1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2014

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Divimus, 30 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ze mogen volgens mij 100 kg per uur verbruiken. Bij Ricciardo was dat hoger en daarom is hij gediskwalificeerd
     
  2. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Ja las net ook dat het 100 kg per uur is en niet een fixed aantal kg per race
     
  3. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Vrij saaie race en het motorgeluid kan ik nog niet aan wennen. Wel leuk dat die Williams goed loopt.
     
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja dat geluid is niet om aan te horen. Wat is dat 'psssjjjtt' geluid eigenlijk?
     
  5. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vermoed de turbo.
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Blow of Valve.

     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Toffe race. Gewoon weer lekker fris na al de laatste jaren. McLaren weer terug gelukkig en Magnussen altijd tof gevonden maar nu vind ik hem helemaal een held. Zijn stijl is zoals Hakkinen. Jammer van Ricciardo en zijn DQ. Mis alleen tijdens de race wat overlays. Gelukkig kan je wel wat zien op het dash maar niet alles.
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2014
  9. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Mwah weet nog niet of McLaren wel weer echt terug is. Ze hadden vandaag hun zaken goed voor elkaar maar hebben natuurlijk wel maximaal geprofiteerd van het pech van Hamilton,Vettel,Bottas en (waarschijnlijk dan ook wel) Massa. Neemt verder niet weg dat Magnussen het uiteraard meer dan prima heeft gedaan
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Meer vergeleken met vorig jaar. :)
     
  11. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
  12. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    De race gezien en nu werd het toch bevestigd waar ik al bang voor was.
    Wat ooit de Koningsklasse van de autosport was is nu helaas niet meer de moeite waard om fanatiek te volgen.
    Op de top 4 na zijn de neuzen niet om aan te gluren en het geluid ja daar is al genoeg over geroepen.

    Ik was er vorig jaar al redelijk klaar mee, doordat ik een hekel heb aan dat ze niet vol uit kunnen racen.
    Toch jammer na 19 seizoenen fanatiek F1 kijken.
     
  13. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Beide zijn van toepassing. Ze mogen maar 100 KG per uur gebruiken, maar ook maar 100 KG per race :)

    Het aanzuig geluid van de turbo. Zo'n blow off valve welke Rivanov plaatste zit niet op de F1 auto's. Dat zou weggegooide energie zijn :)
     
  14. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Dat zou wel apart zijn he. Dan zou Ricciardo stil moeten staan na een uur rijden. Volgens mij is het 100kg per uur en hebben ze een tank van 140 liter
     
  15. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ze rijden niet de hele tijd volgas, dus het is goed te doen om met 100 KG aan een race te beginnen, op de momenten dat je volgas gaat met 100 kg/h in te spuiten, en na 1.5 uur alsnog brandstof over hebben om de race uit te rijden :)
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    En dan moest dit een redelijk energiezuinig circuit zijn. Ben benieuwd hoe de teams het gaan doen op de minder zuinige circuits.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Juist niet. Dit is naast Bahrain juist een circuit wat veel verbruikt. :)

    Geluid heeft niks te maken met Koningsklasse. Over 5 races heeft niemand er meer over net zoals toen ze naar V8 gingen. Zelfde met de neuzen.
    Qua innovatie is het nog steeds de Koningsklasse en dit jaar zijn de auto's moeilijker dan de laatste jaren.
    Door het geluid horen we nu veel meer. De turbo, blokkeren van de wielen, teamradio is veel duidelijker en we horen eindelijk de toeschouwers ook. Beter dit allemaal dan weer een seizoen zoals de laatste jaren. Verandering is goed en nodig.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2014
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Raap me op:
    [​IMG]
    :lol:
     
  19. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Volledig mee eens.
    Nu nog meer info richting de kijkers (indien nodig, met vertraging) en het zal alleen maar mooier worden.

    Prachtig geluid trouwens, turbo <3
     
  20. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Ben ik niet met je eens. Brandstofmotoren kunnen nog wel verder ontwikkeld worden maar door regels over toeren begrenzing en een maximale hoeveelheid brandstof wordt dit wel tegengehouden. Dat geluid uit de BMW Williams atmosferische V10 daar gaan je nekharen als beetje auto enthousiast wel overeind van staan.



    Dat de F1 omtrent 'zuinig omgaan met fossiele brandstoffen' de kant van downsizing en hybride aandrijving inslaat is gezien dat de gehele automotive wereld dat doet geen gekke keuze. Echter zijn ze daar wel een jaar of 2 te laat mee om daadwerkelijk innoverend te zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina