1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2011

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Obscure Thing, 25 mrt 2011.

1. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Maar in feite betekent dat dan dat je iets meer downforce kan zetten, terwijl je op de rechte stukken dan misschien net zo hard gaat (door drs) als wanneer je dat niet doet?

2. JeePee

JeePee Guest

Rare FIA. Het idee achter DRS was 'inhalen mogelijk maken op plekken waar dit voorheen niet kon'. In de eerste chicane op Monza werd A-L-T-I-J-D ingehaald. Altijd. Prachtige uitremacties van 340 km/h terug naar 80 en als het ff meezat de actie doorvoeren naar de 2de chicane, waar het gevecht dan ergens in de Lesmo's pas beslist werd. Ik weet nog niet wanneer de zone actief wordt, maar FIA kennende zal het rechte stuk een drive by plek worden en wordt je hard genaaid als je net een kaartje voor de tribune in turn 1 gekocht hebt :{

Die tweede zone is wel prima. In Variante Ascari werd vrijwel nooit ingehaald, dus dat is dan een mooie gelegenheid voor DRS, mits ze de zone niet direct na Lesmo 2 laten beginnen.

Waar mijn interesse nu het meeste naar uit gaat is de set up van teams. Wellicht dat we voor Monza begrippen nu high downforce set ups gaan zien. In de kwalificatie mag die achtervleugel toch altijd open, en in de race moet je dan maar hopen dat je achter iemand zit. Misschien dat de middenmoot hier wat leuks mee kan doen. Ik verwacht eerlijk gezegd bij geen enkel team meer die hele vlakke plankjes als achtervleugel.

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Denk dat veel a la Button gaan hoe die het vorig jaar had.
    Die had redelijk hoge downforce voor Monza. En was super snel in de Lesmo's.
    En daar zit nu ook een DRS timer. Ben benieuwd.

4. JeePee

JeePee Guest

Jup, maar die had een F-Duct die hij altijd kon gebruiken. Als je nu pole traint met veel downforce ben je redelijk proper fucked voor de race :+

5. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Dat wordt inderdaad interessant dan, maar ik ga er vanuit dat we toch wel minimale downforce setups te zien zullen krijgen. Ben het met JeePee eens, de FIA is nu met andere dingen bezig dan waarvoor DRS oorspronkelijk bedoeld was. Wat mij betreft brengen ze juist de F-duct terug en schaffen ze dit systeem weer af voor volgend jaar.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar had niet iedereen die al tijdens de race van Monza vorig jaar?

Imo moeten ze alleen Kers houden.
    Heeft nog een iets tactisch in de race. Is groen wat ze zo graag willen en pushed teams nog meer om het perfect te maken. Rest moet gewoon racen zijn en niet knopjes indrukken. :)

7. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    KERS mag van mij ook zeker blijven maar ook de F-duct vind ik wel een toegevoegde waarde hebben, ondanks dat het er vaak niet mooi uitziet. Bij beide systemen gaat het er nog steeds om wie er het beste van kan maken, terwijl ik met DRS steeds meer het gevoel van competitievervalsing krijg.

8. JeePee

JeePee Guest

Sommige gebruikte hem in Monza niet, maar ik geloof dat vorig jaar sowieso door de F-duct-teams met wat meer vleugel werd gereden. Button was niet de enige, maar had wel het meest extreme (soort Monaco achtervleugel :+)

Zie Ferrari:

En Renault:

Wel jammer. Vond die Monza auto's altijd wel leuk voor de afwisseling :)

9. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Damn, als je die vergelijkt met een paar afbeeldingen uit '99 in Monza, die ik voor een tijd terug nog zag, dan is dat verschil in afstellingen gigantisch ja!

Las trouwens dat een bekendmaking voor de Franse GP voor 2013 aanstaande is en dat de Turkse GP weer niet op de kalender voor 2012 staat vermeld.

Nu is dat laatste circuit niet de mooiste van allemaal maar nog altijd vele malen beter dan Valencia, Bahrein, Abu Dhabi etc. En dan straks ook nog de bevestiging van één keer in de twee jaar Spa. :'-( Echt jammer al die ontwikkelingen..

10. JeePee

JeePee Guest

Ja in 2009 reden ze ook nog rond met ultra-low downforce :)

De kalender voor volgend jaar is zo slecht nog niet gelukkig. Melbourne als opener en Interlagos als afsluiter, altijd goed!!
    Het Spa verhaal is nog steeds even afwachten volgens mij. Gerucht gaat dat ze wat investeerders hebben. Shell? Ik hoop op het beste!

Oh, en wie zondag nog GP2 heeft gekeken en zich afvroeg waarom de versnellingsbak van Leimer niet meer aan het motorblok vast zat...

[yt]yoMDeaXtyhw[/yt]

Auw :'-(

11. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Moest 'ie pissen ofzo, dat 'ie zo weg sprint bij z'n auto? :+

12. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat pissen het laatste is waar hij zich druk om maakt :+

Ik zou ook snel wegwezen..er zou er daar nog maar 1 afvliegen:x

13. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Dit jaar is het niet zo'n interessante silly season omdat het meeste al is bevestigd voor volgend jaar, maar daardoor is dit stoeltje wel één van de meest aantrekkelijke geworden. Zou helemaal mooi zijn als van der Garde een serieuze kanshebber wordt!

14. JeePee

JeePee Guest

vd Garde kan makkelijk aan die 5 miljoen voldoen. Had hij niet zeker het dubbele? En wellicht wil Phillips ook weer instappen als er een Nederlander bij het team zit?

15. Mika Kimi

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, en zowel hij als Williams worden gesponsord door McGregor dus die zullen er ook blij mee zijn. Heeft van der Garde's schoonvader daar niet ook iets mee te maken?

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Contract van Rubens loopt ook af na dit seizoen volgens mij.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Btw Van Der Garde is in gesprek met 3 teams momenteel. :)

18. JeePee

JeePee Guest

Ja, alleen zegt dat niet zoveel. Dat was 'ie vorig jaar ook.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Was ook niet de bedoeling om veel te zeggen. ;)
    Ik las het net.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Deel Deze Pagina