1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2014

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Divimus, 30 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Een flatspot is nog steeds een flatspot. Dat het dus niet een erge was voor Rosberg is een mazzeltje voor hem geweest.
    Maar had je dan liever gezien dat Rosberg meteen een drive-through hiervoor gekregen had?

2. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ik had op z'n minst verwacht dat hij even van het gas af zou gaan, om de gewonnen tijd terug te geven, maar hij zette z'n weg gewoon voort en Lewis kon een groter gat dicht gaan rijden. Maar ik ben blijkbaar de enige hier die dat vind.

3. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Als hij van zijn gas was gegaan had hij de plek aan Lewis gegeven. Dat is toch totaal niet logisch om te doen? Natuurlijk gaat hij vol gas verder, dat zou ik doen, dat zou jij doen en dat zou Hamilton ook doen.

4. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, hoor het gat was groot genoeg om even van het gas af te gaan, hij had dat gat namelijk vergroot ;).

5. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    En hoe precies had Rosberg dan moeten timen dat hij weer op het gas moet als hij op het moment dat hij de bocht ongewild afsnijdt Lewis niet meer in zijn spiegels kan zien?
    Timen op goed geluk? Geen enkele coureur zal dat risico nemen.

6. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Iets heel normaals in de autosport om even van het gas af te gaan om zo niet een paarse sector aan te geven door af te snijden.

7. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Zo normaal is dat niet, het ligt heel erg aan de situatie. En als de naaste concurrent van het WK vlak achter iemand zit dan zijn er maar weinig die dat doen. Dit soort situaties heb ik in vrijwel alle takken van autosport gezien. En soms gaan ze inderdaad even van het gas (meestal als ze echt een flink stuk voor liggen), maar ook vaak genoeg niet. Het is een moment opname en zoals ik al eerder zei, ik weet zeker dat Hamilton precies hetzelfde had gedaan.

8. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
  9. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Natuurlijk wordt er over nagepraat in uitgerekend twee Engelse sites. ;)

Maar goed, gezien de situatie snap ik dat Rosberg niet van zijn gas ging. En dat het bij een waarschuwing bleef maakt het voor mij af.

10. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, zo kan je elke bron van tafel vegen. Engelse media zijn leidend als F1 medium en ze hadden hetzelfde gedaan als Hamilton het was, over Hamilton hetzelfde doen gesproken ;).

11. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Ik veeg de bron niet perse van de tafel, maar ik kijk er zeker niet van op dat die twee bronnen uitgerekend Engels zijn en zullen ze toch vaak meer pro-landgenoot hun nieuws brengen. Dat doen wel meer landen.
    Tenzij je een Nederlandse coureur bent natuurlijk............... :x

12. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Het zal ook best door media uit andere landen zijn opgepikt, want het was een opvallend moment in de race.

13. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Het is ook een opvallend moment, maar het kan op verschillende manieren in het nieuws worden gebracht.

Hoe dan ook, ik ben van mening dat zoals het nu gegaan is prima is. Ik zie ook niet ineens een trend straks dat coureurs het expres gaan doen omdat simpelweg het potentiele risico te groot is. Naast eventuele schade aan de banden is het ook helemaal niet zeker dat er geen straf wordt gegeven. Daar zijn de stewards met het uitdelen van straffen veels te wispelturig voor.

14. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Het is nu duidelijk dat je 1x ermee weg kan komen hoor, dus als je geen kant op kan, zullen coureurs het zeker doen. Teams zullen ook deze voorbeelden aanreiken als stewards zich erover gaan buigen.

15. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Maar je kon er al 1x mee weg komen. Kijk maar zoals Tim al zei naar Monaco.
    Dat is de reden van een waarschuwing.

16. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Als we daar al straffen voor gaan uitdelen blijven we aan de gang. Je mag je een keer verremmen daar. Vooral in die bocht zien we elk jaar wel een paar mensen een keertje rechtdoor schieten. Dus omdat Hamilton toevallig in de buurt is moet er een straf uitgedeeld worden. Echt de reinste onzin. Als hij er nou in een inhaalactie zat of ook maar een manoeuvre maakte om Rosberg in te halen kan ik er nog inkomen maar in deze situatie was het duidelijk. Anders wordt Montreal een feestje van straffen.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Perez heeft dus een penalty gekregen. Vanuit de heli zie je het goed dat die even naar links gaat.

18. Ch®is

Ch®is '

Leuk Bevonden:
    70
    Scheelde niet veel of Vettel was ook meegenomen in deze crash. :eek:

19. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    En we denken met weemoed terug aan de tijden zonder DRS toen inhalen nog echt inhalen was :'-(

20. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Dat was Fisico's eerste pole die race :D Toen was F1 nog echt leuk. Ik kon echt uitkijken naar wedstrijden. Nu kom ik er soms op het laatste moment achter dat er een wedstrijd is. Het inhalen was idd een ding, maar ook dat een fout vaak einde wedstrijd was. Tegenwoordig heb je kilometers lange uitloopstroken. Er is een regel ingevoerd dat je niet buiten de baan mag inhalen. Die regel had je in 1998 niet nodig, want toen zat je gewoon in het gras/grind zoals het hoort. En dan hebben we het ook nog niet over al die beperkingsregels gehad. F1 hoort het maximale eruit te halen en dat gebeurt nu niet. Motoren worden beperkt en al die rare bandenregels slaan ook nergens op bijvoorbeeld.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina