Onzin. Rally in een WRC is veel uitdagender en vraagt veel meer van je rijvaardigheden en concentratie dan in een of andere langzame formule of GT wagen over een circuit je rondes doen. Als je wilt weten of je de snelheid en de ballen nog hebt, dan is dat gewoon een goede keus. Daarnaast is zo'n auto onwijs veilig en kan alleen door een freak accident je iets gebeuren. Hetzelfde geldt voor op een circuit. Over een klein half uurtje de WSbR 3.5 op Eurosport trouwens. Frijns vertrekt van pole, net als gisteren (in een race die hij won). Als 'ie weer wint heeft hij de beker (en de Young Drivers Test voor Red Bull) al met één hand vast
Heb het ook niet over of dat Rally rijden meer vergt. Maar de kans dat je een ongeluk krijgt is een stuk groter. Een foutje en je staat tegen een boom die niet meegeeft ook is de auto zo sterk, op de baan is dat anders. Het risico op gewond raken is gewoon groter bij rally rijden.
Nou ja, gezien Kubica's ervaring met flinke klappers maakt het niet veel uit in wat voor raceklasse hij rijdt Maar dit soort gasten houden zich daar denk ik gewoon niet mee bezig. Als je bang bent om een schuiver te maken dan ga je niet voluit. En jongens als Kubica willen gewoon op het hoogste nivo mee doen. Voorzichtig en rustig in een langzamere klasse komt waarschijnlijk niet eens in zijn gedachten op.
Maar dat hoeft toch niet gelijk rally rijden te zijn? En dit is nog niet echt het hoogste nivo eigenlijk. Gomitola di lana
Ik heb wel vertrouwen in Frijns in tegenstelling tot in onze Giedo die al tien jaar GP2 rijd en nog steeds nooit kampioen is geworden. Frijns wint die klasse ff in 1 jaar terwijl het niet echt een veel lager niveau dan de GP2 is.
Welke klasse stel je dan voor? Als je Kubica rondjes laat draaien in een Formule Renault 2.0 weet je nog steeds niet of 'ie het nog kan of niet... De deelnemers niet, maar die auto wel. Heel veel sneller dan een S12B vind je niet op de rallypaden. @ Obscure, Ik ook, maar je moet niet vergeten dat ook Giedo een WSbR titel op zak heeft
WSR 3.5 heeft dit jaar een sterker veld zelfs dan de GP2. Jammer van de start van Frijns, wel goed teruggeknokt. Nu Paul Ricard waar hij het baanrecord in handen heeft, even lekker scoren en die RBR test is binnen.
Met rally rijden weet je het ook niet "'ie het nog kan of niet" dus kan die ook een andere klasse doen. Er bestaat geen graadmeter als je kan rally rijden ben je weer goed. Mijn discussie was dat ik het gewoon raar vind dat die is gaan rally rijden. Zeker omdat die gewond is geraakt in rally rijden en de vergote kans in rally rijden om weer gewond te raken. Rally rijden is gewoon gevaarlijker. Zie de 5 doden in de afgelopen maand.
Als een coureur ergens NIET mee bezig is, dan is het wel de angst om te verongelukken. Een WRC is gewoon de meest toegankelijke en meest betaalbare manier om héél erg hard te gaan, zonder dat daarbij extreme G-krachten op je lichaam komen te staan. En als je wilt kun je er nog boodschappen mee doen ook. Rally rijden in het algemeen wel. Maar je hebt raly auto's en je hebt rally auto's en een Subaru S12B is gewoon veilig.
Daar ben ik het mee eens, ik had hem eerst weer eens in een F1 wagen gezet om te zien hoe dat gaat. Na 1,5 jaar niets gereden te hebben kan er veel veranderd zijn. Kijk maar naar M. Schumacher, meest succesvolle coureur allertijde, na 3 jaar terug en rijdt geen deuk meer in een pakje boter.
Valencia gaat volgend jaar niet door btw. Of was dat al bekend? http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/fo...tember/120921_voorlopige_f1_kalender_2013.xml
Voor de kijker niet jammer, voor de gamer wel, maar dat is mij niet zo'n zorg. Valencia vond ik erg lekker rijden moet ik zeggen.
Yeey, BBC dit weekend weer. Zin in deze race, straatcircuits hebben net wat meer kans op spektakel imo.