1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fortuyn grootste nederlander

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door lekkerbek312, 15 nov 2004.

  1. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Pim heeft inderdaad een aantal belangrijke zaken aan de orde gesteld, maar hoe kan je nu iemand de 'grootste nederlander' noemen die meer bekend is geworden vanwege het feit dat hij is neergeschoten in plaats van zijn acties??? Ik zeg je, over 50 jaar herinnert iedereen hem als die rechts radicale kale homo die is neergeschoten, lekker positief... Geef mij Erasmus maar, hij is iemand die Nederland op de kaart heeft gezet door zijn gedachtegoed.
     
  2. MoparHotrod

    MoparHotrod 351 cui Cleveland

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt...zoveel heeft die gast niet betekend....sinds hem is het alleen maar achteruit gegaan.....!!
     
  3. Gurbe

    Gurbe Hi everybody

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is idd echt een aanfluiting van deze verkiezing dat Fortyun als grootste nederlander is verkozen. OK, hij heeft een paar zaken op de politieke agenda gezet en dat is goed van hem, maar dat heeft bijvoorbeeld Lubbers of Kok ook gedaan. Hij heeft niet de historische koers van nederland blijvend veranderd (Michiel de Ruyter, Willem van Oranje) of nederland blijvend internationaal op de kaart gezet (Rembrandt). Over een paar jaar moeten we nog maar een keer zo een verkiezing houden...
     
  4. Spinner

    Spinner So it begins....

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Durf hardop te zeggen dat degene die op hem gestemd heeft een dikke plaat
    voor z,n kop heeft. Grootste nederlander.....hou toch op!
     
  5. NecroSadistic28

    NecroSadistic28 Redeemed In Flames

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    5
    _O_
     
  6. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Ten eerste, ik had in zekere zin respect voor de manier waarop hij Nederland, en dan zeker de ingeslapen politiek, heeft wakker geschud. Hij was een geweldig goede populist, wist precies waarop hij kon scoren en buitte dat op zijn eigen charmante manier volledig uit. Maar de grootste Nederlander? Echt niet. Hij was daarna misschien hard op zijn bek gegaan. en daarbij, nadat hij dood was kregen we dít kutkabinet. De politiek heeft er gewoon nauwelijks wat van geleerd (wat alle Fortuijnisten dan ook mogen beweren), want nu doet Wilders precies hetzelfde kunstje, en laat het kabinet het ook gebeuren.
     
  7. Rupac

    Rupac Back in the days....

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je dit programma niet al te serieus moet nemen en al helemaal niet als je naar de uitslag kijkt.
    Pim fortyun heeft wel wat gedaan, maar hij heeft vooral voor opschudding gezorg opzich niet slecht maar net of hij de enige is die voor wat opschudding in de politiek heeft gezorgd en om hem dan de grootste nederlander te noemen is vooral lachwekkend.Ik vind zelf dat hij helemaal niet in die lijst hoorde daar heeft hij gewoon te weinig voor gedaan.
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Hmmm, hij heeft wel zijn leven gegeven voor de politiek. Dat is op zich wel wat waard. Maarja, dat hebben duizenden verzetsstrijders ook gedaan in WOII. Wie ik bijvoorbeeld ook mis is Annie Schaft (het meisje met het rode haar). Zij heeft bewust haar leven geriskeerd en is gestorven voor haar idealen, waarom stond zij niet in de lijst? :{
     
  9. daanking

    daanking Have you seen him?

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er niemand door dat wat Fortuyn een paar jaar geleden deed precies hetzelfde is als Hitler in de jaren 30? Gebruik maken van een slechte situatie die bij veel mensen in de samenleving heerst (al gebruikte Hitler de slechte economie), en daarop inspelen om de massa te bereiken? Beide populistisch en charismatisch. Ik vind het maar wat vreemd dat niemand die link legt...
    Iedereen heeft het altijd over de vraag hoe het in Duitsland toen zo godsgruwelijk uit de hand gelopen was, maar ik zie hier in Nederland eigenlijk dezelfde patronen opduiken... Zo onlogisch vind ik het dus niet wat er toen in Duitsland gebeurd is. Allochtonen worden vandaag de dag bijna net zo negatief beoordeelt als de joden toen. En met die moskeebranden en dergelijke de laatste tijd, kristallnacht (of hoe je het ook schrijft) anyone? Al kunnen die moffen natuurlijk nog steeds niet normaal voetballen haha.
    Verder slaat die hele verkiezing natuurlijk nergens op, het is alsof je verkiezingen gaat houden of een appel lekkerder is dan een banaan, natuurlijk zijn er mensen die er anders over denken dan jij en natuurlijk stem je banaan als je net een lekkere banaan hebt gegeten en appel als je net een lekkere appel hebt gegeten. Slaat dus nergens op, videotapes ritueel verbranden en de uitslag nergens publiceren.
    Amen
     
  10. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    hm... voor de verkiezing vielen eigenlijk de schilders af (smaken verschillen, ze deden helemaal niks voor NL), Anne Frank was statenloos, dus geen Nederlanderse, dus oprotten uit die lijst. Johan Cruijf is een voetballer, geniaal, dat wel, maar een voetballer. Valt dus ook af. Willem van Oranje was 'van Duitser bloed', geen Nederlander, dus weg uit die lijst. Dan blijven als ik het goed heb alleen nog de heer Fortuyn, Willem Drees en die Michiel de Ruyter over. Willem Drees kwam op een moment dat iedereen makkelijk volgde, iedereen was arm, dus NL had een leider nodig. Iedereen had i.p.v. Drees voor leidertje kunnen spelen. Michiel de Ruyter spreekt veel mensen niet zoveel aan, dus hou je er nog maar 1 over: Pim Fortuyn. Pim Fortuyn had veel tegenstand, maar ging toch door. Dit was geen dwaasheid mensen...
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2004
  11. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan vergeet je nog iemand die Erasmus heet, of van Leeuwenhoek!

    Maar bij Pim vergeleken hebben hun helemaal niks gedaan.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2004
  12. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Zij staat wel in de top 100...
     
  13. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, niks kan tippen aan de grote daden van Pim O-)

    |:- |:- :9
     
  14. Victor

    Victor Guest

    Het is de wil van de kiezers. Ikzelf vind de uitslag bullcrap maar toch. Vrijheid van meningsuiting.
     
  15. Graves

    Graves Crimson Ghost

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Fortuyn grootste Nederland? Hier is maar 1 woord voor: OPFLIKKEREN. Ik bedoel, wat heeft hij nou precies voor het land gedaan? Voor opschudding gezorgt, da's alles. Dit is puur omdat hij is doodgeschoten.

    Hij heeft zijn leven gegeven voor de politiek.
    Ehh, wrong. Hij heeft niets gegeven, hij is zijn leven ontnomen.


    ..Niet dat ik een bloed hekel aan Fortuyn heb/had, maar dit gaat gewoon te ver.


    Verder vind ik 'de grootste Nederlander allertijden' pure onzin. Dit verschilt toch per persoon ;\ Net als de 'Mega top 100', wat een gelul.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2004
  16. Thriceaddict

    Thriceaddict Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het ook belachelijk dat Fortuyn het is geworden. Over 5 tot 10 jaar hoor je niemand meer over hem. Voor mij is het denk ik prof Kolf. Die heeft de kunstnier en het kunsthart uitgevonden. En ook nog de hart-long machine geloof ik?
     
  17. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Eeehm, begrijp me niet verkeerd. Ik ben het ook niet eens dat Fortuin op no.1 staat, maar hij is wel degelijk neergeschoten om zijn politieke ideeen. Genomen of gegeven, dat staat hier niet ter discussie, het is een politieke moord
     
  18. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Gegeven of ontnomen doet er wel degelijk toe. Je kan toch ook niet zeggen dat Theo is gestorven 'voor' vrijheid van meningsuiting (alhoewel mensen dat graag zeggen).

    Als Pim bewust zijn leven voor de politiek had gegeven, dan had hij het misschien nog wel verdiend. Op dit moment vind ik deze disussie redelijk zinloos.

    Ik kan niet geloven dat de uitslag representatief voor heel Nederland is.
     
  19. Leo

    Leo R.I.P. Proof

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    2
    Hordo, ik sluit me volledig bij je aan.

    Beetje lopen beweren dat mensen die op Fortuyn stemden minder begaaft waren, man, rot toch op...
     
  20. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Hmpf, een groot percentage van de mensen stemden op hem omdat ze dachten dat hij wel even alle buitenlanders eruit zou schoppen. Als ze de moeite hadden genomen om zijn partijprogramma door te nemen, dan hadden ze kunnen lezen dat Pim inderdaad de grenzen wilde sluiten, maar dat hij ook alle buitenlanders die al in nederland waren een nederlands paspoort wilde geven... Lekker idee...8)

    [edit]mijn punt: heel veel mensen die op hem gestemt hebben, hadden geen clue wat hij nou eigenlijk wilde, en hebben alleen zijn korte statements gehoord. Beetje dom denk je niet?[/edit]
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2004

Deel Deze Pagina