zeker waard en ik krijg de nodige medestanders."

    "In de goede oude tijd waren er geen blauwe vlaggen. In NASCAR en IndyCar heb je geen blauwe vlaggen. Ik denk dat het de show ten goede zou komen en de veiligheid ook, om eerlijk te zijn. Ik denk dat de blauwe vlaggen meer kopzorgen brengen en dat het veiliger zou zijn om ze af te schaffen. Je bent constant aan het denken of je links of rechts moet rijden."



    wat een domme vent is dat. als je in een race 3x op een ronde word gezet moet je niet klagen over blauwe vlaggen maar moet je een auto bouwen die sneller is zodat dat niet gebeurt.

    laat ze dan aub ook weer de 107% regel invoeren. dan zien we die teams op zondag (gelukkig) niet meer terug
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Lotus zit gewoon binnen de 107% hoor ;)
    Wat niet wegneemt dat blauwe vlaggen gewoon noodzakelijk zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina