1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 27 dec 2009.

?

Wie gaat dit spannend seizoen winnen?

1. Alonso

39,6%
  2. Webber

18,8%
  3. Hamilton

8,3%
  4. Vettel

31,3%
  5. Button

2,1%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Massa is nooit meer dezelfde geworden naar Hongarije.

2. JeePee

JeePee Guest

Omdat? Zijn eerste race na die crash was 'ie gewoon 2de hoor. Massa is nooit een topper geweest. Al helemaal niet als hij in de middenmoot moet starten.

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Echt? Inderdaad, maar moet eerlijk zeggen dat ik de vorige race al vrij snel vergeten ben. Saai. Deze was dan toch nog wat boeiender.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ferrari had daar gewoon een beter auto. Massa is echt wel een topper geweest (2008 op zijn top) alleen zijn racing bloed is een beetje weg. Alsof die er niet meer voor 100% voor wilt gaan in race. En dat is jammer.

5. JeePee

JeePee Guest

Deze race ging hij er helaas 200% voor...
    En 2008 was niet echt een topjaar. Toen Kimi de beker met 1 hand vast had en Ferrari besloot de hele balans van die auto richting Massa te gooien werd het een seizoen van wie de minste fouten maakte. Er werd zo nu en dan echt bizar slecht gereden. Dit jaar is ook een foutenfestijn, alleen ligt het niveau toch een stuk hoger dan twee jaar terug. Massa is in mijn ogen in elk geval niet slechter geworden na die gekopte veer.

6. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Massa zijn seizoen is in principe toch al afgelopen.

Hij zal de eerste zoveel races volgend seizoen Alonso moeten voorblijven anders kan het wel eens zijn laatste Ferrari jaar zijn denk ik.

7. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik denk dat het klaar is voor Massa. Alleen als Ferrari een coureur vindt waarin ze meer zien, zie ik Massa niet meer bij Ferrari rijden volgend jaar. Wellicht naar Renault, als ze daar af willen van Petrov? Ik zag op zich nog wel een goede coureur in hem, maar toch wel veel crashes.

8. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    naja in 2008 was Massa echt veel beter dan Kimi. Die gast kwam niet meer vooruit na de eerste helft van het seizoen. En de beker met 1 hand vast viel ook wel mee. Maarja met Kimi kijk jij altijd met andere ogen!

De enigste reden dat Massa in 2008 geen wk was, was die debiele tankinstalatie met die lichtjes die ferrari toen gebruikte.

9. JeePee

JeePee Guest

Ik ben een redelijk objectieve fan. Als 'ie iets fout doet wil ik dat best toegeven. Alleen als mensen zeggen dat Kimi in 2008 met motivatieproblemen te kampen had en daarom verloor van Massa hebben ze teveel naar Olaf Mol geluisterd.

Dat was zonde in Singapore ja. Maargoed, Raikkonen (die achter Massa moest wachten in de pits toen) reed nog naar P5 voordat hij uitviel, terwijl Massa bleef haken op P14...

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  11. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat word dringen in de eerste bocht.

Op de xbox vind ik het wel een aardig circuit , zitten alleen net iets teveel langzame bochten in.

12. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    1e bocht is erg krap inderdaad! Het is een leuk circuit ja, alleen zitten er inderdaad teveel langzame bochten in en enorm lange rechte stukken waardoor je zowel veel downforce als veel topsnelheid nodig hebt. Heb er nog geen goede setup voor gevonden.
    In de regen is echt een drama circuit!

13. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Ik weet niet wat hij had. Maar ik weet wel dat Massa super bezig was tweede helft van dat seizoen. Alleen had hij in het begin een paar domme uitvalbeurten. In Bahrein dacht ik ook een beginnersfout.

14. JeePee

JeePee Guest

Bahrein won Massa ;)
    Maar tot en met Spanje ging het vrij hard met Kimi, waarbij Spanje echt een monster weekend was (snelste VT1, snelste VT2, pole, snelste raceronde, overwinning). Hij stond al vrij stevig aan de leiding toen. Joost mag weten waarom, maar Ferrari kwam na dat weekend met een geheel herziene achterkant van de Ferrari waar Kimi's snelheid hard mee achteruit ging en die van Massa iets vooruit. Massa leek het heilige vuur gevonden te hebben en Kimi, die bijna elke race achter Kovalainen vast zat, had zogenaamd te maken met motivatieproblemen. In de races die nog enigsinds gingen (Frankrijk en Canada) kreeg hij te maken met een kapotte uitlaat en een roodlichtnegerende Lewis Hamilton. Vanaf Monza kreeg Kimi weer de 'Spanje' achterkant terug en Massa bleef met de geupdate rijden. Als je die plaatjes ziet van dat weekend zien hun auto's er ook redelijk anders uit. In de enige droge training dat weekend was Kimi de snelste en toen het tegen het einde van de race droger werd reed hij de snelste ronde op 1.5 seconde van de nummer 2. In Singapore was hij na de 1ste stops veel sneller dan Massa maar eindigde het verhaal in de muur, in Fuji ging 'ie als 1ste de eerste bocht in, maar reed Hamilton hem eraf en in China moest hij Massa voorlaten ivm het kampioenschap.

Als Ferrari met z'n tengels van die wagen was afgebleven ben ik er heilig van overtuigd dat 2008 niet het jaar van Hamilton was geworden. Motivatie m'n reet.

15. Steadyrabby

Steadyrabby ***

Leuk Bevonden:
    0
    Morgenvroeg om 8 uur de Race, weer vroeg me nest uit :mad:.

16. JeePee

JeePee Guest

haha kut, heb de quali vanochtend niet gezien (werd 'ie uberhaupt wel uitgezonden op rtl?) en wou nu dus tot twee uur ff niks over de F1 lezen om straks om 14:00 uur de herhaling te kijken. Klik ik net op het F1 today icoontje, ik denk shit, snel weg klikken, doe ik dat door op het autosport.com logo te klikken :emo: Weinig verassing meer vandaag :+

17. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Ja hij werd gewoon om 7 uur uitgezonden.

18. JeePee

JeePee Guest

Ah ok. Ik zag homeshopping staan in de tv gids :+
    Mooie pole voor Vettel trouwens, maar wat verliezen ze veel in sector 1 zeg! Als Alonso morgen na de 1ste bocht vlak achter een Red Bull zit gaat hij er bij bocht 3 ongetwijfeld voorbij.

Mocht het droog blijven vannacht dan is Webber echt gezien trouwens. Zoveel stof ligt er aan de linker kant: http://twitpic.com/304hqz/full Al gaat het waarschijnlijk regenen. Hopelijk niet te hard, want ik wil niet net zoals vorige keer in Japan voor noppes zo vroeg op staan :{

Go Vettel \o/

19. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Webber is sowieso gezien denk ik met vuile lijn en de te trage eerste sector.. Hamilton zie ik wel een do or die actie doen in de eerste ronde. Bij de start door de vuile lijn wat plekken verliezen, maar ik denk dat hij met f-duct in de eerste sector wel wat plekken kan terug winnen.

20. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    is de race morgenochtend op 8:00?
    nu ik F1 2010 heb wil ik wel weer een keer kijken :D Het is echt jaren geleden zeg, het laatste seizoen dat ik volgde deed Verstappen volgens mij nog mee, daarvoor heb ik het wel paar jaar gezien :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina