1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, niet echt talentje indd. Ik vind die Coronel in de studio bij Ziggo Sport ook irritant trouwens.
     
  2. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Max zijn reacties kan ik juist van genieten, dat is tenminste puur en moet ook gewoon kunnen zo vlak na een race waar men nog vol adrenaline zit! :thumbs:
    Misschien moeten verslaggevers eens beter nadenken voordat ze iemand gaan interviewen... (bij de Olympische Spelen ook gruwelijk aan geërgerd)

    Beelden van Francorchamps waren overigens wel echt bijzonder mooi dit weekend, wat een sfeer en circuit! _O_
     
  3. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Bij Jack Plooij moet ik toch altijd als eerste hieraan denken: http://www.dumpert.nl/mediabase/969421/99fe4205/indy_500_crash.html
    Zo slecht commentaar geven dat het grappig wordt. 8) alsof je een jochie van 12 commenteer hoort geven "KEDDENGGGGGG"
     
    Hybrid vindt dit leuk.
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Puur is prima. Maar een beetje normaal mag ook. "Dan rij ik ze nog liever van de baan af" slaat natuurlijk nergens op en helpt hem totaal niet. Ook in andere interviews komt die verkeerd over met "people like moaning and its good television" en daar mag Red Bull hem wel op aanspreken. Je kan niet iedere race het beste resultaat hebben. Soms heb je pech, soms heb je een crash.
    Start was jammer maar zelf ook veroorzaakt met zijn slechte start en dan proberen het een beetje goed te maken in de eerste bocht. Dan creëer je ook het risico van wat er nu gebeurde ook al wat het niet echt zijn fout.
    Het gevecht met Kimi verdiende ook niet de schoonheidsprijs. Dat wijd duwen vond ik 50/50 is niet zo dat Kimi er nou echt vol naast zat in de bocht.. Gebeurd redelijk vaak in de bocht ook met andere gevechten tussen coureurs. En moet imo niet steeds bestraft worden want dat gebeurd redelijk vaak.
    Maar dat opeens van richting veranderen op het rechte stuk is gewoon niet goed. Kan je niet doen met 340 kph en doet die idd veels te vaak en gaat een keer echt fout.
     
    Racerblade01 en Tim vinden dit leuk.
  5. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Wat een dag vandaag. 5e jaar op rij naar F1 Spa geweest maar dit jaar was toch wel apart. Zo'n enorme mensenmassa zo vroeg al op de been. Zelfs op plekken waar niemand normaal zit krioelde het vandaag van de Oranjefans. Eerste jaren dat ik ging kwam je sporadisch Nederlanders tegen en vandaag was het een Nederlandse enclave.
    Temperatuur en zon mochten wel iets minder, 7 uren zitten bakken maar damn de eerste 10 ronde moet ik nog laten bezinken. Dalijk de race even terugkijken want ik kreeg het niet meer verwerkt. Mooi dat recht voor mijn neus Wehrlein zijn auto moest parkeren en Sainz eraf klapt.
    Wel mega kak van Max, smetje op de dag. Na de restart was grootste spanning helaas wel weg. Top 3 had het erg easy vandaag.
     
    Arno S. vindt dit leuk.
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Poeh. Eindelijk thuis. Vanmorgen was ik in 1,5 uur vanuit huis op Spa. De terugweg duurde 5 uur. :+
    We stonden sowieso al 1,5 uur helemaal stil op de parkeerplaats.. toen nog via landweggetjes richting snelweg. Daar nog file..
    Maar het was een héérlijke dag!
     
    Arno S. vindt dit leuk.
  7. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Eens. 't Kwam op mij over alsof hij teveel goed wou maken voor de fans. Zijn moves op de Hungaroring konden nog nét door de beugel, maar wat hij hier flitke met Kimi en Perez was gewoon smerig. Probeer die actie op Kemmel Straight met iemand anders dan Raikkonen achter je en je klapt er gewoon met 330 af.

    De startcrash was Vettel's fout, maar zooooo makkelijk te voorkomen van Max. Als 'ie achter Kimi die bocht was ingedoken, had hij Raikkonen voor Les Combes gewoon weer te pakken gehad.

    Klapper van Magnussen (met de weet dat hij oke is nu) was 'verfrissend'. Vond Eau Rouge met de huidige auto's en run-off altijd maar een mieten bocht geworden, maar dat 'ie je nog steeds in je ballen kan trappen blijkt maar weer.
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  8. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Achteraf lekker makkelijk praten. Als Vettel niet zo sterk had ingestuurd hadden Max en Räikkönen niet zo'n contact gemaakt en was het een actie van Max die weer door iedereen werd geprezen.
    Het gaat nu fout jammer that's it.

    Hoezo mieten bocht? Een van ziekste hogesnelheidsbochten met enorme hogeverschillen. Naar mijn mening juist een van de meest tricky trajecten van alle circuits.

    Kan me trouwens mateloos irriteren aan die neppe succes supporters die max komen aanmoedigen en bij ceremonie podiumkandidaten gaan uitjoelen. Dat zo'n volk maar lekker in voetbalstadion blijft en zich hier niet meer vertoond.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  9. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Mwah, ik zag het contact tussen Kimi en Max in de eerste bocht ook wel aankomen eigenlijk. Wat Dex zegt, het was niet Max zijn fout, maar Max maakte het wel drie auto's naast elkaar in de eerste bocht van de race en dat is zo'n onnodig risico. Ik weet ook vrijwel zeker dat Max die aanval plaatste omdat zijn start slecht was en hij zich voelde alsof hij iets goed te maken had. Als hij van P5 was gestart had hij netjes achter Kimi aangesloten.

    En Eau Rouge heeft een hoop van zijn status verloren sinds er uitloopstroken liggen en de auto's een stuk makkelijker te besturen zijn. Iedereen neemt hem nu vol gas, was vroeg anders.
     
  10. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Achteraf makkelijk praten? Ik riep 'oh fuck' op het moment dat hij hem naast Kimi gooide. Toen was er nog geen contact, maar ik had meer verwacht dan alleen een halve voorvleugel.

    En Eau Rouge heeft zijn legendarische status te danken uit de tijd dat er nog grind naast lag, de bocht iets scherper was, en de auto's precies zoveel downforce hadden dat alleen de echte jongens hem volgas durfde. Als Max hem eind jaren 90 met een halve voorvleugel had genomen zoals gister, was dat een gratis trauma vluchtje geweest. Geldt overigens ook voor Pouhon en Blanchimont. Lang niet meer de bochten die het ooit waren.
     
  11. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Het had ook niet veel gescheeld of Max had zijn auto vol in de muur geparkeerd. Zonder voorvleugel schoot hij ook rechtdoor. Tuurlijk het geluk dat er nu asfalt ligt waardoor hij zijn weg kon vervolgen.

    Dat tegenwoordig overal asfalt ligt ipv gras/gravel is gewoon ka u te. Zijn we het allemaal wel over eens.
     
  12. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Hij is echt helemaal de weg kwijt.
     
  13. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Hij is 18 en werd vlak na een race geinterviewd, kom op zeg.

    Daarbij was het in bocht 1 100% de fout van Vettel imo.
     
  14. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Die laatste twee quotes zijn niet van vlak na de wedstrijd, dat zijn directe reacties die Verstappen geeft op de kritieken van Kimi en Vettel (hier dus).

    Het gaat ook totaal niet over het bocht 1 incident. Verstappen verdedigt zijn acties met het argument 'ja maar hij deed het eerst!'. Hij zegt zelf dat hij de situatie anders had aangepakt als het eerste bocht incident niet was gebeurd en vindt het daarom een gerechtvaardigde actie. Als je je zo laat motiveren door wraaklust, dan ben je wat mij betreft de weg kwijt en ben je een gevaar voor jezelf en je omgeving.
     
  15. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Dat valt ook wel weer mee. Hij was schoon 2 minuten uit de auto en stond nog strak van de adrenaline hoogstwaarschijnlijk. Grootspraak gemengd met de schuld in andermans schoenen schuiven.

    Ik hoop alleen dat hij ervan leert. Zou graag met een bak popcorn de drivers briefing in Monza willen bijwonen.
     
    Zumpelvelder, AnubisNefer en RaouLioo vinden dit leuk.
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Hij heeft door de code rood situatie al tijdens de race kunnen zien hoe het gegaan is.Als je iemand moet aanwijzen is Vettel idd de schuldige maar imo was het gewoon een race ongeval.Vettel kon nooit zien dat Max nog voor dat gaatje ging en Raikkonen zat gewoon klem.Dit soort dingen gebeuren gewoon.

    Ik snap dat dat je meteen naar de race gefrustreerd bent maar zoals we op tv zagen heeft hij de start al na ronde 10 terug kunnen zien en tot de conclusie moeten komen dat "shit happens"
     
  17. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    Spa is Max zn circuit. Hij wou hier een podium. Ik zou ook pissed zijn.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  18. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik begrijp hem wel eigenlijk.
    Raikkonen is een ouwe zeur geworden. :p
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  19. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat is het denk ik ook; die fin wordt al vele races gek van Max z'n kont, en klaagt er elke keer weer over. En dat wordt je als racer denk ik ook wel een keer beu.
    Maar Max doet niks fout, anders had de leiding al lang ingegrepen.

    (al vond ik de 2de poging van...Raikkonen??....om Max voorbij te gaan eigenlijk wel fout...)
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Jullie vinden Raikkonen een klager? Vettel vind ik 10x erger. Hele tijd die lange speeches via de boordradio(hele seizoen al). Maar aan de andere kant, ik vind het super dat er weer een beetje emotie wordt prijsgegeven en er weer een beetje gescholden mag worden.

    Over de race, eerste 9 ronden waren tof. Rest van de race oersaai op die paar momentjes van Max na.

    Max is een held, maar hij wordt nu wel lichtelijk over het paard getild. Kijk, hij trekt een enorme hoeveelheid nieuwe fans aan (Nederland is inmiddels F1 gek) maar het is op dit moment te ver aan het gaan. Als ik RedBull was zou ik hem (en ik zou me verbazen als het niet gebeurd) even terugfluiten. Passie en emotie tijdens en na de race is mooi, maar dit soort uitspraken en manoeuvres gaan gewoon een stap te ver. (en ik ben verbaasd dat dit soort uitspraken eruit komen nadat hij al uitgebreid de tijd heeft gehad om de situatie te bekijken door de rode vlag situatie).

    Max is in de hele aanloop naar zijn F1 carrière beschreven als dat jochie die zo verschrikkelijk verstandig en volwassen was voor zijn leeftijd. Maar nu is ineens de beschrijving "Hij is nog maar 18 he! hij leert het nog wel". Nee! Als jij al vanaf je 6e bezig bent om hier te komen, dan weet je dat er bepaalde dingen zijn die je niet en wel kunt doen. Daar ben je al meer dan 2/3e van je leven van bewust en daar zul je dan nu ook maar naar gaan gedragen. Tuurlijk hoef je geen ja-knikker te zijn, maar als je dit soort uitspraken gaat doen terwijl je niet meer gezien wordt als die jonge god die de F1 vernieuwd heeft (over 2 jaar), dan wordt je daar direct op aangekeken. Hij komt er nu mee weg omdat hij zoveel teweeg brengt.

    Het gaat hem gewoon allemaal even te soepel af dit seizoen(dit is z'n eerste grote tegenvaller sinds de GP van Monaco). Van een B-team naar een A-team, beter presteren dan je teamgenoot, een overwinning tijdens je debuut en 90% van de internationale media die laaiend enthousiast is over alles wat je doet.

    ik ben dan ook heel benieuwd over hoe hij zich gaat indekken voor Monza. Monza is gewoon te snel voor de RB en ik geloof dan ook niet in een podium voor onze puber uit Limburg. Monza moet trouwens ook gewoon verdwijnen van de kalender, sinds de overwinning van Vettel in een TorroRosso is daar nooit meer iets legendarisch gebeurt.
     

Deel Deze Pagina