Vind persoonlijk dat van dat geboe een veel groter probleem gemaakt wordt dan het is.
Zie de boe als een erkenning van de boe-ers dat je een grote staindeweg / bedreiging bent voor degene waarvoor de boe'ers zijn. Genegeerd worden is erger dan geboed worden.
Juichen betekent 'jeeej ik hoop dat jij de race wint' (want dan wint je rivaal hem niet)
Boe'en betekent 'ik hoop dat jij de race niet wint' (want dat wint je rivaal hem misschien)
Maar door met juichen de hoop uit te spreken dat rijder A de race wint spreek je parralel de hoop uit dat rijder B tm Z de race niet wint.
Idem met juichen als HAM een positie terugvalt door max-fans. Het is voor max cijfermatig net zo gunstig als hij stijgt van 03 naar p2 (juichen) als wanneer ham tetugzalt van p2 naar p3 (juichen). Voor een rekenkundig identieke impact voor de max-fan is 't niet gek dat de uitkomst (juichen) identiek is.
En dat gedoe van' echte fans' en 'max fans' vind ik vrij elitair. Ben al lang blij dat ik tegenwoordig op 't werk eindelijk met iemand over f1 kan lullen.
Laatst bewerkt: 4 sep 2021