1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2011

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Obscure Thing, 25 mrt 2011.

1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Jammer van Vettel, hopelijk vinden ze er nog wat op. Vond het wel even spannend tussen Alonso en Webber :9.

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Heb de race moeten missen (dagje op stap geweest met m'n vriendin), maar als ik het internet zo afstruin heb ik niet veel gemist. Vettel, again... als hij maar geen tweede Schumacher wordt die alles wint.

3. JeePee

JeePee Guest

Wat vonden jullie van het inhalen? Ik vond er geen zak aan hier. Die DRS zone had van mij veel verder na die knik pas gemogen.

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja vond ik ook. Had na de bocht gemoeten. Zelfde in China.
    Maar het is ook een beetje een WIP natuurlijk. Denk dat het in Barcelona beter is.

Verder was het wel een degelijk race. Wheel banging all the way. ;)

5. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Saaie race. kampioenschap is eigenlijk al beslist.

Vettel =(

6. Steadyrabby

Steadyrabby ***

Leuk Bevonden:
    0
    Inhalen is ok, maar waarom geven ze het niet vrij, dat je het onbeperkt kunt gebruiken op welke gedeelte van de baan dan ook.......:emo:

7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik vond het zo overpowered dat het saai werd. Het effect mag wel ietsje worden gedowntuned.

8. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat het dan geen effect meer heeft op het inhalen, aangezien het dan voor iedereen gelijk is. Ik ben het volledig eens met Matrix en wat mij betreft schaffen ze het systeem volgend jaar zelfs weer helemaal af.

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Het DRS systeem was veel te overpowered in Turkije! Er was gewoon echt geen hol meer aan. Heeft niks met racen en inhalen meer te maken. Afschaffen dat systeem! Als dit zo door blijft gaan, dan is Vettel onderhand halverwege het seizoen al kampioen. Spanning is ver te zoeken.

10. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Vettel heeft geen moment in de wedstrijd gebruik gemaakt van DRS. ;)

Ware het niet dat het in Turkije inderdaad een stuk korter had gemogen, maargoed, zoals iemand anders al zei; dit is een WIP.
    KERS+DRS hebben het interessanter dan ooit gemaakt, het moet alleen nog wat aangepast worden.

Of ga je liever terug naar de tijd waarin er 10 keer per wedstrijd werdt ingehaald? Ik niet in ieder geval.

11. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    DRS mag van mij wel blijven ja, alleen was het stuk waar het gebruikt kon worden gewoon veel te lang. Kijk bv naar het gevecht tussen Hamilton en Button die elkaar steeds maar weer konden inhalen dmv DRS.
    In het begin van de race vond ik het nog wel leuk veel inhaalacties, maar later werd het saai en herhalend.

12. JeePee

JeePee Guest

Ik vind niet dat het echt interessanter is geworden. Ik zie liever dat een coureur ronden lang probeert hem ernaast te zetten. De bocht voor het rechte stuk moet inplannen voor een betere exit e.d. Nu is het geen kunst meer. Van mij mogen ze het afschaffen. Die banden zorgen nu toch wel dat er ingehaald wordt.

Overigens heeft Vettel wel een aantal keren DRS gebruikt. Nog zo'n faal van het systeem is namelijk dat je het ook mag gebruiken als je op het meetpunt een seconde achter een achterblijver rijdt.

13. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Ah ja, tuurlijk. Maargoed, dat kan allemaal nog opgelost worden. Ik hou er wel van, al moet het DRS nog wat beter uitgewerkt worden. Potentie heeft het in ieder geval zeker.

14. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    DRS zone was dit keer zeker niet goed. Te lang waardoor inhalen niet bijzonder meer was. Neemt niet weg dat er toch wel een paar toffe acties waren. Button b.v. die buitenom Rosberg gaat in bocht 14.

Zowel Kers als DRS mogen van mij dit jaar en volgend jaar nog wel blijven. Dan krijgt het in ieder geval de kans om zich te bewijzen. Alleen vraag ik mij wel af of het op de lange duur wel de oplossing is om races spannend te houden/krijgen.

Natuurlijk zou iets als F1 het toppunt van technische autosport moeten zijn. Maar ik vraag mij wel eens af of het niet beter zou zijn als met sommige dingen 'oude' techniek wordt gebruikt. Remmen b.v. iedereen heeft nu dezelfde soort optimale remschijven waardoor elke coureur op praktisch hetzelfde punt remt. Echte uitrem acties zijn er imo ook niet meer. Misschien moet men terug naar de remmen van een jaar of 10 geleden. En kwa kosten zou dat ook weer schelen.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Ze hadden het bij de BBC er gister ook over.
    Brundle zegt ook dat die lijn niet goed geplaatst was. Maar dat dit soort dingen wel nodig zijn om te zorgen dat er wordt ingehaald. Omdat met de aerodynamica tegenwoordig het bij onmogelijk meer is.

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik vind dat ze ook bananenschillen en rode schilden moeten gebruiken, anders pakken ze die Vettel nooit.

17. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Ik vind btw dat commentaar van Herbert over Schumacher kant noch was slaan. Een beetje zielig zelfs. Zeggen dat dat dit dezelfde Schumi als voor zijn comeback was en dat de anderen gewoon veel beter zijn dan hem. Hoe slecht was Herbert dan wel niet, die werd compleet weggereden door schumi toen ze in hetzelfde team zaten.. Wat een kneus zeg...

Schumacher is overduidelijk iets kwijt: de gave om die auto perfect te maken en naar zijn hand te zetten.

18. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Het valt ook gewoon niet mee voor een coureur die er een tijd uit is geweest om weer zijn oude niveau te halen met al die veranderingen constant. Villeneuve was ook geen schim meer van wat ie was nadat ie er een jaar uit was. En ondanks zijn 3e plek vind ik ook nog steeds dat Heidfeld minder is na zijn comeback dan toen ie nog bij BMW zat.

19. Steadyrabby

Steadyrabby ***

Leuk Bevonden:
    0
    Alonso tot 2016 bij Ferrari \o/\o/\o/

20. Remco

Remco Guest

Mooi, dan hebben we 'em voorlopig niet op het podium :cool:

Deel Deze Pagina