1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2013

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Obscure Thing, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Lotus is echt gigantisch aan klooien. Mooi dat Kimi weg is volgend seizoen.

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hoezo zijn ze aan het klooien? Elk team heeft het bandenprobleem. Het is bijna onmogelijk de perfect ronde te berekenen waarop iemand moet switchen, waarbij je niet te vroeg stopt en je volgende set sloopt, of te laat stopt en je huidige set sloopt. Ondertussen moet je constant in de gaten houden "Hoeveel verlies ik per ronde en hoeveel ronden moeten we nog en wat is het gat met degene voor/achter mij?" én "Zou dit al het maximale van de band zijn?"

Ik vind het knap dat ze nog 3e en 7e geworden zijn.

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Idd en daar naast is Lotus imo het enige grote team dat nog eens durft om een andere strategie te kiezen dan de rest. Soms pakt dit goed uit en soms niet maar ze proberen het iig wel

4. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Omdat Kimi in ronde 28 al aan gaf dat ze banden naar de klote gingen. En dat 'ie graag over zou stappen op een andere strategie. Het enige dat hij te horen krijgt, is "we understand" en voor de rest gebeurt er niks. Hij blijft dan maar gewoon doorrijden, tot 'ie op een gegeven moment 0.7 seconden langzamer is dan het hele veld. Vervolgens krijgt 'ie geen teamorder om aan de kant te gaan voor Romain en verdedigt gewoon de binnenkant. En dan is het "Get out of the fucking way, Kimi". En dan uiteindelijk halen ze 'm toch nog naar binnen. China all over again.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  6. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Hehe, grappig.

Vraag me trouwens af of Raikkonen echt pech had, of dacht: "Fuck it, mooi excuus om uit te stappen, later stelletje eikels." _0/

7. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Nope, de stuurstang aan de rechterzijde was aan gort na het contact. Bij de incar view zie je ook Kimi even sturen om te kijken wat de schade is en het rechterwiel beweegt niet mee.

Het was niet de meest spannende race, ik had enigzins hoop dat Webber dit keer zijn pole wel kon omzetten in winst. Maar ja...
    Paar leuke inhaal acties, o.a die van Massa.

8. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Laatste races niet meer gekeken. Laatste 2 seizoenen vond ik heerlijk om te zien. Dit seizoen is op de eerste races na dodelijk saai.

9. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
  10. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Wat een toeval met die rug... Vraag me af of het ook 'absoluut noodzakelijk' was als hij volop om de titel mee deed.

11. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Dat zal altijd de vraag blijven, maar Kimi heeft al jaren last van zijn rug na zijn crash in 2001. Als ik het mij goed herrinner heeft hij dit seizoen ook een keer een sessie niet mee gereden vanweze zijn rug.
    En 4 oktober had hij al aangekondigd om na dit seizoen er wat aan te gaan doen, wellicht operatie. Dus helemaal uit de lucht komt dit niet vallen en dat Lotus nog steeds betalingsproblemen hebben zal de keuze van Kimi vast makkelijker hebben gemaakt. En volgens de berichten is het ook dokters advies.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Maldonado én Bottas exit? Nu wordt Massa een soort tweede Barrichello, wel zonde eigenlijk. Ooit nog op 1 punt na WK geworden en nu dus niet bij een winning team.

Benieuwd wie zijn teamgenoot wordt. Ik kan me niet voorstellen dat het Van de Garde wordt, ondanks al die geruchten.

EDIT: Oh, Bottas is al bevestigd.

Laatst bewerkt: 11 nov 2013
  14. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Niet iedereen zal het met mij eens zijn maar ik gun het Massa wel. Bottas is gewoon een goed talent en dan ook terecht dat hij blijft. Op zich wel een leuke combo.
    Ben wel benieuwd hoe Massa deze kans gaat aanpakken. Hij laat toch soms hele mooie dingen zien om vervolgens of de volgende race rare fouten te maken. Het niveau van voor zijn ongeluk heeft hij nooit meer helemaal gehaald en toen was hij eigenlijk al niet een coureur van het kaliber Raikonen, Alonso, e.d.
    Maar ja, ik zie hem toch liever in een auto zitten dan Maldonado. Ik hoop echt dat hij deze kans met beide handen aanpakt.

15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Doet Bottas het zo goed dan? Had niet het idee dat hij het zo fantastisch doet?

16. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Valt mij ook niet echt op, maar in de F1 paddock schijnt ie er wel goed op te staan. Daar zien ze wel dat hij talent heeft en staat veel hoger aangeschreven dan Maldonado. Vind zelf eigenlijk dat als hij echt zo goed is dat hij Maldonado wel wat nadrukkelijker opzij had mogen zetten, zeker als je hoort wat voor kritiek Maldonado over zich heen krijgt. Die staat er juist heel slecht op in de paddock. Dan vind ik 10-7 in kwalificatieduels wat mager. In raceduels is het zelfs 10-7 in het voordeel van Maldonado.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Beide zijn niet heel veel soeps dit seizoen imo. Dan zal je toch wel denken dat Maldonado een keuze is door al zijn geld.

18. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Bottas liet zichzelf wel zien met P3 in Canada in de kwalificatie, vergeet niet dat de Williams gewoon een bar slechte auto is. Maldonado mag van mij lekker wegblijven.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Perez dus ook weg. Magnussen tweede rijder.

20. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Al bevestigd dan? Nee toch? Zou het wel raar vinden. En zo slecht doet hij 't toch niet?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina