Ik kan je afbeelding niet zien, maar ik heb het vermoeden dat het iets in de trant van JK Simmons uit Spider-Man is?
Kubica heeft zijn kans gehad. Ik was fan van hem gedurende zijn F1-carrière en ik had hem zoveel meer gegund dan die heeft gekregen, maar die gozer is nu bijna 33 en zou praktisch met één hand moeten rijden. Die doet dan voor een paar seizoenen mee en dan is het klaar, er valt voor hem niet zoveel meer te halen. Ik zou het zonde vinden als zijn kortstondige rentree einde F1-carrière betekent van een talent zoals Wehrlein of Kvyat.
En ja, ik beschouw Kvyat nog steeds als een talent, die kan echt wel sturen hoor. Tuurlijk presteert die slecht sinds hij terug is bij Toro Rosso, maar kan je hem dat echt kwalijk nemen als je team het vertrouwen in je opzegt? Hij heeft uitstekende resultaten geboekt in juniorklassen, reed in zijn debuutjaar in GP3 rondjes om onder andere teammaat Sainz. Iedereen is het inmiddels vergeten omdat de 2015 Red Bull zo kut was, maar Kvyat evenaarde en versloeg Ricciardo regelmatig in Kvyat's eerste seizoen bij Red Bull. Hij is nog maar 23, voldoende tijd om te groeien, zolang hij maar de steun krijgt van zijn team, wat hij de afgelopen twee jaar niet heeft gehad. Hij is geslachtofferd door het luxeprobleem dat Red Bull had/heeft, op basis van zijn resultaten heeft hij absoluut niet de behandeling die hij heeft gekregen verdiend.
Dus ja, Kubica terug is leuk enzo, maar als het ten koste gaat van een jonge coureur die in de F1 thuishoort, laat dan maar zitten.
Klik om te vergroten...