1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2011

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Obscure Thing, 25 mrt 2011.

1. JeePee

JeePee Guest

Als je het mij vraagt zat Hamilton fout.
    Thumps up voor Vettel, Senna en Algersuari!

2. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet waarom Hamilton ineens naar rechts reed, lijkt er inderdaad op om Maldonado te laten schrikken maar zou ook kunnen dat hij daar zijn inters wou koelen en hij Maldonado bijna te laat zag. Het gaat naar mijn idee verder niet om een schuldvraag, zeker niet bij die actie van Maldonado want dat was gewoon bedoeld om iemand doelbewust eraf te rijden, of hij lag te slapen in z'n Williams.

Ben in ieder geval positief verrast door Senna en inderdaad ook door Alguersuari! McLaren maakte een grote fout door Button tijdens Q2 naar binnen te halen. Snap nog steeds niet hoe ze die fout hebben kunnen maken.

Maar nat of droog, het wordt waarschijnlijk een mooie race morgen. :)

3. Remco

Remco Guest

Het lijkt een klassiek gevalletje 'onderschatting van de concurrentie'. Zonde.

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Helaas hebben we dat al heel vaak gezien dit seizoen en niet alleen bij McLaren. Alleen Red Bull lijkt hier dit seizoen nauwelijks last van te hebben.

5. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Heb net de beelden weer gezien en zie dat Hamilton nauwelijks iets doet, zou belachelijk zijn als ze daarvoor een straf gaan uitdelen.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar die kleine abrupte move naar rechts blijft niet netjes.

7. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Waarom duurt het zo lang voordat de FIA nou eens hierover oordeelt?

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Vind dat Maldenado wel een fikse straf mag krijgen maar Hamilton gaat ook niet vrij uit. 5 plekken terug op de grid lijkt mij wel een goede straf. Maldenado laten ze wat mij betreft deze wedstrijd niet rijden

edit//Op de beelden van Hybrid lijkt het net of Hamilton de hoofdschuldige is terwijl in de view van bovenaf het duidelijk Maldenado was

Laatst bewerkt: 27 aug 2011
  9. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Maldonado vijf plekken terug, Hamilton een berisping.

De straf voor Maldonado had van mij wat hoger mogen uitvallen, want dit sloeg nergens op. Verder wel eens met de FIA.

10. JeePee

JeePee Guest

Triest. Ze hadden beide dezelfde straf moeten krijgen. Eigenlijk had die van Hamilton zwaarder moeten zijn, want die gast heeft onderhand al 38 reprimandes achter zijn naam staan... Maar met 2 RB's op de voorste rij en Massa op P3 hoef je geen spannende race te verwachten, dus doen ze het maar zo :emo:

11. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Dan kan je Hamilton net zo goed uit de F1 gooien, als je zo gaat redeneren. Kom eens met echt goede argumenten, als je die al hebt.

12. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nah, jij bent wel heel erg anti-hamilton.. behalve die stuurbeweging, wat niet netjes is, deed hij niets fout. Maldonado hield zich niet aan de regels en hij is verantwoordelijk voor de schade aan beide auto's.

13. JeePee

JeePee Guest

Ik ben helemaal niet anti-Hamilton. Ik zie hem graag rijden en als hij er niet bij zou zijn zou dat een gemis voor de F1 zijn. Hij haalt alleen veel te vaak fratsen uit die hij echt niet nodig heeft.
    En als een reprimande geen argument is, waarom worden ze dan uitgedeeld?

Overigens ben ik nog steeds van mening dat Lewis hier fout zat. Maldonado rijdt rechtdoor (niet netjes, want het circuit gaat licht naar rechts) maar Hamilton stuurt toch echt tot twee keer toe naar rechts. Vandaar mijn reactie.
    Houd zoiets bij een middelvinger of ga na afloop even verhaal halen. Maar ga niet gevaarlijk liggen doen. Dat geldt voor beide uiteraard. Vandaar dat ik de straf niet vind kloppen.

Overigens was de FIA eind 2008 lekker bezig door bij bepaalde voorvallen na afloop een shitload aan camera beelden online te zetten. Jammer dat ze hier mee gestopt zijn. Had graag de onboards gezien.

14. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Helaas laat dat filmpje niet zien was Hamilton 2 sec ervoor doet.
    Dat was gewoon niet netjes en waarschijnlijk was dat de trigger voor Maldonado om dat te doen.

Maar ja het is imo afgehandeld. Hamilton terecht een warning en misschien iets te licht voor Maldonado. Zeker waar Buemi laatst nog achteraan moest starten met dat gedoe met met Heidfeld in Duitsland. Maar is niks aan te veranderen nu hoop dat ze beide wat geleerd hebben. Helaas is er lange tijd niks groots meer gebeurd in F1 dat ze zien dat het erg gevaarlijk is in een normale race. Je moet je dit soort grapjes niet uithalen zeker als de vlag al gevallen is.

16. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Vind de straf voor Hamilton ook gewoon te licht. Zoals JeePee al zei heeft hij al best wat reprimandes gehad en dan vind ik dat je met dit in het achterhoofd iemand ook gewoon een keer moet straffen want hij leert er blijkbaar niets van

17. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Waarom mogen D'Ambrosio enzo vandaag starten? Ze hebben toch niet de 107% tijd gehaald? Ik was gisteren niet helemaal aan het opletten, maar op de BBC hebben ze denk ik niet de reden gegeven terwijl ze hem al feliciteerde in het interview.

Niet dat ik het erg vind, want het had echt wel rot voor D'Ambrosio geweest mocht ie niet op z'n thuistrack rijden.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Omdat ze in de Practice etc gewoon er binnen waren de hele tijd.
    En het gister een zooitje was met de regen. Waar iemand die als laatst over de finish kwam ineens een seconde sneller ging omdat het droger werd.

19. Remco

Remco Guest

Is er al een verklaring van de kant van Button?

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Deel Deze Pagina