1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dus gewoon lekker naar Spa allemaal.
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Zandvoort is in sector 2 redelijk breed hoor. Ik denk dat beide circuits precies even moeilijk zijn om op te racen. Assen heeft het probleem dat veel potentiële plekken na krap of te kort recht stuk komen waardoor het tricky wordt. Zandvoort is wat hobbeliger en veel korte rechte stukjes, maar heeft een paar super brede stukken waar je goede switchbacks kan maken. En vergeet DRS niet, die is nu zo sterk dat je op beide circuits op het rechte stuk wel kan inhalen, zeker op Assen. Als je puur naar de bochten kijkt:

    Assen heeft:
    bocht 1 (lastig, want komt al kort na de laatste bocht, maar DRS kan helpen)
    bochten 3-4-5 (breed, goed voor switchbacks)
    bochten 8-9 (krappe bocht, maar met een goede exit uit bocht 5 en wat DRS is het daar easy)
    laatste chicane (lastig, want net daarvoor zit de volgas bocht 17, waar je niet naast elkaar doorheen kan met een F1, maar DRS kan helpen om m voor bocht 17 al te proberen)

    Zandvoort heeft:
    bocht 1 (breed, en zeker na een run met DRS easy)
    bocht 3 (wat krap, maar een goede exit geeft je een kans voor scheivlak. DRS na bocht 3 verwacht ik niet)
    bochten 8-9 (mega breed, goed voor switchbacks)
    bochten 10-11 (wat krap, aanvallen moet buitenom bocht 10 zodat je binnenkant bocht 11 claimed, maar DRS kan helpen)
     
  3. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Switchbacks in F1 werken alleen na een (al dan niet geslaagde) inhaalactie. Zoals in sector 3 op CoTA vrijwel alle switchbacks te danken zijn aan de aanvallen die beginnen op het 1 km lange rechte stuk in sector 2. Als je achter elkaar door 't Scheivlak gaat, ga je no way een actie krijgen in de sector die daarna volgt. In de F3 al niet, laat staan in de F1.

    Het inie minie rechte stukje naar de Audi S is ook met DRS een te kort stuk, en als je met je tank van een F1 wagen op het midden van de weg rijdt na de Tarzan komt zelfs Verstappen je niet langs in T2 en T3, al heb je een lekke band. Dan hebben we nog de Tarzan zelf, die als nadeel heeft dat je hem vrij diep kan inremmen. Uitremacties zullen kort zijn en alleen lukken als je er al naast zit op het rechte stuk. En dat moet daar met DRS net lukken inderdaad. Maar met een dive-bomb haal je het niet.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2019
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Tussen scheivlak en bochten 8 en 9 zit redelijk wat ruimte en bocht 7 zit er ook nog tussen. Bocht 7 is wat te snel om naast elkaar doorheen te gaan, maar je kan er daar wel naartoe rijden na scheivlak. In 8 kan je vervolgens binnendoor. En anders kan je m buitenom bocht 8 proberen en dan in 9 een alternatieve lijn rijden.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Maar dat gebeurt in F3 en DTM ook niet.
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Ja, ff een alternatieve lijn proberen:

    [​IMG]

    Never gonna happen man.

    Ik kan er op zich wel mee leven dat de F1 naar Nederland komt hoor, maar Zandvoort heeft extreem veel werk nodig (het circuit, de paddock, de infrastructuur, ALLES), en dan nog wordt het een optocht. Maar goed, dat zijn de Hungaroring, Catalunya en Sochi doorgaans ook, so no biggie. Ze hadden de race alleen beter in november of maart kunnen inplannen om de regenkans te vergroten :p
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  7. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ben zelf nooit op Zandvoort geweest en dacht in eerste instantie gelijk "ja leuk Formule 1 in Nederland"!

    Maar sinds ze bij F1 Cafe op Ziggo in de simulator het circuit gebruiken heb ik inderdaad mijn twijfels of dit circuit echt geschikt is voor de hedendaagse Formule 1.
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.051
    Leuk Bevonden:
    4.703
    Mijn vader heeft de laatste GP in Zandvoort meegemaakt in de jaren 80. Hij heeft sinds die tijd vrijwel altijd geroepen dat het een belachelijk hoeveelheid geld gaat kosten. Voor Bloemendaal al moet er het nodige veranderen aan de infrastructuur en natuurlijk heb je duizenden betere zitplaatsen nodig. Dan zijn we nog niet aan het circuit toegekomen.

    En eerlijk gezegd zie ik het ook niet zitten als iemand als Bernhard junior er een hand in heeft o.a. Op de één of andere manier vertrouw ik dat helemaal niet. In Amsterdam is hij ook al een grote huisjesmelker.

    En als ze het in Zandvoort qua kosten net zo krijgen als met Culturele Hoofdstad Leeuwarden, dan gaat het vele tientallen miljoenen kosten en beland de gemeente, zoals Leeuwarden en Apeldoorn o.a, waarschijnlijk onder toezicht van de provincie. Ik meen het serieus dat je enthousiasme niet moet overschatten t.o.v. de kosten die door dat enthousiasme even niet gezien worden.
     
  9. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik ben destijds ook bij de GP in Zandvoort geweest. Ik blijf het een top circuit vinden maar dan niet voor F1 inderdaad.
     
  10. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Gasly kan er echt geen zak van.
     
  11. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Max had wel 1e kunnen zijn met zijn snelle rondje fp2 alleen de laatste bocht tijd verloren. Op de zachtere band ziet het er beter uit dan in Bahrein. Gasly heeft echt veel meer moeite. Als dit nog 5 wedstrijden door gaat zie ik een swap wel gebeuren.
     
  12. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Die swap was redelijk uitzonderlijk omdat de situatie zich voordeed mede doordat ze destijds een zeer groot talent in de vorm van Max hadden.
    Nu ligt dat wel anders met Kvyat en Albon.
     
  13. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Albon is ook een talent als je kvyat 2x voorbijstreeft in 2 GP's. Misschien niet niveau Max maar denk dat hij wel niveau Hulkenberg kan hebben. Niet gek als 2e rijder.
     
  14. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Voorvleugel van Mercedes is illegaal dus na FP3 moeten ze een legale vleugel gebruiken voor kwali en race.
     
  15. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik lees dat ze hem al niet meer hebben gebruikt hebben na FP1, dus het zal niet zo veel invloed hebben denk ik.
     
  16. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Harde tankslapper Albon laatste bocht. Die haalt kwalificatie niet met die auto.
     
  17. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Wat is Max nou aan het klooien in die 2e run?
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.455
    Dat was een rare Q3. Had meer ingezeten voor Max (Ik zeg geen Red Bull, want Gasly hoor toch bij het middenveld :+).
     
  19. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ondanks 9 tiende langzamer dan Max mag die wel naast hem starten morgen :9
     
  20. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Niet gezien, maar Renault was aan het kloten lees ik?
     

Deel Deze Pagina