1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    [​IMG]
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Hoop mongolen tussen de fans.
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Zo’n beetje iedere keer wanneer er ergens een ‘orange army’ ontstaat, trekt dat een groep zwakzinnige randdebielen aan.

    Volgens mij is alleen het schaatsen redelijk bespaard gebleven.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik ken naast voetbal en formule 1 eigenlijk geen andere sport waarin zoveel idioten zich op het internet begeven?
     
  5. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    In Amerika natuurlijk met de onderlinge rivaliteit bij basketball, football, etc, maar daar hebben we hier natuurlijk geen last van. Qua niveau heb je het dan wel vaak over een zelfde sub-groep tokkies die alle shit en leugens en haat erbij trekken om een bepaalde speler te besmeuren, dus dat gedrag is zeker niet exclusief voor de Nederlandse fans, al kun je je afvragen of we er blij mee moeten zijn dat we hier steeds meer slechte gewoontes/gebruiken vanuit de Amerikaanse maatschappij overnemen, wat betreft egocentrisme, arrogantie, onwetendheid, gebrek aan normaal menselijk respect, etc etc.

    Ik denk dat de ‘Dutch Army’ vooral onstaat wanneer 1; we een fatsoenlijke sporter/ploeg hebben die het ver kan schoppen, en 2; wanneer er een duidelijke rivaliteit is. Ik weet niet of ze naar het tennis of golf zouden komen, maybe wel wanneer je echt een top 5 speler hebt met een duidelijke persoonlijkheid en 2-3 vaste zware rivalen, maar niet voor iemand die top 20-30 bungelt.

    Ik denk dat een grote groep van de Dutch Army vooral een ‘Toppers’ doelgroep is. Dan gaat het om een gevoel van Nederlandse saamhorigheid en een excuus om een feestje te bouwen. Het gaat ze niet om muziek, net zoals 90% van de Max Dutch Army nooit meer F1 kijkt zodra Max niet meer mee rijdt.
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2021
    B Tender vindt dit leuk.
  6. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Hoop mongolen in de samenleving
     
    Cyndris, Yellow 13, Fiasco en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    In Amerika zitten alle fans gewoon naast elkaar op de tribune lol. Ook de NBA reddits enzo zijn altijd wel geinig en nooit vijandig. F1 reddit daarentegen, wow.

    Ik bedoel niet specifiek Nederlanders, maar overall. Voetbal en F1 lijken de 2 sporten te zijn die een relatief hoog aantal idioten aantrekt. Ook waarschijnlijk vanwege de populariteit hoor.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    NFL twitter kan wel flink harsh zijn, maar je hebt gelijk, groepen supporters gaan zelden met elkaar op de vuist daar. Volgens mij soms met icehockey in Canada, maar in de USA volgens mij zelden.
    Bij voetbal is dat inderdaad een blijvend probleem, helaas.
     
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Voordat f1 mainstream werd was t super beschaafd en was t gehalte idioten laag.
    F1 als sport is qua fans wereldwijd gegroeid (nieuwe eigenaar fom, drive to survive,% effect en veel meer online aanwezigheid op yt insta etc) en in NL meer dan waar ook (verstappen effect). Naast liefhebbers dus nu ook veel voetbal/toppers-publiek erbij gekomen en tokkies gonna tokkie.

    Verschoven van liefhebberssport naar bierdrinksport.

    Als vanaf morgen 'iedereen' dammen gaat volgen wordt dat qua publiek ook een mallotensport.

    Edit
    Vind t zelf wel leuk dat ik eindelijk met collega's en zo over f1 kan lullen. Paar jaar geleden werd ik nog meewarig aangekeken.
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2021
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Met F1 races zitten fans ook gewoon naast elkaar. Internet/roddit is gewoon kut./
     
    Yi-Long en B Tender vinden dit leuk.
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    En dit. Op de tribunes geen gezeik maar internet is en blijft internet natuurlijk.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  12. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Zou op zich wel eens best wel een keer grappig zijn als een groepje RBR hooligans op de vuist gaat met een groepje van Mercedes en ze de race daar door tijdelijk moeten red flaggen:+
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  13. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik ben ff niet meer bij een wedstrijd geweest, maar F1 is altijd super vriendelijk geweest. Uiteraard iedereen door elkaar op de tribune, maar ook 100% van de fans klappen als de verse pole sitter in z'n cool down lap langs komt rijden bijvoorbeeld. In mijn laatste geval was dat Hamilton en die kreeg ook van de mensen in RB en Ferrari shirtjes een applaus.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Nou, ik was dus laatst bij een wedstrijd van FC Twente en daar wordt ook gewoon netjes en gebroederlijk met z'n allen de moeder van de scheids toebezongen als haar zoon een keuze maakt die volgens enkelen als discutabel bestempeld kan worden.
     
    Tyrant en Yerewn vinden dit leuk.
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Op socials in het een slangekuil.
    Hamilton wordt daarnaast standaard uitgejouwd, ging ie wel sportief mee om.
     
  16. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
     
    Reson en Hoosie vinden dit leuk.
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.416
  18. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    SUPERMAX staat ook 2e in de Viral UK top 50
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  19. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
     
    Hoosie vindt dit leuk.
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Mooi. Is het nu in ieder geval duidelijk.
     

Deel Deze Pagina