1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik ook niet. Maar vind het wel grappig.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Die Renault ziet er tof uit op de baan met die kleur.
     
  3. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Helaas alleen FP2 Kunnen zien en toen heeft palmer maar een paar rondjes gereden en heb ik hem niet gezien. Ben benieuwd of er bij fp 3 wat meer actie is.
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    https://streamable.com/cqtl?__wmr=renlivery
     
  5. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ziet er zeker tof uit. Doet een beetje denken aan de Jordan's van vroeger!
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nu nog een slang op de de neus en het is helemaal compleet haha.
     
  7. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Toffe quali, alleen jammer van de laatste paar minuten. En een super tof resultaat van Verstappen natuurlijk!
     
  8. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    En zoals verwacht is het nieuwe quali systeem kut. Laatste 4 minuten in Q3 eigenlijk geen actie. Plek 5 voor Max is geweldig natuurlijk, maar dit nieuwe systeem is gewoon bagger. Het zou toch niet moeilijk moeten zijn voor de FIA om zich te realiseren dat als je een regel in stelt waarbij het in de laatste drie minuten al bekend is wie om plaats 1 en 2 gaan strijden dat het uitloopt op een anti climax. Geen strijd dus meer in de laatste minuut van elke kwalificatie sectie over wie af valt en wie niet. Althans veel minder.
    Ach, ik hoef mijn nest dus voortaan niet meer uit te komen voor de kwalificatie. En als het zo door gaat met achterlijke regels hoef ik mijn nest ook niet meer uit te komen voor de race. En dat komt van iemand die al ruim 35+ jaar F1 kijkt en vrijwel nog nooit een race 'gemist' heeft. (soms wel opgenomen, maar nooit volledig gemist). Deze sport wordt zo langzamerhand systematisch om zeep geholpen.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2016
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ze moeten gewoon veranderen dat je je rondje af kan maken en het moet iets duidelijker in beeld komen.
    Het was een beetje een zooitje nu ook omdat veel teams het denk ik ook verkeerd deden. Ik geef het eerst 3 races ofzo. Als dit 3x keer gebeurd mogen ze het wel lekker schrappen.

    Oh ja een voordeel was wel met de nieuwe banden. Iedereen was constant op super soft.
     
  10. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030

    Dit dus.
     
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Denk dat het dan,zeker in het begin met veel autos op de baan, nog veel onduidelijker gaat worden. Rijder X zit in de gevarenzone maar mag zijn rondje nog afmaken en rijd zich veilig waardoor Rijder Y gaat uitvallen maar die zit ook nog in zijn ronde en rijdt zich dat ook veilig en dan komen wij bij rijder Z uit etc etc. Is denk ik dan helemaal niet meer overzichtelijk wie er kans heeft om uit te vallen
     
  12. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Sowieso was de kwalificatie het probleem ook niet echt. Ze hadden toch niet verwacht dat hiermee de merc's niet meer vooraan zouden staan? Ik zeg laten we het nog 2 races aankijken en dan evalueren. Is het nog steeds ruk, gewoon terug naar het oude format!
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar nu is het als je niet op de baan bent kan je niet reageren. Dan moet je zeker al 4 min van te voren op de baan zitten. Als het rondje dan meetelt na de "vlag" is dan 2 min.
    Dit systeem is super btw als de banden het een kwartier uithouden en mensen constant rondjes aan het rijden zijn. Maar dat is nu niet het geval helaas. Maar ja van wat ik zo lees wil iedereen terug naar het oude systeem. Vind ik ook prima.
     
  14. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Wait whut? Nog niemand de race gekeken??

    Verstappen heeft weer mooi zijn visiste kaartje afgegeven, jammer dat het team het flink verknoeide...

    Sowieso wel een leuke race, vooral verrassende start.

    Kijk uit naar komende race.
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Net gekeken. Ga niet om 06:00 opstaan op een zondag. :p
    Leuke race. Jammer van de safety car alleen. Ferrari deed dat aardig verkeerd met de banden en jammer van Max en de slechte pitstop. Leuk voor Haas btw. Wat mazzel maar dat is altijd zo.Toevoeging aan de grid. Maar wisten al dat ze met de goede mind set in F1 waren gekomen. Aardige klapper van Alonso. Zeker op high speed replay.

    Oh ja oude qualy weer terug voor Bahrain.
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Begon leuk werd steeds minder... Raikkonen stuk, Vettel trage stop, gedoe bij TR, en Mercedes gewoon weer 1-2. Zucht.

    Olav Mol maakte ook klassiek veel fouten.
     
  17. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Max heeft geen reclame voor zichzelf gemaakt vandaag. Oke, het team maakt een fout, maar om dan zo tekeer te gaan tegen je eigen team... Beetje een verwend jochie. En ook verwachten dat Sainz voor je aan de kant gaat terwijl je dat vorig jaar zelf weigerde te doen voor hem. Denkt hij al dat hij Senna is ofzo.
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou ja Sainz was alleen niet sneller vorig jaar. Zei het team ook later en daarom fout zaten om het te vragen. Max was alleen nu wel sneller. Een seconde zelfs.
    Maar ja het hoeft niet natuurlijk en misschien is ook wel goed. Alleen was Sainz wel een beetje aan prutsen met Palmer. Duurde echt veel te lang. Met een betere auto en nieuwe banden.
     
  19. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Mwoah zeker geen seconde hoor, Sainz zat ook vrijwel de hele tijd vast achter of Palmer of Bottas, dus die kon zijn eigen tempo niet rijden. En als je zoveel sneller bent, haal hem dan gewoon in.
     
  20. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Gewoon waardeloos dat Sainz zomaar naar binnen komt zonder goedkeuring team en Max maar netjes aan het wachten is tot hij binnen mag komen.
    Waardeloos dat als Max binnen komt er geen banden staan, serieus te amateuristisch zoiets.

    Vervolgens als Max er achter zit moet hij inderdaad niet zo klagen en er voorbij gaan als hij inderdaad zoveel sneller is. Jammer dat inhalen sinds hybride motors er zijn nog maar op beperkte momenten kan.
    Was wel heel duidelijk dat Sainz meer moeite aan het doen was om Max achter zich te houden dan de coureurs voor hem in te halen.
    Al met al zat dat incident van vorig jaar nog hoog bij Sainz en heeft hij zo zijn wraak genomen. Begrijp de frustratie van Max maar vandaag duidelijk gemerkt dat hij pas 18 is en qua volwassenheid in topsport nog een en ander moet leren.
     

Deel Deze Pagina