1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

1. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Het is gewoon duidelijk nu dat ze volgend jaar niet verder met hem willen en nu gewoon hun opties al vast aan bekijken zijn. Op zich wel logisch maar idd wel hard tegenover hem zeker omdat hij het gisteren gewoon prima deed

2. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Is ook zo. En hij heeft natuurlijk kansen zat gehad. Maar toch. Echt chique vind ik het allemaal niet.

3. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.740
    Ik snap die 'haat' op hoe Red Bull met coureurs omgaat nooit zo. zonder Red Bull was voor Kvyat de GP3 waarschijnlijk zijn eindstation geweest. Zij hebben hem de kans gegeven om 4 jaar F1 te rijden waaronder 1,5 jaar bij een topteam waarin hij kon strijden om podiums. Verder is het geen liefdadigheidsinstelling, dus als je niet presteert (en geen geld meebrengt) is het over en uit. Hetzelfde geldt voor Buemi, Vergne e.d. die dankzij Red Bull nog steeds hun centen met hard autorijden verdienen. Volgens mij is alleen Alguersuari van de race-kaart verwenen, maar dat had weer andere redenen.

4. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
  5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
  6. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
  7. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Liever Wehrlein in dat stoeltje dan.

8. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.740
    Liever Kvyat of Wehrlein dan Kubica?

9. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik geloof niet in sprookjes

10. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik kan je afbeelding niet zien, maar ik heb het vermoeden dat het iets in de trant van JK Simmons uit Spider-Man is? :p

Kubica heeft zijn kans gehad. Ik was fan van hem gedurende zijn F1-carrière en ik had hem zoveel meer gegund dan die heeft gekregen, maar die gozer is nu bijna 33 en zou praktisch met één hand moeten rijden. Die doet dan voor een paar seizoenen mee en dan is het klaar, er valt voor hem niet zoveel meer te halen. Ik zou het zonde vinden als zijn kortstondige rentree einde F1-carrière betekent van een talent zoals Wehrlein of Kvyat.

En ja, ik beschouw Kvyat nog steeds als een talent, die kan echt wel sturen hoor. Tuurlijk presteert die slecht sinds hij terug is bij Toro Rosso, maar kan je hem dat echt kwalijk nemen als je team het vertrouwen in je opzegt? Hij heeft uitstekende resultaten geboekt in juniorklassen, reed in zijn debuutjaar in GP3 rondjes om onder andere teammaat Sainz. Iedereen is het inmiddels vergeten omdat de 2015 Red Bull zo kut was, maar Kvyat evenaarde en versloeg Ricciardo regelmatig in Kvyat's eerste seizoen bij Red Bull. Hij is nog maar 23, voldoende tijd om te groeien, zolang hij maar de steun krijgt van zijn team, wat hij de afgelopen twee jaar niet heeft gehad. Hij is geslachtofferd door het luxeprobleem dat Red Bull had/heeft, op basis van zijn resultaten heeft hij absoluut niet de behandeling die hij heeft gekregen verdiend.

Dus ja, Kubica terug is leuk enzo, maar als het ten koste gaat van een jonge coureur die in de F1 thuishoort, laat dan maar zitten.

11. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.740
    Ik vind Wehrlein een ontzettend saai persoon (zowel naast als op de baan) en Kvyat is simpelweg niet goed genoeg. Wel in de kwalificatie, maar staat om de race ergens wel achterstevoren. Laat ook geen groei zien op dit moment, maar eerder achteruitgang.

Kubica is gewoon een baas en het interesseert me niet of hij met 1 hand moet rijden. Als 'ie maar snel is, wat hij volgens de geruchten nog steeds is. Ik hoop dat Williams voor hem gaat. Zou een mooi verhaal zijn en dan heb ik weer een extra iemand om voor te juichen. Van Wehrlein of nog erger, Di Resta, word ik eerder koud dan warm.

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Jullie weten wat dit betekent voor dit weekend, he? Max gaat winnen! :+

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    ALLES ALTIJD

14. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Hmm, tsja, hmm...

Kvyat mag dan jong zijn, hij gaat inmiddels wel een aantal jaartjes mee. Hij heeft dus de ervaring. En nee, hij heeft het niet makkelijk gehad, maar juist daardoor is hij - naar mijn mening - door het ijs gezakt. Hij is het gewoon nèt niet, blijkbaar. Sainz doet het beter. Verstappen doet het beter. Ocon doet het beter. Om maar wat jongelingen te noemen. Wellicht is Kyvat in de basis even snel of sneller, maar wat heb je daar aan als het er niet uitkomt?

Verder weet ik natuurlijk niet hoe Red Bull met hem om is gesprongen buiten de baan. Als ze professioneel zijn, dan hebben ze voor hem het beste van het beste aan mentale hulp aangeboden. Want aan mentale stabiliteit lijkt het bij hem toch wel de schorten. Niks mis mee en daar valt heel goed aan te werken. Als Red Bull dat niet heeft aangeboden/gefaciliteerd, dan zijn het een stelletje pannenkoeken. Wel miljoenen uitgeven aan de auto en alles er omheen, maar niet aan mentale ondersteuning, wat minstens zo belangrijk is want het kan een groot effect hebben op de prestaties.

Ik dacht juist de geruchten waren dat de tijden - in de Renault - tegenvielen.

15. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik denk dat als je nu Verstappen in een Toro Rosso zet, of Ocon in een Sauber, ze allebei slecht zouden presteren. Sinds het moment dat Kvyat zijn Red Bull-zitje heeft verloren, wisten beide partijen - lijkt me - dat er geen toekomst was voor Kvyat en Red Bull samen. Ik vraag me dan ook af of Red Bull nog veel in hem heeft geïnvesteerd, zo meedogenloos zijn ze wel. Uit 2014 en 2015 blijkt zijn talent wel, ik kan wel een paar F1-coureurs noemen die minder talent hebben.

Maar goed, ging me vooral om Kubica eigenlijk, dat hoeft van mij gewoon niet. Hij heeft al jarenlang geen fatsoenlijke race gereden, en heeft eerder dit jaar een full-time LMP1-zitje in het WEC afgeslagen, en dan verwacht hij nu even een Formula 1-seizoen te rijden? Dan zit die, net zoals Scott Speed en Bruno Senna, puur om zijn naam in de Formule 1. Geef me dan maar een mindere persoonlijkheid.

16. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Met dat afslaan van het WEC stoeltje had 'ie op zich wel een vooruitziende geest, toch? ;)

En verder, ik denk dat de F1 zo'n mooi verhaal kan gebruiken. Zeer veelbelovend coureur, een horror crash buiten de F1 om, jaren lang revalideren en heel hard werken en dan weer een zitje krijgen. Ik zou het mooi vinden als het zover komt.

Jimmy J. vindt dit leuk.
  17. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Nee, dat stoeltje was voor het 2017-seizoen. :p Hij was al aangekondigd voor het byKolles-team, en vlak voor de start van het seizoen trok hij zich ineens terug. Nooit duidelijkheid over gegeven waarom hij zich terugtrok, dus zijn blessure lijkt me een hele waarschijnlijke reden.

Hij heeft letterlijk één competitieve race gereden in de afgelopen zeven jaar. 1, in een Renault R.S.01, praktisch een GT3-auto, niet echt vergelijkbaar met F1. Een WEC-seizoen was de uitgelezen mogelijkheid om te bewijzen wat hij nog kan, dat slaat hij af en een seizoen later wel een F1-seizoen willen rijden, zonder enige ervaring? Het lijkt me een onwaarschijnlijk verhaal.

18. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Ja, oké. Maar of het allemaal snor zit blijkt toch gewoon uit de tests? Ze zijn er niet voor niets. Bij Renault hebben ze 'em iig niet genomen. Al lijkt mij de keuze Kubica v.s. Sainz ook niet zo'n lastige...

19. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Lijkt wel of niemand het door heeft maar Kubica heeft de afgelopen jaren gewoon full time WRC gereden. Hij was in 2013 kampioen in WRC2, soort F2 van rally zeg maar voordat, hij naar de top klasse ging. Aardige successen hier en daar, stage wins (een heel stuk meer dan Kimi in zijn WRC tijd), en goede pace op de asfalt rondes. Het is niet alsof ie 5 jaar niks heeft gedaan.

F1 is zwaar, maar heeft gewoon powersteering dus voor zn arm no drama. Als je over een WRC weekend 300 km competitief kan driften en stuiteren dan moet F1 ook wel lukken.

20. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Max reed serieus vooraan in fp3. Wordt een mooie kwali met 5 man in 3 tienden in fp3

Deel Deze Pagina