[Formule 1] Seizoen 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 27 dec 2009.

?

Wie gaat dit spannend seizoen winnen?

  1. Alonso

    39,6%
  2. Webber

    18,8%
  3. Hamilton

    8,3%
  4. Vettel

    31,3%
  5. Button

    2,1%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe was sarcastisch ;)

    ben toch nog beetje voor McLaren aangezien ik daar vroeger altijd voor was met Hakkinen en Coutlhard :cool:

    Was mooie race :thumbs:
     
  2. Edjuuuuuh

    Edjuuuuuh -

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    61
    Ja echt balen :'-( 2 maten van me zijn fan van alonso kan ik de hele middag weer aan horen |:-

    kimi idd ook met zijn motor problems bij mclaren toen
    was ook fan van hem tot hij naar Ferrari overstapte (daar paste hij totaal niet tussen vond ik)

    hoorde een tijdje geleden trouwens dat hij een comeback gaat maken is dat nou echt zo of niet ?

    als het wel zo is hoop ik wel dat hij bij MClaren of mercedes GP komt!
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Een ding is mij wel duidelijk, de baan was gewoon nog niet af, deze race had pas volgend jaar gehouden mogen worden. Vond het echt een slaapverwekkende race. Toen de race eindeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelijk op gang kwam, vond ik het ook niet echt veel spektakel.

    Ben zelf totaal geen liefhebber van Red Bull, Vettel en Webber, dus de resultaten van Alonso en Hamilton en het uitvallen van beide Red Bulls, maken voor mij alles goed. :)
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    San Marino 2005
    Nurburgring 2005
    Hockenheim 2005
    Japan 2006
    Singapore 2008
    Bahrein 2010
    Hockenheim 2010
    Korea 2010

    Allemaal races die Alonso volledig cadeau heeft gekregen. 30% van z'n totale overwinningen. Goh wat verdient die man het hè!!

    Hoogstwaarschijnlijk blijft hij gewoon rally rijden.
     
  5. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij reed natuurlijk ook achteraan en iedereen voor hem viel in al die races uit.
     
  6. Edjuuuuuh

    Edjuuuuuh -

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    61
    idd hij was lucky maarja dat hoort er ook bij
    enige wat ik dapper vond van hem, is dat hij op het laatst nog zo hard door reed met half versleten banden met al 14 seconden voorsprong op hamilton
     
  7. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    cadeau? het gaat er toch om wie de beste+snelste auto heeft en daarmee als eerste over de finish komt :)
     
  8. Edjuuuuuh

    Edjuuuuuh -

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    61
    klopt maar hij bedoeld denk ik meer zo van hij rijd 2e (net zoals vandaag)
    en de P1 valt uit zo krijgt hij dus een overwinning cadeau (hij hoeft er niet voor te vechten)
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Vandaag viel niet alleen Vettel voor hem weg. Ook Webber en Hamilton. En een jagende Rosberg achter hem. Al is een positie winnen door een fout van een ander niet erg natuurlijk. Maar het lijkt erop dat áls de leider een mechanisch probleem heeft, Alonso dan altijd op P2 rijdt. Ook nog steeds niet erg natuurlijk, maar bij dat soort overwinningen juicht onze Spanjool het hardste. En dat haat ik.
     
  10. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Als Vettel van start tot finish 1e rijdt .. heeft hij er dan meer voor 'gevochten' dan Alonso?

    het is jammer dat die Red Bull het begaf, volgens mij kwam Alonso wel steeds iets dichterbij en had hij hem misschien wel in kunnen halen. Maar omdat die Red Bull kapot gaat heeft hij de overwinning ineens "cadeau" gehad 8) Vind ik allemaal een beetje makkelijk gezegd :)

    edit: @jeePee dat ze niet allemaal in precies dezelfde auto rijden is soms een voordeel soms een nadeel ;)
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2010
  11. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Onverwachte overwinningen zijn het mooiste toch? Als je van pole tot finish eerste rijdt dan ben je toch lang zo blij niet? Als ik een tentamen goed maak, terwijl ik dat van te voren niet had verwacht ben ik daar veel blijer om dan wanneer ik een tentamen goed voorbereid heb en hem dan goed maak.

    Het zou natuurlijk andersom moeten zijn, maar in de praktijk is dat niet het geval.
     
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Een goed tentamen gaat ten koste van niemand. Als je met tennis de bal op de rand van het net slaat en daardoor een punt wint, ga je ook niet lopen juichen.
     
  13. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0


    wat een trieste reactie. F1 gaat erom dat je als eerste over de finish komt en hoe dat maakt niet uit. Maar of er nou mensen weg vallen of niet dat hoort bij de sport. maar dan moet hij toch nog maar als eerste aan de finish komen. in de regen, moeilijke omstandigheden. wie als 1ste aan de finish komt heeft gewoon verdiend gewonnen.
     
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Aan het einde van de dag is het gewoon Red Bull / Vettel die hun zaakjes niet voor elkaar hebben en Alonso en Ferrari hebben het wel voor elkaar. Die overwinning van Alonso in Duitsland was niet verdient, want dat was een teamorder. Maar Alonso reed vandaag gewoon op een keurige 2e plek en kwam zelfs wat dichterbij aan Vettel. Het heeft niks met geluk te maken. Maar met je zaken op orde hebben, iets wat bij Red Bull vandaag niet zo was en bij Ferrari wel. Alonso heeft deze overwinning wel verdient, want hij zat er gewoon keurig bij, klaar. Dat Vettel z'n zaakjes niet voor elkaar heeft, dat kun je Alonso niet verwijten.

    En het is nou wat anders als Alonso achteraan rijd en iedereen valt voor hem uit. Maar Alonso rijd altijd wel op een top 3 plaats, ten eigen verdienste. Hij zit er altijd bij en als er dan iets gebeurt, dan slaat hij toe. Je moet er wel bijzitten en dat zit Alonso altijd wel.

    Je kunt nog zo snel zijn en de hele race vooraan rijden, maar het gaat erom wie er aan het einde vooraan rijd.
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2010
  15. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Misschien moet je maar bij rally blijven, F1 schijn je niet helemaal te snappen! :):
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Voor Alonso heeft het alles met geluk te maken. Het geluk dat Red Bull inderdaad de zaakjes niet voor elkaar had en daardoor het motorblok van Vettel dwars door de bodem heen zakte (ooit eerder gezien zoiets 8)?) En zoals ik al zei, iedereen krijgt wel eens een overwinning in de schoot geworpen en dat is alleen maar mooi voor diegene, maar geen enkele coureur heeft zoveel leidende coureurs zien uitvallen vlak voor z'n neus als Alonso. Het heeft hem zelfs aan z'n eerste titel geholpen en door de blow up in Japan en alle problemen in Brazilië voor Schumacher wellicht ook aan z'n tweede. Ik vind het gewoon niet vet als hij de 3de ook op deze manier binnen sleept.

    Er zijn er wel meer die er altijd bij zitten. Maar niemand die zoveel schoot worpen krijgt als onze wenkbrauw. En dan gaan we niet één keer juichend op de auto staan, nee weet je wat, gewoon nog een keer erop klimmen!

    En dit is natuurlijk vrij zinloos, maar ik vind het gewoon niet relaxt dat hem dit wéér overkomt. En dan heeft hij zogenaamd super gereden en is hij de man van de wedstrijd...
     
  17. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik hoop niet dat Alonso WK wordt. wordt hij het weer onterecht..
    In 2005 was hij gewoon de beste, in 2006 gewoon gelukkig door schumachers slechte seizoenstart. Maar die reed hem compleet weg de tweede helft van het seizoen. En nu dit jaar weer terwijl Vettel veel beter is.

    Ik hoop dat Vettel gewoon de twee komende GP's pakt!
     
  18. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Ik hoop gewoon op Webber, als hij vandaag niet was uitgevallen had het er goed uitgezien voor hem. Maarjah, nu hebben we tenminste wat extra spanning de laatste 2 races :+.
     
  19. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Als Alonso weer kampioen wordt dan heeft hij het samen met Ferrari gewoon beter gedaan dan de rest, net als in 2005 en in 2006 met Renault. 2005 vond ik eeuwig zonde dat Kimi het niet werd, maarja: shit happens. Ook in 2006 was hij overall gewoon de beste, en daarom is het dus niet alleen Suzuka.

    Ik hoop op Hamilton dit jaar maar uiteindelijk worden de beste kampioen. Red Bull had het in ieder geval allang kunnen zijn, maar wie weet wat de laatste twee races zullen brengen.
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Hamilton zou ik ook niet erg vinden, mocht Vettel het niet meer halen. Liever Button nog, maar die is tamelijk kansloos. Alonso hoef ik niet meer uit te leggen en Webber hoeft het van mij al helemaal niet te worden. Die man blinkt nergens in uit, behalve zeuren hoe gevaarlijk een baan wel niet is :+ Ben erg benieuwd naar de ontknoping.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina